פרסום בגוגל
גוגל הוא מנוע חיפוש הפופולארי ביותר כיום ברשת האינטרנט, גוגל זוכה מדי יום למאות מיליוני מבקרים בעולם ולכ-3 מליון מבקרים בארץ המחפשים מידע בנושאים שונים.
המטרה של מנוע החיפוש של גוגל, היא ריכוז כל המידע הקיים בעולם והפיכתו לזמין בקרב גולשי האינטרנט.ההצלחה האדירה של גוגל, גרמה לפופולאריות רבה ברצון לפרסום במנוע חיפוש זה.
בגוגל יש 2 אפשרויות לפרסום- קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן.
קידום אתרים אורגני, הוא קידום שתוצאותיו מגיעות לא בצורה מיידית, אלא לאחר תקופה של 3-6 חודשים, במידה והקידום נעשה בצורה נכונה.
קידום האתרים במנוע החיפוש של גוגל מורכב ממשתנים וחישובים רבים שאותם נבצע העכביש של גוגל כאשר הוא מגיע אל האתר בחיפוש אחר מידע.
אחד הגורמים המשפיעים על קידום במנוע חיפוש הוא הכנסת מידע רלוונטי לאתר, תכנים, קישורים, שינויים, עדכונים וכו'- כל מה שיגרום לאתר להיות פעיל ועם כמות תכנים גדולה ואיכותית - כך יגדלו הסיכויים שהאתר יזכה לקידום במקומות גבוהים יותר במנוע החיפוש.
קידום ממומן בגוגל הוא למעשה דרך פרסום לאתרים אשר אינם מופיעים בצורה אורגנית בתוצאות החיפוש ולכן הקידום נעשה בתשלום.
קמפיין ממומן בגוגל מאופיין במהירות ובמיידיות, הפרסום בתוך דקות כ"קישור ממומן" בתוצאות חיפוש שונות שהגולש מבצע כשאשר הוא מחפש מידע אודות מוצר מסוים, הפרסום מופיע גם בראש דף החיפוש וגם בצדדי הדף.
תשלום על פרסום בגוגל הוא תשלום עבור מספר הקלקות שזכתה מודעה כלשהיא על ידי הגולשים או ע"י כמות החשיפות לה זכתה מודעת הפרסום.
היתרונות בפרסום בתשלום במנוע גוגל הם רחבים מאוד-
הגולשים היום מחפשים מוצרים ושירותים בדרך כלל רק דרך מנוע חיפוש - הליך זה מאפשר חתך של קהל היעד הפוטנציאלי. אם הפרסום בתוצאות החיפוש יעורר עניין בגולש, אותו גולש ימלא את פרטיו ביצירת קשר. כך בעצם הושגה המטרה שרק מי שבאמת מתעניין ילחץ על הפרסומות כך הפניות הן איכותיות יותר.
פרסום בגוגל הוא מיידי וניתן לבדוק ולשנות בכל שלב את הצלחת המודעה והאם היא משרתת את מטרות הפרסום.
קידום ופרסום אתרים במנוע החיפוש של גוגל במידה שהוא נעשה בצורה נכונה מבטיח תנועת גולשים ערה אל אתר האינטרנט המקודם ומבטיח לבעלי האתר כי המוצרים והמידע אותו הם מפרסמים באתרם נחשף לכמות אנשים גדולה ככל האפשר