בעידן של הרשתות החברתיות מנהלי השיווק כבר הפנימו את גודל הפוטנציאל של רכישת מוצרים ותדמית החברה דרך אתרים כמו פיסבוק, טויטר ושות... עוגת התקציב הפרסום השתנתה באופן דראמטי בשנים האחרונות. התקציב שבשנת אלפיים הלך ברובו לטלוויזיה ולשלטי חוצות עבר לגוגל מגוגל לרשתות החברתיות. כמה מנהלים משתמשים ברשתות החברתיות כדי ליצור אינטראקציה עם העובדים/ות - לפני מספר ימים הוזמנתי לחברת הייטק, בעל החברה הראה לי בגאווה את מערכת התקשורת האינטרנטית אשר "הושמשה" לקהילה חברתית למען העובדים. כיום מנהלים/ות בכירים/ות נפגשים עם כלל דרגי הניהול בארבע סיטואציות עיקריות :
- ישיבות קבועות – פגישות מתוכננות או כתוצאה מהתפתחויות חדשות שצריך לתת להם את הדעת
- שתים פגישות עבודה העוסקות בשאלת הדיווח הרבעוני, הפעם בין הרווח לבין הדיווח לבורסה.
- פגישות הנוגעות לתקציב השוטף, החלטות אישורים וכו..
- אירועים עסקים ואירוע חברה שבהם מנהלי דרג ביניים, מנהלים זוטרים, וכלל העובדים נחשפים.
תפקידם של אירועי חברה
באותם אירועי חברה ואני מרשה לעצמי להגיד "אירועים חברתיים" הפוטנציאל הגלום לעריכת נאטורקיניג עם העובדים והמנהלים הוא גדול. אם המנכ"ל וההנהלה הבכירה ידעו לרדת על העם וליצור קשר חם אשר יעניק להם מימד "אנושי" יותר כל החברה תרוויח מכך. על המנהלים הבכירים לראות אירועים אילו כמו קרש קפיצה עבורם להזדמנות עסקית חדשה.
הדברים שכדאי לשים אליהם לב
- יש ליצור רשימה שמית של האנשים שרצוי לשוחח איתם לקידום פרויקטים .הרבה פעמים הרשימה היא אינטואיטיבית.
- יש להחליט מה רוצים להגיד לאותו עובד/ת מנהל/ת. מחמאה, מילה טובה, יכולת לפלרטט בצורה נכונה תעשה את ההבדל
- רצוי לדעת מה הרווח שאנו רוצים להשיג מפגישות החולין אל מול העובדים.
- במידה ואתם הולכים לנאום באותו ערב כדאי לארגן את עיקרי הנאום מראש, וכמו שאובמה התאמנו מול הראי.
טיפים לתדמית ושפת גוף
1.אם יש לכם לחיצה חזקה היו מודעים לה במיוחד כשאתם לוחצים ידיים עם נשים. לחיצה חזקה מידי תיתן תחושה כי אתם כוחניים.
2.להיות כל כולכם בשיחה, לתת לעובדים והמנהלים את ההרגשה כי אתם איתם (ביל קלינטון היה אלוף בזה, אנשים שנפגשו איתו הרגישו שהוא ממש ממבין לליבם, בפגישה מקרית שהייתה לי איתו הרגשתי שהוא מקרין המון אמפטיה רק מהסתכלות בהבעת פניו).
3.אם אתם החלטתם על לבוש פורמאלי תדעו שזה חלק מהרושם הראשוני שתשדרו בעוד לבוש קליל יותר, כמו ג'ינס למשל ישדר שאתם "יורדים אל העובדים".
4.חיוך הוא עקום אבל מישר הרבה מאוד דברים, לכן גם בדיחה אחת מספיקה, רצף של בדיחות והעובדים יתחילו לצחוק כי "לא נעים להם".
אפשר לראות באירוע חברה הפגנת תמיכת של העובדים בכם.נצלו זאת, ולרגע קט ראו את עצמכם בעיצומו של מסע בחירות כשהמטרה היא שיכירו אתכם ואת החזון אשר אתם מציעים.
וכך ביום הקובע תהנו משיעורי הצבעה ותמיכה גבוהים.
יש לו מעט חברות שמזמינות סדנאות למנהלים בכדי לקדם יכולות אישיות וביצועים צוותים של מנהלים.
תקשורת דרך רשתות חברתיות
אם אתם רוצים להכיר את העובדים/ות שלכם בצורה הטובה ביותר תהפכו לחברים שלהם בפיסבוק.
אין ספק כי הרשת החברתית שבה כארבעים ושבעה אחוזים בישראל רשומים בה היא פוטנציאל אדיר להכיר את העובדים/ות.
כמה מנהלים/ות משתמשים ברשת הזאת להעמיק את הקשר דרך הפיסבוק ?
למשל עובד/ת שנפגע ומקבל הודעה אישית מהמנהלת דרך הפייסבוק כי היא מודעים לכל מה שקרה, דבר כזה נותן רוח גבית.
לא כל עובד/ת יסכים לכך שמנהל/ת יהיו חברים שלו. רק במידה והמנהל/ת יוצרים קשר חיובי ורגשי הדבר יקל על העובד/ת לאשר חברות. שימוש נכון ומושכל יכול להביא תועלת לשני הצדדים. בעולם התעסוקה יש שני שימושים עיקריים לפיסבוק :
א.כמקור מידע על מועמדים כחלק מהמיון הראשוני לתפקיד בחברה.
ב.כמקור מידע להכרות עם העובדים/ות תוך כדי העבודה בחברה.
סדנאות למנהלים
חברה המדגישה את הצורך לצאת מפעם לפעם ליום גיבוש, יום עיון, ערב צוות תגרום גם לתחושה טובה וגם ליכולות לחדש כוחות. בחירת סדנאות למנהלים צריכה להיות בהתאם "לטיימינג" הנכון. ישנם חברות שעושת זאת בצורה רבעונית, שנתית. החוכמה של מנהל/ת משאבי אנוש לדעת מתי להזמין סדנה או להפיק אירוע כשצריך או כחלק מתכנון שנתי מובנה. לפניכם הצעות לסדנאות.
1. תקשורת בין אישית היא כלי מרכזי בכדי לקדם יעדים אישיים ויעדים ארגונים. כיצד נותנים פידבק נכון, תדמית. כנות בעסקים.
2. גישור היכולת להסתכל על הדברים מלמעלה רגע לפני שאנו נותנים פרשנות הסוביקטיבית שלנו.
3.ניהול זמן אפקטיבי - סדנה שתתמקד ביכולת לנהל את הזמן בצורה המיטבית ביותר ולא רק שהזמן ינהל אותנו.
4.לחץ ושחיקה - היכולות להשתמש בהומור, בצחוק, בספורט, דמיון מודרך בכדי להתמודד טוב יותר
5.גרפולוגיה - החתימות ככלי לאבחון הרושם הראשוני של לקוחות ושל העובדים/ות.
6.שפת גוף - חשיבות שפת הגוף בפרזנצטיה, העברת מסרים לא מילולים בין גברים לנשים ובדייט עסקי
7.תקשורת בין אישית - סדנתה למציאת מכנה משותף רחב, משחקי גיבוש, עבודת צוות ועוד..
לקבלת מידע נוסף לגבי סדנאות למנהלים על תהססו ליצור קשר !!
יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160