היעד החשוב ביותר בעולמנו הוא חינוך ופיתוח ילדי ישראל שיגיעו להישגים הגבוהים ביותר בלימודים...בחינוך...בערכים...בחיי חברה...בנתינה...באהבת אדם.
"האחריות" לעיצוב דמותם של הילדים מקטנות ועד בגרות תלויים רק ואך ורק במובילים במנהיגים-במורים ובמנהלים.
ככל שנשכיל להאמין בעצמנו וביכולתנו וליישם "האחריות" הלכה למעשה,כן נזכה לראות פרי בעמלנו בחינוך,כך הגננת בגני הילדים,
המורים בחינוך היסודי והעל יסודי וכך לדעתי-באקדמיה-איכותם של הסטודנטים והפיכתם לטובים ביותר תלויים במרצים חכמים,מעולים ומוכשרים ברטוריקה ובלימוד מתוך חוויה.
כדי לעודד המוטיבציה של כל "מלמד", של כל "מרצה" ושל כל מורה ומנהל-ראוי להשתמש בכלל חשוב מאוד-בהגברת התנופה קדימה-"השיווק"="הפרסום".
המתודה השיווקית גורמת "שהסביבה" תרכוש ידע על עשייתנו שהרי "ידע הוא כוח",ההורים,הרשות,משרד החינוך יעריכו היטב פעילותינו החינוכית-הערכית,החברתית ככל שהם ידעו על עשייתנו החינוכית עם הילדים, על כלי החינוך המעולים שאנו משתמשים בהם,על הרעיונות המבריקים,החדשניים,על יוזמות חדשות ועל חשיבה יצירתית שצוות המורים הוגה,חושב ומבצע הלכה למעשה.
"הקשר" עם ההורים-כלקוחות מהותי עקרוני וחשוב ביותר, שהרי "הורות" הינו המקצוע היחידי שאינו נלמד.
ככל שבית הספר יגביר את הסברת עקרונות החינוך להורים-הם יהפכו לשותפים שלנו בעיצוב פני הדור.
אסיפות הורים... שולחנות עגולים בשילוב הורים...מהווים כלים חשובים בקשר עימם,מתברר שככל "שהקשר" הדוק,מדי שבוע-הרי התפוקות תהיינה מצוינות יותר.
כתיבת מאמרי חינוך העוסקים בתחומים מגוונים "מלמדים ומבהירים
להורים עקרונות בסיסיים להשתמש בהם בחינוך ילדיהם בביתם.
מאמר קצר בן עמוד אחד "מדי שבוע..מדי שבוע"...שיופץ במייל או דרך התלמידים או בדואר (כאמור בכל פעם נושא אחר) יהפוך את ההורים כלקוחות כשותפים אמיתיים ואיכותיים בחינוך הילדים.
להלן כמה רעיונות ונושאים אותם אני ממליץ לכתוב ולהפיץ כאמור לכל הסביבה האופפת את ביה"ס –הורים... משרד החינוך... הרשות...הקהילה.
• אני "מאמין" מוקד בהצלחה
• חשיבות העידוד,המחמאות,דברי השבח
• "התהליך" מקור להרחבת הידע
• "אין קפיצות דרך" בחינוך
• "ידע הוא כוח"
• ההצלחה תלויה "בסיעור מוחין"
• מהות ההקשבה
• הורים כלקוחות
• "תלמיד חכם" – תלמיד כל חייו
• התחדשות מוקד ההצלחה
• "אין בית מדרש ללא חידוש" (מסכת חגיגה)
• המוסיקה מוסיפה שמחה ואושר
• חיי חברה מאריכים חיי אדם
• "שיתופיות" הילדים בחשיבה ובעשייה
• מהי מנהיגות נוער
• פיתוח כישורי כל תלמיד
• נתינת "כבוד" לכל הסביבה
• "ואהבת לרעך כמוך"
• הקהילה שותפה לאני מאמין
• לומדים מתוך אהבה
• חובה...להאהיב תורה
• אם "רוצים" משיגים הכל
• הספרייה כלי משמעותי בלמידה
• פיתוח "המצוינות" – מודל חשוב בחינוך
• אנו...יוצרים אקלים מיטבי
• "האחריות" מילת מפתח בהצלחה בחינוך
• צוות מלוכד=מקסים
• כיצד יוצרים "חברה" בריאה
• כיף לי לבוא לבית הספר
• "השונה" חלק מאתנו
• מתן אופציה לכל נושא
• השכלה כללית-חשובה מאוד
• אצלנו כולם לומדים מדע
• מהם הכלים שלנו בהצלחה
• המורים אצלנו – מוקד בהצלחה
• לכל מורה תפקיד
• תפקיד מנהיגותי – לכל תלמיד בכיתתו
• "במה" לכל ילד ולכל מורה
• הורים וילדים לומדים יחדיו
• 7- דקות מדי יום לכל ילד
• להורים מקום כבוד בבית ספרנו
• מהות ההפסקה הפעילה
• גן אקולוגי בבית ספרנו
• עידוד הקריאה – כל הזמן
• "הדוגמא האישית" מודל ללמידה
• "המסדרון" כלי לימודי
• מהי אקולוגיה חכמה
• "התנועה" זורמת "כמניפה"
• "שאילת שאלות" = בסיס החכמה
• אם "רוצים" משיגים הכל
• הצלחת הילדים תלויה "רק" בנו
• חשיפת האופטימיות
• פיתוח נקודות האור-החוזק שבכל ילד
• יש לנו מורים מצוינים
• עשייתו הטובה של יו"ר ועד ההורים
• יצאנו לטיול מקסים
• אצלנו יודעים מתמטיקה – כיצד?
• ההישגים אצלנו מרשימים
• אצלנו "אקלים מיטבי" – נפלא
• חינוך לנתינה
• מעשים טובים של ילדינו
• הילדים "המתנדבים"
• בית ספר-כבית חינוך
• היש קודים להצלחה
• אצלנו "צומחים" כל הזמן
• דלת המנהל פתוחה
• מהו דיאלוג אמיתי?
• לפתח יוזמות כל הזמן
• כיצד מעודדים יצירתיות
• מהי תחושת "שייכות"
• הצלחה גוררת הצלחה
• חשיבות החוויה בלמידה
• אנו ביה"ס ניסוי-מהו?
• מורה קורא – ילד קורא
• הורה קורא – ילד קורא
• חשוב מאוד מאוד – לפרגן
• רגישות ונחישות-בכיתה ובבית
• שיח שחרית אצלנו-מידי בוקר
• מהי ספריה מרתקת
• ההורים "נכס" ולא "נטל"
• מהו "בית מדרש" בבית ספרנו
• חשיבות "התרגול" בהצלחה
• כיצד מלמדים תוך שמחה ואושר?
• הגדולים מלמדים קטנים
• מהי למידה בית מדרשית
• "עשרה ימים הייתי חולה ואף אחד לא הרים טלפון"
• בבית ספרנו – תורמים למען הקהילה
• החגים כמועדים – לצדקה
• מהו שיעור חוויתי
• מוקדים חשובים בשיעור איכותי
• מהו מורה טוב?
• "ילדים חונכים"
• התאמת חומר לכל ילד
• כיצד "מלהיבים" ילדים
• מורים מקצועיים-כמחנכים
• הטכנולוגיה בפעולה-כיצד?
• מהו לוח חכם?
• קירות מדברים בכיתתנו
• כל שני תלמידים אחראיים לפלקט כיתתי
• כיצד הופכים מורה – למנהיג
• מהם הורים – כמנהיגים
• לומדים מתוך "קריאה"
• הספר הוא החבר הטוב בעולם
• כל הזמן – פיתוח הפוטנציאל האישי
• "התמדה" כלי מהותי בהצלחה
• "דרכי נועם" כך מחנכים
• "העונש" ראוי או לא?
• כיצד לפתח מוסיקה...אומנות...ציור...
• נחישות,אומץ לב,רצון,עוצמה,כלים מהותיים בהצלחה
• "המשחק" כלי מהותי בלמידה
• הדיבור הוא צינור המחשבה
• אצלנו קיים חזון
• "היעדים" כלי מהותיים בהצלחה
• חלומות מביאים ליצירתיות
• "חלום יעקב" – כלי חינוכי מדהים
• לומדים מבורא עולם חינוך ומנהיגות
• "ויגדלו הנערים"
• אברהם אבינו כמנהיג
• יעקב כמנחה דרך לדורות
• דורון או מלחמה-מה עדיף
• ויראו אותו מרחוק
• איש נבון וחכם
• בניך כשתולי זיתים
• ביקש לישב בשלוה
• אור זרוע לצדיק
• "הקשת" בענן
• כיצד מתמודדים עם קונפליקטים
• יזם נבון מרחיב השכלתו כל הזמן
• יזם מפתח יזמים צעירים
• חשיבות "האתגר" בחינוך
• הלימוד "בישיבה" מתכון למצוינות
• כיצד לפתוח בהרצאה
• מהו רטוריקן טוב
• רק אדם עסוק יש לו זמן
• קבלת החלטות-בתהליך
• "הערכה" כל הזמן
• ניהול זמן – חשוב
• העצמת מורים – כיצד?
• מהי ישיבת מורים יעילה
• חשיבות הסדנא
• כיצד להופיע במכרז?
• כיצד לראיין?
• כיצד להתראיין?
• והעמידו תלמידים הרבה
• אינטיליגנציה ריגשית מהי?
• מדוע חשוב לשלב IQ ו-eQ
• כיצד לפתח ביטחון עצמי?
• כלים להגברת המוטיבציה האישית
• תרבות של הצלחה
• כיצד משפרים איכות הקריאה?
• דרכים לפיתוח אוצר לשוני
• נמשלה תורה למים
• מהו כמעיין המתגבר
• חשיבות המחלוקות-הויכוחים
• ידע עולם וחשיבותו
• לעולם אל תהיה מסכן
לסיכום –
ראוי שנזכור כולנו שביהדות יש חשיבות גדולה מאוד-ללמוד וללמד.
חשוב שכל מנהל ומורה-ילמדו כל חייהם-כדי להיות תלמיד חכם כל ימיהם,אך ראוי שכל הידע,החכמה והתבונה תעבור להורים,לילדים,
לכל הסביבה-שהרי "מכל מלמדי השכלתי".
כאשר כל "הסביבה" יקבלו מאתנו-מאמר קצר שבועי הרי אנו מגבירים את "הקשר" בין כל הסובב אותנו ובעיקר משווקים את העשייה שלנו.
שיווק נכון ואיכותי-מנחה את העשייה שלנו-להתחדשות ליצירתיות וליוזמות.
השיווק החכם-מגביר בנו יצירתיות רצון עז להמשיך להגביר אומץ לב ועוצמה למציאת דרכים חדשות ויעילות. השיווק והפרסום מטפח בנו מוטיבציה להמשיך להיות הכי טובים.
תפקידנו שלנו כמנהלים וכמורים הוא להעצים את המורים והתלמידים,נצליח יותר ויותר בהעצמה ככל שנהיה יותר ויותר בעלי מוטיבציה,המוח יהא יותר יצירתי-כל אמצעי האינטילגנציה הרגשית יפעלו לפיתוח איכותי-של האינטילגנציה השכלית.
השיווק העצמי והמוסדי – קושרים טוב יותר את יחסינו עם הסביבה
עם ההורים,העירייה וכל משרד החינוך.
ככל שהקשר הדוק יותר,נכון ואיכותי,היחס של הסביבה תהא מעולה.
אנו יודעים "שהנתינה" של הסביבה-הורים,תורמים,פיקוח,רשות,
נותנים יותר ויותר לטובים ולאיכותיים ביותר.
ככל שנקנה יותר תורה – נהיה טובים והישגיים במגוון התחומים – כן נזכה שכל "יהב חכימה לחכמין", חכמה מוסיפים לחכמים- לבעלי הפוטנציאל.
הקשר-השיווק שלנו מעודד אותנו להיות יותר טובים ומגביר את רצונם של הסביבה לתרום ולתת לנו יותר ויותר – כדי להיות יותר טובים.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה
- תואר שלישי בחינוך במנהיגות
משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי
בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם
ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.