רוב הלקוחות של אנשי התוכנה אינם מתחום המחשבים, ואינם מודעים לכך שתהליך פיתוח תוכנה לוקה לעיתים קרובות בבאגים. אם לא משלבים במסלול הפיתוח גם תחנת עצירה אצל אנשי ה QA עלול להיווצר מצב בו הלקוח מקבל תוכנה לא ידידותית מספיק או שלוקה בתקלות טכניות. בשביל איש תוכנה זהו מצב נורמלי אך הלקוח יבקש תיקונים שיארכו זמן רב ויקר, שינויים פתאומיים ובסופו של תהליך יגבש דעה שלילית על התוכניתן ועל החברה שמעסיקה אותו. כדי שלא שזה יקרה, מומלץ להעביר את התוכנה החדשה את שלב הQA שיאתרו תקלות ובאגים שטכנית, התוכניתן אינו מסוגל לאתרן, גם בגלל שאין לו את הכלים שיש לאנשי הQA וגם בגלל שזמנו קצוב, יש לו תוכנות חדשות לכתוב וגם, מה שקורה הרבה בשנים האחרונות, הוא לא מספיק להכיר על בורייה את שפת התיכנות החדשה בה הוא עובד. בדיקות QA הן שלב הכרחי בדרך ללקוח מרוצה, וחשוב לא פחות, לתוכניתן הדחוק בזמן.