קודם כל, נתחיל מהסבר על שיטת קידום האתרים שכל מנהל אתר, גם אם אין לו שום ידע בקידום אתרים משתמש בא - החלפת קישורים. זה נראה ממש קל, כל מה שצריך לעשות זה להכניס את הקוד של מחליף הקישורים לאתרך ואתצרך "יעלה" בתוצאות החיפוש. אבל רובם לא יודעים שמה שעומד מאחורי שיטת הקידום הזאת זה הצורך של הרובוט של גוגל למצוא אתרים איכותיים ולשים אותם בראש מנוע החיפוש. הרובוט יודע שאם מישהו מקשר לאתר אחר - סימן שאתר זה הוא אתר איכותי ששווה לקשר אליו. אבל כאשר התחילו להשתמש בהחלפץ קישורים, הרובוט של גוגל התבלבל לחלוטין בין קישורים אמיתיים ואיכותיים לבין קישורים של החלפת קישורים. בשביל לסנן החלפות קישורים הוא בודק קודם כל האם האתר אליו מקשר האתר הראשון מקשר לאתר שמקשר אליו בחזרה, אבל גם את זה פתרו - החלפת קישורים משולשת (בין 3 אתרים). לכן, גוגל בודק האם הנושא של האתרים זהה, לדוגמא אתר בנושא פרחים לא יקשר לאתר בנושא משחקים בלי שיבצאו החלפת קישורים! לכן גוגל מסמן קישור זה כקישור לא טוב, ורוב הסיכויים שהוא לא רק שלא ישפיע על קידום האתר, הוא אפילו לא יגרום לאינדוקס האתר במנוע החיפוש (מניסיון אישי שלי). דבר זה מונע מבעלי אתרים לקבל קישורים חוץ מהחלפת קישורים בין אתרים בנושאים זהים, מה שגורם לבעלי האתרים לחפש שיטה נוספת לקבל קישורים בנושא אתרם. אחת השיטות היא כתיבת מאמרים באתרים כגון האתר "מאמרים" בנושא אתרם ולצרף למאמר לינק לאתר שלהם. כמו כן, כאשר בעלי אתרים אחרים יפרסמו את המאמר בעל האתר יקבל עוד קישורים. כך לדוגמא, אתר בנושא משחקים יכתוב על משחקים ואתר בנושא פרחים יכתוב על פרחים. באתרים כאלה אשר מלאים בתוכן (שהוא הדבר שגוגל הכי אוהב) במאמרים מתאנדקסים במהירות אדירה, וכך גם הקישור לאתרכם. במאמרים אלה מומלץ לכתוב את נושא אתרכם במטרה שגוגל יזהה את המאמר כמאמר בנושא אתרכם, כך שהתוצאה תהיה קישור מאתר שגוגל מכיר כאיכותי, בנושא אתרכם וקישור חד כיווני (שאין קישור חזרה למאמאר מאתרכם).
נמרוד רותם, מנהל האתר fun-il שכתובתו משחקים ומתכנת asp.net/css/xhtml