דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ברשתות חברתיות - איך להניע את הגלגל 

מאת    [ 17/11/2010 ]

מילים במאמר: 680   [ נצפה 2323 פעמים ]

טיפים שימושיים להעלאת אמון והגדלת הסיכויים להמרה גבוהה

"The First 10 years of the Internet Revolution were all about getting computers connected to the World Wide Web. But the next 10 years are going to be all about getting connected to one another."

Dave McClure

לפי דברי דייב מקלור, 10 השנים הראשונות של המהפכה האינטרנטית נועדו כדי לחבר את המחשבים אל הרשת.
ב-10 השנים הבאות נהיה עסוקים בלהתחבר אחד אל השני.

שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לנו להתחבר אחד אל השני ובכך לרקום בעדינות קשרים עסקיים, קשרים עם קולגות וקשרים עם לקוחות פוטנציאליים עתידיים.
זו טעות לחשוב ששיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק באינטרנט.
הבחירה בשיווק ברשתות חברתיות חייבת להיות נגזרת של בחירה רחבה יותר: שיווק באינטרנט ואחד הדברים שחשוב מאוד לקחת בחשבון הוא ששיווק ברשתות חברתיות הוא רק חלק מהשיטה לשיווק באינטרנט.

הפעילות ברשתות חברתיות משמשת אותנו בראש ובראשונה לבניית קשר ישיר (לא פרסומי, לא מכירתי) עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים.
היופי בזירה החברתית מגולם ביכולת לפעול באופן עצמאי ואותנטי בכל רגע נתון אלא שעל מנת שיהיה לך עם מי לדבר ואל מי לדבר ראשית עליכם לרכוש אמון.
אמון זו מילת המפתח כי אנשים רוכשים מבעלי עסקים שהם מכירים, מחבבים ומאמינים לו. הנה כמה טיפים שיסיעו לכם בתחילת הדרך.

איך לרכוש אמון ברשתות חברתיות?

1. להיות במקום הנכון בזמן הנכון
גלו היכן מסתובבים האנשים איתם אתם רוצים להתרשת, היכן גולשים קהלי המטרה של העסק שלכם. לכו לשם.
בקרו את האתרים האלה, בדקו אם יש שם ערוצים לרישות, בלוג, טוקבאק, פורום וכל ערוץ ליצירת דיאלוג. המתינו, אל תתחילו ליצור קשרים עדיין.
קראו את השלב הבא.

2. ברומא הייה רומאי.
כדי להיות רומאי ברומא, יש ללמוד תחילה כיצד מתנהל ומתנהג רומאי.
אותו הדבר ברשתות החברתיות.
התבוננו על קודי ההתנהגות בזירה החברתית: כיצד האנשים מגיבים אלו לאלו, אילו תכנים מעניינים את האנשים בקהילה, מה נהוג ומול מה תזכו בקיטונות של ביקורת.
ראשית התבוננו ולמדו. כשתרגישו נינוחים, התחילו להגיב בעצמכם.

3. השאירו תגובות בעלות ערך בבלוגים של אנשים אחרים
הטוקבאקים והלוחות למינם הם מקומות נפלאים ליצירת נוכחות באינטרנט.
איכות הנוכחות והתועלת שלה תלויים בידיים שלכם.
לא מספיק לכתוב כתגובה על פוסט בבלוג כלשהו: "איזה פוסט יפה, תביא עוד מהסוג הזה".
תרמו בתגובה שלכם ערך כלשהו ליתר הגולשים שקוראים את הפוסט. אפשרו לקוראים לחוש אתכם, להכיר את המומחיות שלכם. לא, אל תגזימו ותנסו להראות לכולם שאתם הכי חכמים, פשוט הביאו את עצמכם בכנות ובמקצועיות.

אני רוצה להקדיש עוד כמה שורות לנושא כתיבת תגובות בבלוגים של אחרים.
לכתיבת תגובות בבלוגים של אחרים יש המון תועלות וביחד אנו יוצרים מצבים רבים של win-win. שימו לב:


    •  אתם יכולים לציין את השם שלכם עם הטייטל – תרומה ישירה למיתוג שלכם
    • לרוב אתם נרשמים לתגובות עם כתובת מייל וכתובת אתר מה שמאפשר לאנשים שמתרשמים מכם להגיע לאתר שלכם - הרווחתם תנועה - ולהכיר אתכם, יתכן והרווחתם לקוח פוטנציאלי או מצטרף לרשימת התפוצה.
    • בעצם כתיבת התגובות בבלוג של האחר, אתם עוזרים לו לבנות את האמינות שלו.
    האמינות שלכם תגיע בעקבותיו.

4. קבלו רשות לשלוח
תוכן רשות, היא אחת מעמודי התווך של הרשתות החברתיות.
שלחו תוכן אך ורק למי שנתן לכם את הסכמתו לכך מפורשות.
רק אחרי שיש לכם הסכמה ברורה, גשו ליצור את התוכן שיאפשר לכם ליצור המרה.

5. צרו תוכן שיש בו טעם של עוד
היכולת שלכם ליצור תוכן משכנע (טקסט, ודיאו, אודיו, תמונות) היא זו שתבנה את הסיפור שלכם ותגרום לאנשים להתרגש ולהישאר מקושרים אליכם.
איך תיצרו תוכן שיש בו טעם של עוד?
נסו לענות על השאלות הבאות:


    • מה הניסיון, המומחיות או הידע שיש לי ושאני יכול/ה לחלוק עם הלקוחות שלי?
    • האם יש משהו שאני יכולה ליצור ואשר יכול לחבר את הלקוחות שלי אחד לשני, כך או אחרת?
    • באיזה ערוץ תקשורת אני הכי משכנע/ת: טקסט, וידאו, אודיו, תמונות?
האם זה מספיק כדי לקבל עסקאות מהפעילות ברשתות החברתיות?

התשובה היא: לא. אבל זו ההתחלה.
זו התחלה של דרך שיש בה אוסף שלם של פעולות וחוקים וכללים שבונים את השיטה לשיווק באינטרנט. אחרי שמבינים את השיטה לשיווק באינטרנט ורואים את התמונה השיווקית שמתאימה לעסק, פשוט יותר לרדת למגרש, לשחק ולהצליח.

אם עניין אתכם המאמר הזה, יתכן ותתעניינו גם ב " 6 דרכים אפקטיביות להעלאת הנאמנות של אוהדים בדף העסק בפייסבוק"

קייסי קולג'- המרכז ליישומי שיווק באינטרנט: המספק לימודי שיווק באינטרנט, קורסים והדרכות לחברות ארגונים ועסקים קטנים. ושירותי שיווק באינטרנט לבעלי עסקים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב