בשנים האחרונות הולך וגובר הביקוש למומחי תוכן מקצועיים. ההבנה כי תוכן מקצועי הוא ערובה להצלחה ברשת ולעמידה ביעדים אסטרטגיים-שיווקיים הולידה את ההכרה בחשיבותו של תוכן האתר כמנוף להתקדמות. תוכן האתר אינו עוד מותרות, אלא בבחינת הכרח למי שרוצה להיות שם באמת - ואת זה מבינים היטב גם במגזר העסקי.
פעם היתה זו דווקא הטכנולוגיה שקבעה את מידת הצלחתו של אתר זה או אחר. חברות גדולות שהשכילו לפתח כבר לפני כעשור מערכות ניהול תוכן מתקדמות נחשבו חלוצות בתחום וגרפו בהתאם רווחים נאים. אלא שמאז ועד היום פני המצב השתנו ללא הכר: הטכנולוגיה הפכה זמינה מאי פעם ובעידן הקוד הפתוח גם המחירים גמישים במיוחד.
תוכן איכותי, לעומת זאת, עדיין נותר מוצר מבוקש. את הכישרון והיכולת לשווק אתרים ולנהל את תכניהם לא הצליחה בינתיים להחליף אף טכנולוגיה. להיפך: ככל שמתפתחת הטכנולוגיה, כך גובר הצורך באנשי מקצוע שיפיקו ממנה את המירב. כך הולידו הקהילות את מנהלי הקהילות, הבלוגים את מנהלי הבלוגים וזוהי כנראה רק ההתחלה.
כדי להתקדם דרך התוכן דרושה ההכרה וההבנה כי איכותו היא באמת שתעשה את ההבדל. את הגולש הממוצע לא מעניינת מערכת ניהול התוכן המפעילה את האתר. מבחינתו האתר הוא מה שנראה כלפי חוץ: תכניו, עיצובו, מסריו וזרימת המידע שבו.
מומלץ מאוד להתייחס לכל הפרמטרים הללו ברצינות מרבית בתהליך הקמתו של כל אתר - ללא קשר למהותו ולסוג תכניו.
פעם היתה זו דווקא הטכנולוגיה שקבעה את מידת הצלחתו של אתר זה או אחר. חברות גדולות שהשכילו לפתח כבר לפני כעשור מערכות ניהול תוכן מתקדמות נחשבו חלוצות בתחום וגרפו בהתאם רווחים נאים. אלא שמאז ועד היום פני המצב השתנו ללא הכר: הטכנולוגיה הפכה זמינה מאי פעם ובעידן הקוד הפתוח גם המחירים גמישים במיוחד.
תוכן איכותי, לעומת זאת, עדיין נותר מוצר מבוקש. את הכישרון והיכולת לשווק אתרים ולנהל את תכניהם לא הצליחה בינתיים להחליף אף טכנולוגיה. להיפך: ככל שמתפתחת הטכנולוגיה, כך גובר הצורך באנשי מקצוע שיפיקו ממנה את המירב. כך הולידו הקהילות את מנהלי הקהילות, הבלוגים את מנהלי הבלוגים וזוהי כנראה רק ההתחלה.
כדי להתקדם דרך התוכן דרושה ההכרה וההבנה כי איכותו היא באמת שתעשה את ההבדל. את הגולש הממוצע לא מעניינת מערכת ניהול התוכן המפעילה את האתר. מבחינתו האתר הוא מה שנראה כלפי חוץ: תכניו, עיצובו, מסריו וזרימת המידע שבו.
מומלץ מאוד להתייחס לכל הפרמטרים הללו ברצינות מרבית בתהליך הקמתו של כל אתר - ללא קשר למהותו ולסוג תכניו.
עיתונאי לשעבר במשך 15 שנה, ממקימי אתר האינטרנט של "הארץ". במשך כשנתיים - הקמת מחלקת התוכן של קבוצת קונסיסט בישראל וניהולה. כיום - מנכ"ל חברת התוכן חברת התוכן 3points המציעה סל פתרונות תוכן באינטרנט ובהם הקמה וניהול של בלוגים מקצועיים.