אחד האלמנטים החשובים והקריטיים ביותר עבור עסקים, חברות גדולות וקטנות, אישי ציבור וגם אנשים פרטיים הוא המוניטין. המוניטין זה השם שלנו או של החברה שלנו, הדרך בה העולם והסביבה שלנו רואים אותנו.
בעולם העסקי למוניטין חשיבות עצומה אף יותר, שכן מוניטין של חברה יכול לבדו לקבוע האם החברה תמריא או תתרסק וכמה אנשים ירצו לעבוד איתה. בקרב אנשי ציבור או פוליטיקאים החשיבות העצומה של המוניטין ברורה גם כן – השם שלהם הוא מה שקובע את מידת הישרדותם והצלחתם בזירה הציבורית.
מהסיבות הללו, ניהול מוניטין הפך בשנים האחרונות לתחום מפותח ועמוק בו פועלים אנשי מקצוע רבים המציעים שירות ניהול מוניטין. בעולם של ימינו, אשר מתנהל רובו ככולו באמצעות המחשבים, האינטרנט הוא המקום החשוב ביותר לניהול המוניטין של כל אחד ואחת מאיתנו. המוניטין שלנו ברשת הוא בעצם המוניטין שלנו בעולם.
ניהול מוניטין
בעזרת מגוון אמצעים טכנולוגיים הכוללים שיטות לקידום אתרים, בניית פרופילים אישיים ומקצועיים, ניטור ביקורות צרכנים ועוד, המוניטין המנוהל באופן מקצועי, ייבנה באופן עקבי ושיטתי, עד למצב בו המוניטין המצוין שלך הולך לפניך ומקדם עבורך עניינים ברחבי הרשת. אסור לשכוח – הדרך בה אנחנו מוצגים באינטרנט היא הדרך בה מרבית העולם רואה אותנו (לקוחות קיימים ופוטנציאליים, שותפים אסטרטגיים מתחרים עסקיים ועוד ועוד), ועל כן חשוב מאוד לדאוג שהמוניטין שלנו ברשת הולך לפנינו.
כיצד מנהלים מוניטין באינטרנט?
על מנת לנהל מוניטין באופן יסודי ונכון באינטרנט, נדרש ידע וניסיון בנבכי הרשת – נדרשת הבנה של הדרך בה פועל האינטרנט, האופן בו מקודמים אתרים מסוימים במנועי החיפוש בעוד אתרים אחרים נדחקים לתחתית הרשימה, הדרכים בהן ניתן להשתמש בכוחן העצום של הרשתות החברתיות על מנת לבנות מוניטין, דרכי אינטראקציה עם גולשים אחרים וזיהוי הגולשים הרלבנטיים ספציפית לנו ועוד. עולם האינטרנט הוא כמובן עולם רחב מאוד, אשר הולך ומתרחב מדי יום עוד יותר. על מנת להפיק ממנו את המרב ולהצליח במשימת בניית המוניטין באופן חיובי ובר קיימא, נדרש ניסיון בעולם קידום האתרים וב"מאחורי קלעים" של האינטרנט בכלל.
חשוב לזכור ולהפנים – בנייה נכונה של מוניטין באינטרנט על ידי אנשי מקצוע אשר מבינים בדיוק את הפעולות שיש לעשות עשויה להביא גם ליתרונות ולגמול מיידיים, אך בעיקר ליתרונות בטווח הארוך. לעומת זאת, בנייה לא נכונה ולא אפקטיבית של המוניטין עשויה לפעול כבומרנג ולהפוך את המוניטין שלנו לא רק ללא יעיל, אלא אפילו למזיק. זה מצב מאוד בעייתי ממנו קשה לצאת, ולכן חשוב לא להגיע אליו ולפעול מלכתחילה בצורה יסודית ומקצועית אשר תבטיח ניהול מוניטין חיובי ויציב. על כן כאמור, מומלץ בחום לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום.
ניהול מוניטין בע"מ. מיכל פדרמן, אדית שטיינברג וג'קי סויקיס.