קידום אתרים בגוגל אורגני או קישור ממומנים. זוהי אחת הדילמות הגדולות ביותר שיש בעולם האינטרנט ועולם הקידום אתרים בפרט: מה יהיה עדיף ללקוח, האם קידום אורגני או קישורים ממומנים?
בשביל שנוכל להיכנס ולתת הסברים קצת יותר לעומק, הרשו לי לנתח מקרה שבו יצא לי לבחון את הנושא הזה, חברת גלטקס, אחת החברות הגדולות בישראל בתחומי ביגוד ייצוגי, דהיינו בגדי עבודה, מוצרי פרסום לעסקים וחברות, מתנות לועדי עובדים וכמה דברים נוספים. על סמך העבודה עם החברה הזו ננסה להגיע לתוצאות האם לפרסם קישורים ממומנים או קידום אתרים בגוגל.
מה הם קישורים ממומנים- הכוונה היא לאותן תוצאות חיפוש שיוצאות במנוע החיפוש של גוגל כאשר אתם מחפשים ביטוי מסוים. אם נעבור לחברת גלטקס אז האפשרויות שלה הן כאלו: במקרה של קישורים ממומנים אפשר פשוט להעלות מודעת פרסומת שתופיע בדפי התוצאות של גוגל בצד שמאל ולמעלה, כאשר הפרסומת שלי תופיע נניח כל פעם שגולש יקיש את הביטוי מוצרי פרסום, מתנות לועדי עובדים.
עכשיו השיקולי העיקרי כאן הוא מחירים, הכוונה היא למחירי הקליקים. המחירים כמובן נעים לפי הפופולריות. את המילה מוצרי פרסום, לא מחפשים יותר מדי פעמים, לכן הקליקים לא אמורים להיות יקרים מדי. אבל אם רוצים לקנות קליקים בביטוי מאוד פופולרי כמו נניח קידום אתרים בגוגל, הקליקים יכולים להיות סופר יקרים, ברמה של עשרות שקלים לאחד. כך שבמקרה של מוצרי פרסום עדיף אולי בהחלט לעבוד על קישורים ממומנים.
קידום אורגני או קידום אתרים בגוגל- מדובר על תחום פופולרי לא פחות של קידום אתרים, למשל בביטויים הללו כמו מוצרי פרסום, אין בעיה לקדם בכלל, זה אפילו מאוד פשוט אבל מצד שני זה גם זול בקישורים ממומנים, לכן אני הייתי הולך על קידום אתרים בגוגל בביטויים הללו, אם כי האפוציה תמיד פתוחה גם לממומנים.
כעיקרון, ניתן לסכם את העיקרון הכללי ככה: בביטויים שבהם קל לקדם אורגני, כנראה עדיף לקדם אורגני, במקום שבו הקידום האורגני הוא קשה מדי, עדיף ללכת על קישורים ממומנים, בעדיפות על מילות זנב ארוך, כדי להוזיל עלויות.