שיטות עבודה בענף הובלה ימית- אחד הדברים החשובים ביותר לדעת כאשר מתעסקים בהובלה ימית זה קודם כל להכיר קצת את מהות וההתנהלות הענף הזה. אחד המיסתורין הגדולים בענף הזה היא ההתנהלות בין החברות הגדולות לקטנות. הסיבה שצריך להבין את הנושא הזה היא כדי להבין לאן הולכות פני הענף הזה, איך הולכים להתנהל המחירים בענף ומה הולך להיות מהות העסק.
כדי להבין את ההתנהלות בענף צריך להבין את הפרטים הבאים: שטח האחסון על הספינה שייך לחברה שהיא בעלת הספינה או מחכירה את הספינה במקרה הזה. ברגע שרוצים לקנות מקום אחסון על הספינה צריך ככתובת ראשונה לפנות לחברה הגדולה הזו ולשאול האם המקום פנוי וכמה זה עולה וכל הסידורים מול החברה.
בואו נשתמש בדוגמה מתחום הובלה ימית, כדי להמחיש את הדברים שאני רוצה להסביר. נניח אני רוצה להוביל דרך הים מטען מתאילנד לישראל. אני יודע שהספינה שיוצאת מתאילנד לחיפה שייכת לברת צים הישראלית. אני צריך ליצור קשר עם חברת צים ולבקש לקנות מקום על הסיפון למטען שלי. פה הסיטואציה מתחלקת לשני תסריטים:
1. אם אני לקוח מסחרי גדול- אני כבר מכיר את כל הפקידים, יודע את כל הנהלים ובעיקר משמש כלקוח פעיל ורווחי של חברת צים הגדולה. בסיטואציה הזו אין לי שום בעיה, אני במהירות רבה מקבל את המקום איחסון שלי על גבי האונייה. אין ספק גם בתחום הובלה ימית משתלם להיות לקוח מסחרי גדול.
2. לקוח פרטי קטן או חד פעמי- ברגע שאתה לקוח קטן או חד פעמי, הדברים מסבכים מאוד. אם אתה לא מקושר לפקידי צים במשרדים השונים, תהיה בעיה אפילו לתפוס אותם בטלפון. ברגע שתפסתם סביר להניח שלא תצליחו לקבל מקום על גבי האונייה המבוקשת היות וחברה בסדר גודל של צים פשוט לא מתעסקת בכלל עם לקוחות פרטיים. הם עובדים מול עסקיים בלבד.
חברות הובלה ימית קטנות-
החברות הקטנות הן אלו שמשכירות כמות של מקום על גבי הספינות הגדולות במטרה למכור אותו אחר כך ללקוחות קטנים ופרטיים. אם אתם לקוח פרטי, אז חברות קטנות של הובלה ימית הן הכתובת בשבילכם.