פקק בתזרים המזומנים היא בעיה שכיחה אצל בעלי עסקים קטנים אלא שהעובדה הזו לא מנחמת.
העובדה הזו מכאיבה מידי יום ביומו והופכת את העיסוק בעסק למטריד, מדאיג ומדיר שינה.
אם יש מישהו שלא רוצה להביא לעסק שלו לקוחות חדשים - תביאו אותו אלי.
אם יש מישהו שלא רוצה שתזרים המזומנים שלו יפרוץ מהברז - גם אותו תביאו.
המאמר הבא עוסק בחוליה שמחברת בין לקוחות חדשים לבין הגדלת זרם המזומנים בעסק. בשיווק באינטרנט. האמת היא, שהמאמר הבא עוסק במיוחד ביכולת של השיווק באינטרנט להגדיל את כמות הלקוחות החדשים ובכך להשפיע על תזרים המזומנים.
נתחיל דווקא בהסתכלות על ניהול העסק.
רבים מבעלי העסקים הקטנים חובשים רב הזמן את הכובע של מנהל היצור בעסק.
מאמנים אוהבים לאמן, צורפים אוהבים לצרוף, מרפאים אוהבים לרפא ואומנים אוהבים ליצור.
למרות שזה נשמע פרדוקסאלי, רוב בעלי העסקים הקטנים מעדיפים לעבוד במחלקת הייצור שלהם.
מעת לעת הם חובשים גם את כובע המנהל, את כובע איש המכירות (כשיש למי למכור), את כובע איש הכספים אבל לרוב, לרוב הם ידחו כמה שאפשר לחבוש את כובע איש השיווק.
תרשמו לעצמכם: השיווק הוא החמצן של העסק.
בלי שיווק אין אנשים שאפשר לסגור איתם עסקאות, אין סיבה לעבוד במחלקת הייצור, אין מספרים חיוביים במחלקת הכספים.
תפקידו של איש השיווק בעסק הוא קודם כל להביא קהל לקוחות פוטנציאלי למעמדי מכירה. לכן, הקצאת משאבים לשיווק זה לא קשור להעדפה או אהבה, זה קשור לצורך חיוני של העסק. שיווק הוא נתח שצריך לקבל בין 30%-40% מעוגת הזמן של העסק.
שיווק יכול להתקיים בערוצים שונים. ערוצי השיווק המסורתיים הם: טלויזיה, רדיו, עיתונות.
ואילו ערוץ השיווק תואם העידן החדש הוא: שיווק באינטרנט.
שיווק באינטרנט הוא אחד מערוצי השיווק האידיאליים ביותר לעסקים קטנים.
בעיקר כי מאפיין אותו צורך בתקציב נמוך לעומת מימון ערוצי השיווק המסורתיים.
הם באים אליכם אתם לא הולכים אליהם
מה נעים לכם יותר: לעשות שיחות טלפון קרות, לרדוף אחרי קונים, לשכנע אותם לקנות או,
לקבל פניות מלקוחות בשלים לרכישה, לפתח ערוצי תקשורת עם לקוחות פוטנציאליים שמחפשים את המוצר או השירות או הידע שיש ברשותכם -
אנחנו די בטוחים שהתשובה היא 2, אנחנו לפחות מעדיפים את זה ככה, ואנחנו די משוכנעים שככה יהיה נעים גם לפחות ל 90% מכלל בעלי העסקים.
נקודת המוצא בעבודה בשיווק באינטרנט שונה מהשיווק בערוץ המסורתי: התפקיד שלכם כמשווקים הוא להימצא על ידי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. להימצא ולא ללכת לחפש.
כדי ליהנות מלקוחות חדשים ולהגדיל את תזרים המזומנים נדרשת מערכת שיווק באינטרנט שהתפקידים המרכזיים שלכם בה הם:
1. לבחור לעצמכם בסיס אם בו יהיה חלון ראווה למוצרים / שירותים שלכם ולמומחיות שלכם. זה יכול להתבטא בצורת אתר שיווקי, זה יכול להיות דף עסק עם עמוד נחיתה שיווקי וזה יכול להיות בלוג וורדפרס שיש בו גם עמודי מכירה מקצועיים.
2. להניע תנועה של גולשים אל האתר שלכם
3. לבנות מערכת מכירות משכנעת שתמיר את הגולשים המבקרים באתר ללקוחות משלמים.
כאשר תלמדו איך ליצור תנועה לכל אתר אינטרנט שתרצו... ותתמחו ברזי ההמרה, תגלו שאתם ממש יכולים לראות איך הקונים זורמים אליכם ורק מבקשים עוד מידע על המוצרים / שירותים שלכם (וכמובן מתעניינים ברכישה).
כאשר לומדים איך להמיר כל מועמד ללקוח, בין אם חינמי ובין אם משלם (לא כל המרה צריכה להניב עסקה, לעיתים כתובת המייל של הגולש היא כל מה שדרוש לכם) בעצם יוצרים תזרים קבוע של לידים ולקוחות לעסק. הקומבינציה של שלושת העקרונות הללו, הם הבסיס לדרך שבה עסקים מתפתחים ומגדילים את היקף המכירות בעזרת שיווק באינטרנט.
קייסי קולג'- המרכז ליישומי שיווק באינטרנט: המספק לימודי שיווק באינטרנט, קורסים והדרכות לחברות ארגונים ועסקים קטנים. ושירותי שיווק באינטרנט לבעלי עסקים.