הובלה ימית- כבר לא מה שהיה פעם
אני עוסק כבר די הרבה שנים בתחום הובלה ימית, מאז הימים שעוד בקושי היו מחשבים, דבר שבטח ייראה מוזר לצעירים של היום. אני לא בטוח שהספנים הצעירים בכלל מתארים לעצמם איך זה לצאת לים ללא טלפון לווייני, אבל זה בהחלט דברים שקרו כל הזמן.
תחום הובלה ימית עבר שינוי מקצה לקצה בעשרים שנים האחרונות, זה באמת מדהים עד כמה. אני רוצה קצת להסביר לאלה מכם שעדיין לא הפנימו את ההבדלים בין מה שהיה פעם למה שהולך היום בענף האדיר הזה שנקרא הובלה ימית.
אני מעדיף שלא לדבר על ההשלכות של המשבר הפיננסי הגדול ששינה את כל הענף מהקצה אל הקצה בשנית, אני רוצה לדבר רק על הדברים הטובים, מה שנקרא בפי המומחים התפתחות של הענף.
1. הספינות- אין שום דרך לדבר על הובלה ימית בלי להתייחס לספינות. זה השינוי הגדול ביותר שחל בענף הזה וללא ספק השינוי החשוב ביותר שהיה בתחום. הגודל והעוצמה של הספינות שודרגו פי כמה וכמה, כאשר הספינות נהיו הרבה יותר מהירות, מסוגלות להכיל הרבה יותר מטענים עם הרבה פחות תקלות ממה שהיה לפני עשרים או שלושים שנה.
אין שום אפשרות להשוות בכלל, בין הספינות האיטיות והמסורבלות לפני כמה עשורים ומה שיש היום. זמני ההפלגות התקצרו פלאים בכמעט ארבעים אחוז מהזמן וכל זה ניתן לזקוף לאיכות הספינות.
2. התקשורת- אחד הדברים החשובים בהובלה ימית היא התקשורת, אתה צריך תקשורת עם הנמלים כדי לדעת האם לצאת או להיכנס, צריך להיות בקשר עם חיל הים לדעת על התראות של ספינות עוינות או סופות. אתה חייב לדבר עם משמר החופים כדי להבין מתי ניתן להגיע לנמלים ומה מצב התור לפריקה. אתה זקוק לניווט לווייני כדי להבין לאן אתה מפליג, בקיצור אתה זקוק להרבה מאוד דברים שעוזרים לתקשר עם העולם.
ככה עובדת הובלה ימית, ברגע שמשפרים את הדרכים לתקשר עם הסביבה העבודה נהיית הרבה יותר קלה ונעימה. אני ממש לא מאחל לצעירים היום להתנסות בהובלה ימית של פעם. העולם הזה היה פשוט גיהנום.
--