נפתח בהערה קטנה אך חשובה. הטיפים שתקבלו כאן מיועדים לאלה שאוהבים לכתוב, שידם קלה על המקלדת... לא מומלץ לכל אחד לכתוב פרופיל חברה לבד.)
הגדירו.
הגדירו את מהות העסק, את ה-DNA שלו, את היעדים ואת קהלי היעד. פרופיל עסקי הוא הבטחה ואפילו התחייבות. זהו מסמך שאמור לייצג אתכם לאורך זמן, לא עוד פלאייר מכירתי. לכן התמקדו במה שמייחד אתכם, במה שאתם מאמינים בו ובמה שאתם יכולים לעמוד מאחוריו.
הגדירו מראש גם את השפה והטון. כתיבת פרופיל חברה יכולה להיעשות בגוף ראשון או שלישי, בשפה עניינית או ידידותית, מדעית או מרגשת, גבוהה או עממית, רצינית או קלילה. חשוב שאופי הפנייה והשפה יהיו מדויקים ומכוונים לקהל היעד המוגדר. כי במקרה של פרופיל עסק, הניסוח הוא יותר מניסוח, הוא חלק מהמהות.
שאלו את הלקוחות.
מאוד קשה לכתוב על עצמך... לפני שאתם ניגשים לכתיבת פרופיל חברה, אספו אינפורמציה ובדקו איך הלקוחות שלכם רואים אתכם, מהם היתרונות, הבולטות והייחודיות שלכם בראי הלקוח. נסו להסתכל על עצמכם מהצד. זה יעזור לגיבוש המסר וגם עשוי לגלות לכם תובנות חדשות על עצמכם. אם מדובר בחברה חדשה לגמרי, תוכלו לעשות את אותו צעד עם "לקוחות ניסיוניים" כמו משפחה וחברים שאולי הענקתם להם שירותים ללא תשלום.
חלקו לפסקאות.
לא יודעים ממה להתחיל?.. שבו עם דף ועט וחלקו לפסקאות: הגדרת תחום העיסוק, היתרונות המיוחדים שאתם מבטיחים, האנשים מאחורי החברה, ניסיון מקצועי, לקוחות , יעדים וחזון. חשיבה על כל פסקה בנפרד תקל עליכם לגבש את המסרים ולנסח פרופיל עסקי צעד אחרי צעד. לאחר מכן חברו לכל פסקה כותרת ממצה, מעניינת ומושכת.
אל תעסקו במכירה.
אל תתאמצו לשדר מסר שיווקי. חשבו בצורה נקייה ואמיתית, זה יעביר אתכם הכי טוב. כתיבת פרופיל חברה צריכה להיעשות ללא "מאמץ שיווקי" . פרופיל עסק או פרופיל חברה כתוב ומנוסח היטב הוא כלי מכירה כשלעצמו. ברגע שהלקוח מרגיש שמנסים "למכור" או "לדחוף" לו, הפרופיל מאבד את האמינות ובעצם את המטרה לשמה גובש ונכתב.
תפתיעו.
צאו מהקונבנציות, אל תכתבו "כמו שמצופה". תחשבו מה ניתן להוסיף, גוונו. פרטים לכאורה לא רלוונטיים יכולים להוסיף טעם וצבע לפרופיל, ולפעמים בהם טמון סוד הקסם. כתיבת פרופיל חברה מיועדת בסופו של דבר לאנשים. אז תהיו אנושיים. אל תפחדו לשדר רוח חיה, ידידותיות, מגע אנושי. עוסק בהנחיית קבוצות ויש לך תואר בפילוסופיה? ספר לנו. זה מרשים ומצביע על עומק מחשבה ועל פתיחות. יש לך שם חברה מעניין? תן כמה מילים על המקור וההקשר שלו, זה יכול לבטא בידול, מורשת או ייחוס.
סיגל (פלד) דריאל, מכשפה של מילים. רעיונאית, בעלת ותק רב בכתיבה שיווקית. כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים). מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לעצב מציאות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה. http://www.sigald.co.il dariel1@netvision.net.il 050-9426540