לעשות ביטוח רכב חכם
ביטוח חובה לרכב כשמו כן הוא, חובה על פי חוק בישראל.
תפיסת הביטוח בישראל שונה מאשר מקומות אחרים בעולם, אירופה למשל, שם הדגש הוא על הרכב עצמו ולא על הנהג. כתוצאה מכך, אזרחי אירופה משלמים הרבה פחות על הביטוח שלהם לעומת אזרחי ישראל. תפיסת הביטוח בישראל גורסת כי יש להגן על האזרח מפגיעה ולכן, כיסוי הביטוח כולל פגיעה ברכב ובגוף. כתוצאה מכך, ביטוח רכב סטנדרטי עולה אלפי שקלים, שלא לדבר על ביטוח חובה לאופנוע החורג מכל פרופורציה.
יחד עם זאת, ביטוח רכב חובה אינו מכסה על גניבות, פריצות ופגיעה בצד ג'. במקרים ביטוחיים אלה, יצטרך בעל הרכב לשלם אלפי שקלים על כל פגיעה בצד ג' או לראות את כספו יורד לטמיון בשל גניבה. לכן, ביטוח רכב מקיף הוא בהחלט כורח המציאות.
חברות הביטוח הרבות מודעות לשכיחות של ביטוח רכב מקיף ומציעות פוליסות אטרקטיביות במיוחד. בתור צרכנים, עלינו להיות חכמים ולדעת כיצד לגשת אל הפוליסה על מנת שזו תכסה אותנו במלואה.
ישנם כמה פרמטרים המשפיעים הן על גובה הפרמיה החודשית והן על גובה הכיסוי:
• גילם של הנהגים המורשים ברכב המבוטח.
• המודל, היצרן וסוג הרכב המבוטח.
• שווי הרכב המבוטח על פי סטנדרט קבוע.
• גובה ההשתתפות העצמית.
• מספר הנהגים המורשים לנהוג ברכה המבוטח.
• העבר התעבורתי של המבוטחים.
כל פרמטר כזה קובע במידה רבה את גובה הפרמיה החודשית. למשל, נהג יחיד שאין לו עבר של הרשעות ומקרים ביטוחיים ישלם פחות מאשר שני נהגים כשאחד מהם הוא נהג צעיר. תוספת נהג ועוד נהג המוגדר על פי חוק כ "צעיר" תייקר את הפרמיה באופן משמעותי.
ישנם גם פרמטרים הקשורים לרכב עצמו ואינם קשורים לנהג המבוטח. למשל, ישנם רכבים המועדים יותר לגניבה מאשר אחרים, זאת על פי נתונים ממשטרת ישראל המועברים לחברות הביטוח השונות. רכבים אלה יהיו בסיכון גבוה יותר מאשר אחרים ובהתאם, הפוליסה והפרמייה תהיינה יקרות יותר גם כן.
פרמטר נוסף הקשור לרכב עצמו הוא יוקרתם של החלפים בסוג הרכב והיצרן. ישנן מכוניות, פג'ו או רנו למשל, אשר חלקיהם יקרים במיוחד ועובדה זו מייקרת את הפוליסה והפרמייה גם כן.
השתתפות עצמית
דמי השתתפות עצמית בפוליסת ביטוח רכב מקיף, היא סכום אותו נדרש לשלם המבוטח במקרה של תאונה. במקרה וגובה הנזק גבוה מסכום ההשתתפות אמורה חברת הביטוח להשלים את הסכום מכיסה, בהתאם להסכם הביטוחי.
דמי ההשתתפות משמשים לעתים כאבן מאזניים בין פרמייה גבוהה לנמוכה. כלומר, ככל שסכום ההשתתפות העצמית יהיה גבוה יותר כך יצטרך המבוטח לשלם פחות בכל חודש.
אך יש גם דרך נוספת לשמור על דמי השתתפות נמוכים וגם על פרמיה חודשית נמוכה. את זאת עושים על ידי תיקון הנזק אך ורק במוסכי הסדר, כלומר, מוסכים העובדים עם חברת הביטוח. כך תוכלו לחסוך בפרמיה החודשית ובנוסף, לא לשלם מאות שקלים במקרה של פגיעה או תאונה.
הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.