שילוח בינלאומי הצורך והבעיות
העולם של שילוח בינלאומי הוא אחד המרכזיים בכל התקופות של האנושות. הסיבה שצריך בכלל שילוח בין מדינות, היא פשוט שאין מקום אחד בעולם שיש בו את כל המשאבים. אולי יש כמה מדינות שלהן יש את מרבית הדברים שהם צריכים, אבל לאף אחד אין את כל הדברים.
הכוונה היא כזו: נניח שסין היא כרגע הכלכלה העולה, היא צפויה להיות המעצמה הבאה בעולם. לכאורה היינו עלולים לחשוב שהיא לא צריכה כלום מאף אחד. אבל זה ממש לא נכון, הרי ראיתם ושמעתם שלפני האולימפיאדה הגדולה, סין קנתה את כל המתכת והברזל בעולם, כדי לתחזק את הצורך האדיר בברזל.
אז איך זה שאפילו סין הגדולה צריכה שילוח בינלאומי? כנראה ככה הטבע החליט, שלא יהיה אף אחד שיהיה אי בודד בעולם, כולם יצטרכו לשתף פעולה עם בני אדם אחרים. בדיוק מהסיבה הזו התחיל להתקיים שילוח בינלאומי או בביטוי שאני אוהב יותר- שילוח בין יבשתי.
התהליך של שילוח בינלאומי הוא קונספט לא חדש בכלל בעולם, הוא קיים מראשית בריאת העולם. דומני שקריסטופר קולומבוס היה זה שלראשונה עשה תהליך של שילוח בינלאומי, קולומבוס גילה את הודו והיבשת השחורה ומיידית התחיל לייבא משם זהב וחומרים אחרים. זהו כנראה השילוח הבנילאומי הראשון בהיסטוריה או לפחות הראשון שאני מצליח לחשוב עליו.
שילוח בינלאומי- מאז ועד היום
מאז ימיו הגדולים של מגלה היבשות, זרמו הרבה מים בנהר, שילוח בינלאומי כבר מזמן לא נראה כמו בימי מלכות ספרד. הספינות היום הן הרבה יותר מתוחכמות, רמת התקשורת והטלפונייה היא מן המעלה הראשונה.
שינויים רבים עברו על שילוח בינלאומי, התחרות גברה עד לרמה שהיום מחירי השילוח הבינלאומי הגיעו לשפל חסר תקדים. חברות הספנות הרבות שמתחרות על הצרכן שצריך שילוח מתחרות אחת בשניה ללא רחמים, על ידי הורדת מחירים.
תחומים רבים כבר גילו שהורדת מחירים היא לא הדרך להתחרות, כנראה שגם בתחום של שילוח בינלאומי יגלו את זה בקרוב מאוד. הרי לא הגיוני להמשיך להוריד את המחירים, הורדת מחירים הרי טובה רק עד שהמוצר יתחיל להיות מפסיד לבעליו ואז יפסיק להתקיים בכלל.