לוגו הינו רעיון עיצובי , סמל גראפי שמייצג תכונה, שירות או התמחות מרכזית של חברה, אתר או מוצר. במילים אחרות, הלוגו מהווה איזושהי מראה תדמיתית ללקוח הפוטנציאלי. המטרה של הלוגו היא לגרום לאנשים לשייך את הסימן הגראפי לחברה באופן מודע ואף באופן שאינו מודע, לחבב את הלוגו ולהאמין שלוגו זה מבטא חשיבה, מעוף ואיכותיות ממש כמו החברה או המוצר עצמם.
לכן עיצוב לוגו הינו מכריע למיתוג החברה, מעבר להיותו אסתטי רצוי שיהיה בו משהו קליט ומתקשר אסוציאטיבית עם מה שהוא מנסה לייצג. דוגמאות ללוגואים מפורסמים שאנו מקשרים ישר עם החברה הוא הלוגו של קוקה קולה שבשנייה שרואים אותו מרגישים את המשקה הקר והנוצץ בפה, הלוגו של נייקי שזכה לשם משלו (סווש), הלוגו של אדידס וכולי.
הלוגו הוא נצחי גם אם המוצרים משתנים והחברה עוברת בעלים את הלוגו לא משנים שכן הוא זה שמזוהה עם מה שמעבר לפרטים הקונקרטיים,הוא מזוהה עם מה שהלקוח הפנים לגבי אותו מוצר.
ההיסטוריה של הלוגו:
רעיון עיצוב לוגו לחברה או לעסק בגלגולו הנוכחי(בו אנו מתייחסים אליו כאל לוגו) החל עם עליית הפרסום במדיות השונות בשנות ה-60 אך כבר בתקופת הפרעונים היה נהוג להשתמש בחותם על לבנים על מנת לסמן אזורי בניה מיועדים. הרומאים שכללו את הטכניקה ונהגו לסמן לבנים לשם סימון מקום מוצאם, יעד סופי ואת סימון החותם על הלבנים.
עיצוב לוגו:
אין דרך אחת נכונה לעיצוב לוגו, תהליך יצירת הלוגו הוא אומנות ותלוי במעוף וביצירתיות של המעצב כמו גם בהבנתו את מטרת הלוגו. מעבר ליצירתיות חשוב שהמעצב יבין את העולם העסקי ואת הפסיכולוגיה שמאחורי עולם הלוגואים בפרט והפרסום בכלל. ישנם מספר כללים שמהווים קווי פעולה בסיסים לעיצוב לוגו: הלוגו צריך להתאים לכל סוגי המדיות: באתר, על כרטיסי ביקור, על באנרים, על שלטי חוצות וכולי.
עיצבו הלוגו צריך להיעשות באופן כזה שיהיה קל לזכור אותו. התייחסות לצבע של הלוגו: כל צבע מעורר בנו קונוטציות שונות לכן חשוב להתאים את הצבע לקונספט הכללי. אדום לדוגמא הוא צבע של אש, של תשוקה וחום. צורת הלוגו צריכה להיות יחסית פשוטה ולא מסובכת כך שיהיה קל לזכור אותה ולהבין אותה.
www.joomi.co.il
קידום אתרים בגוגל