סדנאות גיבוש - בין אופנה והייטק
כיום בעולם העסקי רווחת הדעה כי צוותים בין מקצועיים מבטיחים יעילות ברמה הפנים ארגונית לצד גמישות אל מול השינויים הגלובליים הבאים מבחוץ. כיום אין כמעט חברה גדולה או ארגון גלובלי גדול שבה אין עבודה משותפת של צוותים בין מקצועיים. ישנם שני יתרונות עיקריים לצוותים אילו :
1.בניתם מהירה. ניתן לבנות הד הוק. ברגע שמתקבלת החלטה ניתן למנות את העובדים למשימה ולקחת אותם מכל מחלקה.
2.הגיוון של העובדים ככל שיש שונות יותר גבוהה בין העובדים כך ניתן להגיע לתוצאות יצירתיות יותר.
המרכיב הבעייתי הוא הזמן. על הצוות להתגבש תוך זמן קצר ביותר, ולעיתים שיקולים כמו אגו והמעמד בקבוצה עלולים להזיק לה, מרכיב נוסף הוא חשיבותו של המנהל/ת או ראש הצוות בקידום תהליכים.
א- חשיבות הזמן היא קריטית מצד אחד יש צורך בתוצאות מהירות ומהצד השני צוות שמתגבש בשלב מסוים מתחיל עימות על המיקום בצוות.כלל שהשלב קצר יותר כך הסיכוי של הצוות לרמה פרודוקטיבית היא גדולה יותר. אם אחרי זמן הצוות לא מוצא את מקומו כאן נכנס תפקידו של המנהל/ת.
ב- חשיבות המנהל/ת - כאשר הצוות עדין לא מגיע להסכמה על ראש הצוות האחריות לעשות סדר בבלגאן. מימד המנהיגות והיכולת לטפל בהתנגדויות הינו קריטי. גם כשיש מגוון דעות בין חברי הצוות (דבר שהוא חיובי כשלעצמו) צריך מישהו שיתעל את זרימת המידע לדבר ישים. אסור לפחד ממגוון דעות. לפניכם הדוגמא הבאה:
לאחר עשרים וחמש שנים החליטה הרשת הבין לאומית GAP לעצב לוגו מחדש. ישבו צוות הקראיטיב ובנו לוגו חדש אשר אושר על ידי נשיאת החברה מארקה הנסון. הלוגו עלה לאוויר ולהפתעת כולם התגובות היו נזעמות. ברשת החליטו להרים את הכפפה, נשיאת החברה נתנה את הסכמתה שהחברים בדף הפיסבוק של GAP יציעו לוגו משלהם. הנה דוגמא כיצד ניתן להיעזר במגוון דעות לפני שמשנים מותג.
חברת וינטגרה הישראלית נרכשה על ידי PMC בשלוש מאות מיליון דולר. מנכ"ל החברה קובי בן צבי ידע תקופות טובות ותקופות פחות טובות בחברה כשנשאל בעיתון הארץ, איזה עצות הוא יכול לתת ליזמים צעירים השיב שאחד מהדברים חשובים ביותר הוא גיבוש צוות מסור וטוב, צוות שיישאר גם בימים הטובים וגם בימים שפחות. סדנאות גיבוש הם חלק מהאמצעים העומדים לרשות המעסיק בכדי להפוך את צוות העובדים למסור וטוב יותר ובחיחד עם השקעה ברמה המקצועית וברמה האישית ניתן להביא את הצוות להישגים גדולים יותר. השאלה עד כמה החברה רואה את הדברים הללו כקריטים והם משולבים בתרבות הארגונית. כך לדוגמא :
ברמה המקצועית - יש צורך בהעשרת העובדים, חשוב לעשות ישיבות צוות, להזמין הרצאות שבהם המידע יזרום החוצה ולא רק פנימה
ברמה האישית - לחבר את העובדים אל המטרות, היעדים והחזון שלהם אל מול אלה של החברה. לתת פידבקים, להיות קשובים.
ברמה החברתית - חיזוק האינטראקציה הבין אישית של הצוות יכולות להוביל את הצוות למסירות, ואכפתיות. לארגן ערבי גיבוש וכיף.
אם נוסיף לכך את היכולות של ההנהלה לחוש מתי הטיימיניג הנכון "לרכב על הגלים" כלומר לספק מנהיגות, יזמות, חדשנות, תוך הובלה למציאות חדשה סביר שההצלחה תאיר פנים במוקדם או במאוחר כמו שקרה לחברת וינטגרה ולמנכ"ל קובי בן צבי. אם נהנתם מהכתבה ואתם רוצים לקבל מידע נוסף על פעילות אפקטיבית לעובדים/ות לחצו על המילה סדנאות גיבוש
יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160