מה זה בכלל ייעוץ שיווקי- מה המטרה שלו. הרבה פעמים בתור יועץ שיווק בחברת אביב יועצים, יוצא לי להיתקל בשאלה המטרידה של מה זה בכלל ייעוץ שיווקי. עכשיו, זה לא נראה לכם קצת מוזר שאדם פונה לחברה שעוסקת בייעוץ שיווקי ומתחיל לדבר איתם על פרטים ומחירים ורק אחרי זה שואל מה זה בכלל המוצר שהוא בא לקנות?
מצד שני אולי זה דווקא לא מוזר, אנשים מבינים שהם צריכים את הדבר הזה, גם אם לא מבינים לגמרי את המשמעויות של ייעוץ שיווקי. אז ליתר ביטחון, בשביל אלה שלא ממש סגורים על מה זה יעוץ שיווקי, אני שמח לכתובה את המאמר הזה ואני להבהיר בו את המשמעות של ייעוץ שיווקי.
טענה נפוצה היא לחשוב שאם יועץ שיווקי היה יודע לבנות עסק בצורה טובה, הוא היה בונה כבר את העסק לעצמו. כנראה שאם הוא לא עשה את זה ולא הקים עסק מצליח, הוא בטח לא מסוגל בעצם. הטענה הזו היא שגויה מיסודה: לא כל אחד מבין בלתת ייעוץ, בדיוק כמו שלא כל אחד מבין במכירה של מוצרים, לא לכל אחד יש כישרון לנהל את העסק, אבל בהחלט יכול להיות שהאדם לא יודע לנהל עסק אבל הראייה שלו מאפשרת לו לראות מיידית את הבעיות הקיימות בעסק ואיך פותרים אותן.
מה עושה יועץ שיווקי:
1. מסתכל על כל העסק בתור יחידה עסקית אחת ומנסה להבין מה בדיוק עובד ולא עובד בעסק. לפעמים יש בעיה פשוטה שגלויה לעיני כל אבל בעל העסק לא מסוגל לראות אותה כי הוא נמצא יותר מדי בפנים.
לפעמים דווקא האדם מבחוץ יכול להביא נקודת מבט אובייקטיבית ולהצביע מייד על הנקודות שצריך לתקן. ברגע שעושים את זה, בדרך כלל יש פיתרון פשוט לבעיה.
2. קביעת תוכנית עבודה- אחרי שגילינו בעיה, אנחנו יוצרים תוכנית עבודה, איך לפתור את הבעיה. בדרך כלל בעולם של ייעוץ שיווקי הבעיה היא השגת לקוחות חדשים. בדרך כלל יש תיקון מאוד פשוט לבעיה הזו. תוכנית שיווקית נכונה פותרת את הבעיה בקלות.
3. בקרה ומעקב- כמו בכל תוכנית אחרת, גם בייעוץ שיווקי, נדרשת בקרה ומעקב אחר התוצאות. מתחילים לבדוק עמידה ביעדים ועושים תיקונים והתאמות בדרך.