השלב הבא הוא כל נושא הדרישות הפונקציונאליות (ההתנהגות) של אתר האינטרנט. זה כולל התייחסות להתנהגות התפריטים ומיקומם,דרישות מחומרי המדיה הכוללים טקסטים, תמונות, וידאו וכו' וכוללים התייחסותלפונקציות שונות באתר כגון כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות, כפתורי הדפסה וכלדבר אחר הדורש התייחסות.
כדי להגיע לחברות בניית אתרי אינטרנט מוכנים ככל היותר (דבר שעשוי אף להוזיל עלויות ולהקל על החברות את תהליךהבנייה) תוכלו לייצר מסמך של הדרישות הפונקציונאליות הבסיסיות.
לדוגמא, כדי לתאר את ההיררכיה בדף אפשר בעזרת תוכנות כמו וורד אופווארפוינט לשרטט את מבנה האתר הרצוי ואת תרשים הזרימה שיתאר את מבנה האתרובצורה כזו ניתן יהיה מייד להבין את המבנה ואת העמודים הנדרשים.
סוגיה נוספת שיש לשים עליה את הדגש היא כל נושא התקציב.לתקציב אותו אתם מתכננים להשקיע באתר האינטרנט יש השפעה גדולה מאוד עלהמוצר הסופי. נסו להגדיר מסגרת תקציב שאפשר לבנות אתר אינטרנט איכותי ואלתשכחו את ההוצאות הנלוות של אתר האינטרנט הכוללות כתובת אינטרנט ואחסוןהאתר על שרתי אינטרנט.
זכרו שכמו שאי אפשר לקנות למבורגיני במחיר של חיפושית, כך גם אי אפשרלבנות את eBay במחיר של אתר תדמית פשוט. הרבה בעלי עסקים ניגשים למלאכתבניית האתר עם חלומות גדולים על אתר האינטרנט שהם הולכים לבנות אך בליהתקציב המתאים. נסו להישאר מציאותיים והתאימו את הדרישות שלכם מאתרהאינטרנט לתקציב אותו הקצבתם למען בניית האתר.
כל שנותר לעשות אחרי שאספתם את כל המידע הכתוב כאן הוא לגשת לחברת בנייתאתרי אינטרנט ולהציג בפניהם את הנתונים. ככל שתספקו אינפורמציה רבהומדויקת יותר כך תוכלו להגיע מהר יותר למטרות אותן הצבתם לעצמכם.
מנו איש קשר שיהיה אחראי בלעדי על אתר האינטרנט ועל התקדמות האתר ושכלהתקשרות מול הספק נעשית על ידו בלבד. בצורה הזו תייצרו סדר גם אצלכם וגםתקלו על הספק את העבודה מולכם.
כל שנותר הוא לבחור את החברה הנכונה, זו שתיתן לכם את האתר הטוב ביותרבמחיר התאים לתקציב אותו הגדרתם בתהליך זה. מהחברה תקבלו את לוח הזמניםלפרויקט ובסופו של התהליך תוכלו להתגאות באתר החדש שלכם. כל מה שנשאר לכםלעשות הוא לדאוג שכולם יראו את האתר החדש שלכם.
עכשיו כשהאתר שלכם באוויר, אתם יכולים לחשוב על שירותים נוספים שיקדמואת האתר שלכם. בין השירותים האלו ניתן למצוא שירותי אופטימיזציה של אתרהאינטרנט למנועי חיפוש, שיווק של האתר ברשת הפרסום של Google, שיווק שלהאתר ברשתות חברתיות פופולאריות כמו פייסבוק, לינקדין וטוויטר.
עולם הפרסום באינטרנט הוא בלתי מוגבל. ישנן פתרונות זולים יותר או פחות ולאכל שיטה תתאים לכל אתר. נסו להתייעץ עם חברת הבנייה שלכם. אם הם בעצמם לאעוסקים בשיווק באינטרנט הם בוודאי יוכלו להמליץ לכם על כמה ספקים טובים.
מאמר זה נכתב על ידי כותב תכנים מקצועי מחברת Click4Web העוסקת בבניית אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ועיצוב גרפי.