בעלי עסקים תמיד מחפשים דרכים חדשות על מנת לשווק ולקדם את העסק שלהם. דרך אחת היא בניית אתר אינטרנט המציע את שירותי העסק או מוצריו. ניתן לבנות אתר אינטרנט תדמיתי או כל אתר אחד ב-4 שלבים בלבד.
שלב 1 - בניית הקונספט
השלב הזה מתייחס לחזות האתר ומראהו. אלו צבעים ישלטו, רקעים, פונטים וכדומה. כבעל עסק, עליך לחשוב על המראה הכללי שהייתה רוצה לספק לאתר ולתת לסטודיו לעיצוב גרפי או חברת בניית אתרים באינטרנט המספקת גם שירותי עיצוב לבצע את משימת הביצוע.
שלב 2 - דפי האתר
השלב הזה הוא שלב המשך לשלב 1, בניית הקונספט. בשלב זה יש לבנות את דפי האתר. כלומר, לציין אלו דפים יופיעו באתר? האם צריך להיות פורום או טופס הזמנה אינטרנטי? אולי תרצה חנות וירטואלית וכדומה.
שלב 3 - כתיבת תוכן
התוכן הוא המלך מכל הבחינות, הן מבחינת הגולש והן מבחינת מנועי החיפוש. הקדישו לשלב הזה זמן רב וכתבו רק תוכן ייחודי, מקורי ואיכותי. כמו כן, תדאגו לרענן מפעם לפעם את תוכן האתר ותדאגו לעלות דפים חדשים.
שלב 4 - קידום אתרים
השלב הזה מתייחס לקידום האתר במנועי החיפוש, בדגש על גוגל. אל תשברו את הראש, לא כל אחד מבין בקידום אתרים, ולא כל אחד צריך להבין. ישנן חברות קידום אתרים מקצועיות שיודעות בדיוק כיצד לקדם את האתר שלכם אל ראש תוצאות החיפוש. כיום, גם חברות בניית אתרים באינטרנט יודעות לקדם את האתר.
לסיכום, כצעד משלים לשיווק וקידום עסקים, מומלץ לבנות אתר אינטרנט אשר יכיל אינפורמציה מלאה על העסק - שירותיו, מוצריו, אודות בעלי העסק, דרכים ליצירת קשר וכדומה. מעבר לכך, בניית אתר אינטרנט מומלץ לבנות ב-4 שלבים, כשהם בניית הקונספט, דפי האתר, כתיבת תוכן לאתר וקידום אתרים - קידום אתרים אורגני (SEO) ו/או קידום אתרים ממומן (SEM).
דיקלה לאור, בעלת וובטופוס העוסקת בעיצוב ובניית אתרים באינטרנט