קיקרו נואם רומאי מפורסם אמר פעם:"אם אתם רוצים לשכנע אותי , עליכם לחשוב את המחשבות שלי, לחוש את הרגשות שלי ולדבר במילים שלי"-
היכרות היא הדרך אל הלקוח שלכם,היכרות היא הדרך אל השכנוע,ולכן ככל שתכיר טוב יותר מה הלקוחות שלך עוברים או חווים כך עולים הסיכויים שלך לשכנע אותם.
על מנת לשכנע עליך לזהות מה המכנה המשותף לאיש או לקבוצה שאתה מקווה לשכנע ,איזה נסיון משותף לך ולו, לאיזה קבוצות או ארגונים הוא שייך, את מי הוא שונא או מתעב, מה הוא מקווה, ומה הוא אוהב,איזה סוג של התנסות הוא רוצה לחוות!
כשמבינים מה הלקוח שלכם חווה, השלב הבא הוא להצטרף אליו באיזור הביניים של "התנסות משותפת ,ולפתוח בדיאלוג מאזור של מכנה משותף, זה מביא אנשים להתבונן על מקום שמוכר להם , וכך למעשה אנו מתחילים את ההיכרות איתם ממקום מוכר להם רגשית .
הפסיכולוגיה של המכירות מדברת על הנעת הלקוח לדחות כאב ולהימשך לעונג.
בדרך כלל אנשים רוצים להתקדם ממקום של כאב למקום של עונג.
אז מה עושים- בפניה ללקוח יש למסגר את השיחה סביב המכנה המשותף, לערב אותו רגשית בחוויה שקשורה בפיתרון שאנו מציעים, לגרום לו לחשוב על המקום הכואב, ואז להחזיר אותו לבעיה המשותפת במוד של: "אנחנו ביחד במקום הזה ועכשיו בוא נראה איך אפשר לפתור את זה".
אתה מביא את הנסיון של מישהו שהיה שם ומכיר ויודע במה מדובר והלקוח יודע שאתה מבין מה עובר עליו וזו נקודה חשובה למכירה.
יותר קל להציע פיתרון למצבים למישהו כשיש לך איתו היכרות, מכנה משותף הוא סוג של היכרות.
לסיכום - על מנת להגביר את המכירות שלך הכר את האנשים שאתה רוצה לשכנע, למד עליהם, למד על חייהם,הבן איזה העדפות יש להם ברכישות ובבחירות שהם עושים,הבן את הדרך שבה הם עובדים ומקבלים החלטות.
ככל שהם יבינו שאתה מבין אותם ואת העולם שלהם כך ירבו הסיכויים שלך למכור להם.
בהצלחה
אפרת.
אפרת קליר, עו"ד,יועצת ארגונית ומאמנת אישית ועסקית, מאחוריה שנים בנושאי ניהול, שיווק ,התפתחות אישית ומקצועית ,.בין לקוחותיה עצמאיים, בעלי עסקים קטנים,מנהלים שרוצים להזיז את הקריירה שלהם וכן עיריות, חברות הי טק, בתי חולים, חברות סיעוד, אוניברסיטת בר אילן, חברות בתעשייה ועוד. הקישו וקבלו דו"ח :מה עומד בינך ובין להכפיל ולשלש את ההכנסות שלך : http://bizpuzzle.efratklier.com/special-business-breakthrough-report/