איך להוציא את המיטב משיווק באמצעות מוצרי פרסום?
קידום מכירות הינו תחום מתפתח והולך של שיווק, אשר תופס תאוצה ככל שעובר הזמן, החשיפה התקשורתית הגבוהה שהיא תוצר של התפשטות אמצעי התקשורת האלקטרונית, רק מגבירה את הצורך ביצירת נוכחות תדמיתית משמעותית בכלל ותדמית חיובית בפרט. אז איך עושים את זה נכון?
מוצרי פרסום הם בעצם הדרך היעילה ביותר של העסק שלכם למתג את עצמו ולבצע קידום מכירות באמצעות לקוחותיכם והעובדים שלכם כאחד. בניגוד לקמפיין פרסומי הכולל שלטי חוצות, תשדירי פרסום בטלוויזיה או ברדיו ובאנרים ומודעות בעיתונים, מוצרי פרסום הם בעצם טכניקה לא "אלימה" של מיתוג העסק והבניית תפיסה חיובית שלו – הלקוחות או העובדים שמסתובבים עם כובעים, מחזיקי מפתחות או חפצי יודאיקה הנושאים את לוגו או סלוגן המותג, מהווים בעצם שגרירים של העסק, כאשר הם מייצרים מודעות סביבתית בלתי שיפוטית כלפי המותג, כיוון שהשימוש ב"אנשים אמיתיים" שמציגים את המותג, קל יותר ליצור הזדהות והדמות בקרב סביבתם.
מוצרי פרסום איכותיים יכולים לייצא עבור העסק שלך נוכחות תודעתית גבוהה מאוד ובמהירות רבה בשימוש נכון – ברשתות החברתיות והמקוונות יש לתופעה הזו כמה שמות "באזז", "שיווק ויראלי", "הייפ" ועוד, המשמעות המילולית של כולם היא יצירת תכונה ושיח ציבורי על ידי העברת רשמים דרך קשרים בין אישיים ובלתי פורמליים. קשרים כאלו אפשר למצוא גם בעולם הפיזי שלנו, שבו מוצרי פרסום ומתנות ממותגות משמשים כ"מחוללי באזז" – אם אני בתור אדם מהשורה נחשף במהלך שגרת יומי למכרים, חברים, עמיתים ובני משפחה שיש להם במשרד מסגרות לתמונות עם לוגו של מותג כלשהוא, לוח שנה עם אותו לוגו ומחזיק מפתחות בצבעי החברה – סביר להניח שתעלה אצלי המודעות למותג ויווצר אצלי הקשר חיובי עבורו.
דרך מצויינת לחלק מוצרי פרסום ללקוחות או לעובדים היא שימוש באירועים חגיגיים, אישיים או משותפים, כגון מתנות לראש השנה, יום הולדת, קבלה לתפקיד חדש, שי הערכה לעובד ועוד. ציון האירוע באמצעות מוצרי פרסום יכול לשרת אותנו פעמיים:
1. הלקוח / העובד מרגיש שנוצר בינו לבין המותג קשר אישי יותר ומפתח רגשות חיוביים יותר כלפי המותג והחברה המשווקת שלו.
2. מתנה ממותגת העונה לצרכי הלקוח / עובד ומתקשרת אצלו לאירוע חיובי, תהיה בשימוש נרחב יותר מאשר "סתם מתנה" ותיחשף בתדירות גבוהה יחסית לסובבים את הלקוח / עובד ובכך תגביר מאוד את התועלת שבמיתוג.
יתרון נוסף של מוצרי פרסום על פני שיטות שיווק "קונבנציונליות" יותר היא העובדה שברגע שהענקנו את מוצרי הפרסום לקהל היעד, המוצרים ממשיכים לעשות את עבודתם למשך זמן רב לאחר שניתנו על ידינו – זאת כתוצאה מאורך חיי המדף שלהם. לוח שנה ממותג יחזיק מעמד שנה שלמה, בלי תלות בעלותו של "שטח הפרסום" שהוא בעצם הקיר או השולחן המשרדי של המשתמש.