עולם האופנה הוא עולם דינאמי ומסעיר, מלא בטרנדים מפתיעים ובלתי צפויים אשר צצים לכאורה משום מקום ומכתיבים את הדרך בה נראים ומתלבשים אלפי אנשים בארץ מדי יום.
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עולם האופנה והטרנדים השולטים בה מפעם לפעם הם קבוצת האנשים הידועים בתור "סלבס" - קיצור למילה "סלבריטי" אשר פירושה באנגלית הוא פשוט - אנשים מפורסמים.
מיהם אותם "סלבס" בארץ? ובכן, כל מי שמאכלס את תעשיית הבידור הישראלית ומופיע באמצעי התקשורת השונים - שחקנים, דוגמנים ודוגמניות, מגישי טלוויזיה, כוכבי ריאליטי (אשר בדרך כלל נחשבים לסלבס לתקופת זמן קצרה ביותר) וכל מי שבעצם מופיע מול קהל או מול מצלמות הטלוויזיה והקולנוע, מספיק על מנת שיזוהה ברחוב על ידי עוברי אורח.
מהי השפעתם של אותם "סלבס" על טרנדים פתאומיים בעולם האופנה? ובכן, מעצם הגדרתם, ה"סלבס" הם מושא לחיקוי והערצה של אלפי אנשים, ובכללם בעיקר ילדים ובני נוער אשר מחפשים ללא הרף אחר מושא לחיקוי כזה או אחר. למשל, כאשר שחקן ידוע ובעל קהל מעריצים ומעריצות גדול מחליט שהוא לובש בגדי מעצבים מבית היוצר של מעצב ספציפי כזה או אחר, מספיקים כמה ימים ותמונה וחצי במדורי הרכילות על מנת שכל אותו קהל מעריצים ינהר לחנויותיו של אותו מעצב ויבקש לרכוש גם הוא את בגדיו, כנראה על מנת לחקות את הסלב האהוב עליהם.
מקרה דומה התרחש לפני כמה שנים, כאשר אט אט החלו סלבריטאים רבים לעשות קעקועים על גופם. בתוך כמה חודשים בודדים הפכו הקעקועים לרגילים ונפוצים בקרב כולם, כולל ילדים בגיל העשרה. אותם סלבריטאים לא רק שנתנו לגיטימציה לעולם הקעקועים, הם גם הצהירו באופן בלתי מכוון ורצוני כי הקעקועים הם עכשיו באופנה. מכאן נוצר הטרנד החדש, ובמהירות הבזק הפכו הקעקועים ללגיטימיים ואופנתיים במיוחד.
השפעת הסלבס על הטרנדים בעולם האופנה אינה תופעה חדשה או מקומית. בכל רחבי העולם מתנהל עולם האופנה בצורה כזו מזה שנים רבות, לרווחתם של כל הצדדים הנוגעים בדבר - מעצבי האופנה אשר זוכים לתהילה, פופולאריות והכנסות רבות במידה ולכדו סלבריטאי או שניים ברשתם, הסלבס עצמם אשר זוכים להכתיב דעת קהל בענייני אופנה ולקבוע מה "אין" ומה "אאוט" וקהל המעריצים אשר נהנים להיסחף עם הזרם ולהרגיש אופנתיים וקרובים לסלב האהוב עליהם.
היישום המיידי והמתבקש של המצב שזה עתה תיארנו אשר שולט בעולם האופנה הוא הניסיון לשלוט ולהכתיב את הטרנדים הללו באמצעות עולם הפרסום והתקשורת. כך, יכולים מעצבי אופנה כאלו או אחרים או רשתות אופנה מסוימות, להחליט עבורנו אילו טרנדים ישלטו בשוק בתקופה הקרובה, באמצעות גיוס סלבס פופולאריים במיוחד.
אז בפעם הבאה שאתם מזהים טרנד אופנתי חדש המיוצג על ידי מפורסם כזה או אחר, זכרו כי כמעט אף פעם הדברים הללו לא קורים סתם כך במקרה, מפאת טעמו של אותו סלב באופנה. סביר להניח כי קיים אינטרס כספי מאחורי זה. בסופו של דבר - מה זה משנה? כל עוד כולם מרוצים הכל לגיטימי...
באדיבות דיזנגוף סנטר- מרכז בילוי ותערוכות לכל המשפחה.