מאמר - הנשימה
הנשימה
אנו מקדישים מעט מידי תשומת לב לנשימה. במיוחד לאור העובדה שבלי
נשימה נמות תוך דקות.
לנשימה שני תפקידים:
1.לספק לגוף את החמצן לו הוא זקוק לשם קיומו.
2.לשלוט ב"פראנה" - כוח החיים - אנרגיה חיונית הנישאת באוויר, במזון, במים ובאור.
רוב האנשים נושמים נשימות רדודות ולא מנצלים את הסרעפת (הם מרימים את הכתפיים או מכווצים את הבטן בזמן שאיפה) וכך ניכנס מעט חמצן לגוף.
נשימה נכונה היא דרך האף כאשר הפה סגור:
· שאיפה מלאה שמפעילה את מלוא הריאות. הבטן מתרחבת והסרעפת יורדת ומעסה את האיברים המצויים בבטן.
· בנשיפה הבטן מתכווצת, הסרעפת עולה ומעסה את הלב.
לנשימה 3 חלקים: שאיפת אוויר, החזקתו ונשיפתו.
הנשיפה משמעותית יותר מן השאיפה; ככל שאנחנו מרבים לנשוף אוויר משומש כך גדלה כמות האוויר הטרי שאנחנו יכולים לשאוף.
בתרגילי הנשימה היוגית שמים דגש על החזקת האוויר לזמן רב ועל הנשיפה.
בחלק האחורי של האף נמצאים אברי חוש הריח שדרכם עוברת הפראנה אל מערכת העצבים המרכזית - לכן עלינו לנשום דרך האף כדי להגיע למרב כמות הפראנה. כמו כן בנשימה דרך האף יש סינון פיזיקאלי של האוויר.
תרגילי הנשימה מלמדים איך לשלוט בפראנה ובהכרה.
כשאנחנו כועסים או פוחדים הנשימה שטחית ורדודה ולהפך כשאנו רגועים הנשימה נעשית איטית ועמוקה.
"קפלהבטי"
תרגיל לניקוי והרחבת מערכת הנשימה.
הנשיפה המאולצת מנקה את תחתית הריאות מאוויר משומש ומפנה מקום לשאיפה טרייה של אוויר עתיר חמצן.
הגדלת כמות החמצן מבהירה את ההכרה ומשפרת את הריכוז.
הנשיפות קצרות, פעילות וקולניות. השאיפות ארוכות יותר, פסיביות ושקטות. בנשיפה מכווצים את שרירי הבטן, מרימים את הסרעפת ומאלצים את האוויר לצאת מן הריאות. כדי לשאוף מרפים את השרירים ומאפשרים לריאות להתמלא באוויר באופן עצמאי.
יתרונות: ניקוי מערכת הנשימה, עיסוי איברי הבטן והלב, ריכוז התודעה ועוד.
"אנלומה ווילומה"
נשימת נחיריים מתחלפת.
שואפים דרך נחיר אחד - מחזיקים את האוויר, ואחר כך נושפים דרך הנחיר האחר. נשימת הנחיריים מאזנת את זרימת הפראנה ומשקמת חלוקת העבודה של שני הנחיריים - האוויר זורם דרך הנחיר השמאלי כשעה וחצי ואחר כך דרך הנחיר הימני וחוזר חלילה (כך נושם אדם בריא).
ה"פרני אמות" (תרגילי הנשימה)-הם כלים רבי עוצמה לשליטה בזרימת אנרגית החיים ולהעלאת אנרגית הקונדליני.
באהבה מילי,
מלמדת בסטודיו "יוגה בלב" מקום קסום במרכז תל אביב
הנשימה
אנו מקדישים מעט מידי תשומת לב לנשימה. במיוחד לאור העובדה שבלי
נשימה נמות תוך דקות.
לנשימה שני תפקידים:
1.לספק לגוף את החמצן לו הוא זקוק לשם קיומו.
2.לשלוט ב"פראנה" - כוח החיים - אנרגיה חיונית הנישאת באוויר, במזון, במים ובאור.
רוב האנשים נושמים נשימות רדודות ולא מנצלים את הסרעפת (הם מרימים את הכתפיים או מכווצים את הבטן בזמן שאיפה) וכך ניכנס מעט חמצן לגוף.
נשימה נכונה היא דרך האף כאשר הפה סגור:
· שאיפה מלאה שמפעילה את מלוא הריאות. הבטן מתרחבת והסרעפת יורדת ומעסה את האיברים המצויים בבטן.
· בנשיפה הבטן מתכווצת, הסרעפת עולה ומעסה את הלב.
לנשימה 3 חלקים: שאיפת אוויר, החזקתו ונשיפתו.
הנשיפה משמעותית יותר מן השאיפה; ככל שאנחנו מרבים לנשוף אוויר משומש כך גדלה כמות האוויר הטרי שאנחנו יכולים לשאוף.
בתרגילי הנשימה היוגית שמים דגש על החזקת האוויר לזמן רב ועל הנשיפה.
בחלק האחורי של האף נמצאים אברי חוש הריח שדרכם עוברת הפראנה אל מערכת העצבים המרכזית - לכן עלינו לנשום דרך האף כדי להגיע למרב כמות הפראנה. כמו כן בנשימה דרך האף יש סינון פיזיקאלי של האוויר.
תרגילי הנשימה מלמדים איך לשלוט בפראנה ובהכרה.
כשאנחנו כועסים או פוחדים הנשימה שטחית ורדודה ולהפך כשאנו רגועים הנשימה נעשית איטית ועמוקה.
"קפלהבטי"
תרגיל לניקוי והרחבת מערכת הנשימה.
הנשיפה המאולצת מנקה את תחתית הריאות מאוויר משומש ומפנה מקום לשאיפה טרייה של אוויר עתיר חמצן.
הגדלת כמות החמצן מבהירה את ההכרה ומשפרת את הריכוז.
הנשיפות קצרות, פעילות וקולניות. השאיפות ארוכות יותר, פסיביות ושקטות. בנשיפה מכווצים את שרירי הבטן, מרימים את הסרעפת ומאלצים את האוויר לצאת מן הריאות. כדי לשאוף מרפים את השרירים ומאפשרים לריאות להתמלא באוויר באופן עצמאי.
יתרונות: ניקוי מערכת הנשימה, עיסוי איברי הבטן והלב, ריכוז התודעה ועוד.
"אנלומה ווילומה"
נשימת נחיריים מתחלפת.
שואפים דרך נחיר אחד - מחזיקים את האוויר, ואחר כך נושפים דרך הנחיר האחר. נשימת הנחיריים מאזנת את זרימת הפראנה ומשקמת חלוקת העבודה של שני הנחיריים - האוויר זורם דרך הנחיר השמאלי כשעה וחצי ואחר כך דרך הנחיר הימני וחוזר חלילה (כך נושם אדם בריא).
ה"פרני אמות" (תרגילי הנשימה)-הם כלים רבי עוצמה לשליטה בזרימת אנרגית החיים ולהעלאת אנרגית הקונדליני.
באהבה מילי,
מלמדת בסטודיו "יוגה בלב" מקום קסום במרכז תל אביב
מי אנחנו- המורים
מילי אזולאי
בוגרת החוג לקרימינולוגיה וסוציולוגיה,אוניברסיטת בר-אילן-1997. אז החלה בחקירה פנימית והתבוננות בעצמה ובסובבים אותה.
במקביל החלה להשתלם באומנויות לחימה, וצברה בטחון עצמי וכוח רצון. הבנתי שהמפתח להצלחה בחיים טמון בעבודה... לעשות למען עצמך ולמען אחרים.. נפתחתי לעולם היוגה והתגברתי על חרדות, תקיעויות, חסימות. מכאן הבנתי שהייעוד שלי להעביר את זה הלאה."
השתלמה בשיטות רבות (עד היום....),ואת הוראת היוגה למדה בוינגייט. בהמשך התמחתה ברידמן ביוגה לילדים, וכיום מלמדת בסטודיו שלה במרכז ת"א קבוצות ויחידים.
פיתחה שיטת תרגול ייחודית המשלבת אימון עמוק וקשוב לגוף, אך בו בזמן מאתגר ודינאמי.(האימון משלב מספר גישות,בשילוב הפא
http://www.yogabalev.com
מילי אזולאי
בוגרת החוג לקרימינולוגיה וסוציולוגיה,אוניברסיטת בר-אילן-1997. אז החלה בחקירה פנימית והתבוננות בעצמה ובסובבים אותה.
במקביל החלה להשתלם באומנויות לחימה, וצברה בטחון עצמי וכוח רצון. הבנתי שהמפתח להצלחה בחיים טמון בעבודה... לעשות למען עצמך ולמען אחרים.. נפתחתי לעולם היוגה והתגברתי על חרדות, תקיעויות, חסימות. מכאן הבנתי שהייעוד שלי להעביר את זה הלאה."
השתלמה בשיטות רבות (עד היום....),ואת הוראת היוגה למדה בוינגייט. בהמשך התמחתה ברידמן ביוגה לילדים, וכיום מלמדת בסטודיו שלה במרכז ת"א קבוצות ויחידים.
פיתחה שיטת תרגול ייחודית המשלבת אימון עמוק וקשוב לגוף, אך בו בזמן מאתגר ודינאמי.(האימון משלב מספר גישות,בשילוב הפא
http://www.yogabalev.com