לעיתים רבות עולה הצורך להעריך אתר אינטרט, הצורך להערכתו יכול להיות מסיבות רבות כגון בדיקת כדאיות מצד מפרסמים, הערכת שווי מצד קונים פוטנציאלים, הערכה מצד מתחרים ועוד.
בבואנו להעריך אתר עלינו להתבונן על האתר המהיבטים שונים. להלן מספר היבטים מרכזיים:
*) כמות המשתמשים והתנועה (traffic) באתר, מידע זה יכול ללמד אותנו על הפוטנציאל העיסקי של האתר ועל תפוצתו.
*) הארצות בהן האתר פופולרי, מידע זה יכול לעניין מאוד מפרסמים, כלומר מפרסם ירצה לפרסם באתר אשר הגולשים בו נמצאים בארצות בהן המוצר נגיש.
*) מידע דמוגרפי על הגולשים באתר, מידע על גילם, השכלתם, מינם ואף רמות ההכנסה שלהם.
*) השיח ברשתות החברתיות סביב האתר, כמה הוא פופולרי, האם האתר מוזכר לחיוב או לשלילה.
*) נאמנות הגולשים, האם אלו גולשים החוזרים לאתר שוב ושוב והוא אף נמצע במועדפים שלהם או שמע אלו גולשים אקראיים.
כל אלו הן שאלות מעניינות, והמפתיע הוא כי לרוב התשובות עליהן נמצאות ברשת וברמת דייוק טובה.
אחד הכלים הטובים והנגישים הינו Sitelogic - site analysis tool אתר זה אוסף מידע על אתרים ממקומות רבים ומרכז אותו בדו"ח מפורט.
לדוגמה בדו"ח על אתר מאמרים, להלן, ניתן לראות (נכון לזמן כתיבת מאמר זה) כי לאתר כ 10,000 מבקרים ביום, מרביתם מישראל, האתר פופולרי יותר בקרב נשים בגילאים 25 עד 44 והוא יותר פופולרי בקרב אנשים בעלי השכלה אקדמאית. כמו כן ניתן לראות את השיח ברשתות החברתיות בהם מוזכר האתר וכן עוד מידע נוסף ומפורט.
באותו אופן ניתן להפיק דוח"ות על כל אתר ברשת.