עולם המחשבים והאינטרנט היה מאז ומתמיד נחלתם של הצעירים. הם היו הראשונים להשתלב בעולם הווירטואלי ולאמץ את החידושים שהביא עמו. לכן גם היזמים והגופים המובילים בתחום זה כיוונו את הפיתוחים החדשים שלהם בדרך כלל לאוכלוסיית הצעירים.
אולם בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה חדשה – גם המבוגרים יותר, בני ה-50 פלוס, הופכים להיות חלק פעיל בקרב אוכלוסיית הגולשים, ובהדרגה גם הם מאמצים את החידושים שהעולם הווירטואלי מציע. אמנם הם עדיין אינם משתלבים בשיעור גבוה ברשתות קהילתיות או בעולם הבלוגים, וייתכן שגם לא יעשו זאת בעתיד. אולם, זה מה שמאפיין את בני ה-50 פלוס בכל התחומים: הם מאמצים חידושים, אבל לאט יותר, ורק את אלה שמשרתים את הצרכים שלהם ונותנים להם ערך מוסף של ממש.
לפי נתוני סקרים שנערכו עבור ארגון "קלאב 50", שמאגד את בני ה-50 פלוס בישראל, למעלה ממחצית מבני 65-50 גולשים באינטרנט בקביעות וכ-30% מבני 66 ומעלה. הם גולשים בממוצע שעה בכל יום, והשימושים העיקריים שלהם באינטרנט הם קריאת חדשות ודואר אלקטרוני. הם אמנם לא מרבים להשתמש בקניות ברשת, אבל הם פעילים בשיעור גבוה יחסית בבנקאות און-ליין.
השימוש המתרחב באינטרנט אצל בני ה-50 פלוס הביא להתפתחות של אתרים מיוחדים למגזר אוכלוסייה זה. בארה"ב פועלים אלפי אתרים לבני 50 פלוס בכל התחומים – טיולים ופנאי, בריאות, פיננסים, תעסוקה, היכרויות, ובעצם מה לא.
בשנים הקרובות אנחנו צפויים לגידול ניכר במספר הגולשים בני 50 ומעלה. היתרונות שהעולם הווירטואלי נותן להם – קשר עם המשפחה ועם חברים, מקור למידע בנושאים שחשובים להם ומקום ליצירת קשרים חדשים עם בני גילם שהם בעלי עניין משותף עמם – יביאו רבים מהם להתגבר על "המחסום" ולהשתלב. הם יעשו זאת בעזרת הילדים ואולי גם הנכדים וכן באמצעות קורסים והשתלמויות שמותאמים להם.