מהי כתיבה שיווקית:
כתיבה שיווקית היא כתיבה שמטרתה עידוד לרכישה. עידוד זה מתבצע על ידי אזכור נושאים חיוביים של התחום המסוים, של בעל העסק, המבצע הנתון ועוד. כתיבה שיווקית היא כיום עולם ומלואו וזהו תחום המפרנס רבבות אנשים ברחבי הארץ . רבים חושבים היום כיצד ניתן לשפר את הפעולה השיווקית של העסק שלנו. במצב הנוכחי של עולם הפרסום, נכון לומר כי כתיבה שיווקית נכונה מסייעת למפרסם למקד את פעולותיו, למקסם רווחים, ולהוציא רווח מקסימאלי מכל שקל שהושקע.
קופירייטינג:
קופירייטינג היא אמנות המילה הכתובה, לפי הגדרת חלק מהמומחים. אנשי קופירייטינג מנוסים יודעים כיצד לנצל את כוחה של מילה, על כל המשמעויות החבויות והנגלות שיש בה , על מנת להעביר רעיון או מסר מסוים. קופירייטינג החל במשרדי פרסום בשנות השישים של המאה העשרים עם סיסמאות שונות , קלילות לרוב, אך כיום קופירייטינג הוא תחום רחב ביותר הכולל בתוכו גם כתיבה שיווקית נכונה, חשיבה קריאטיבית ועוד, לכן רבים בוחרים ללמוד בנוסף לתואר אקדמי לימודי קופירייטינג.
תרגום טקסט:
חברות המתמחות בקופירייטינג ו/או בכתיבה שיווקית לרוב עוסקות גם בתחום תרגום טקסט. רבות מן החברות הגדולות בעולם מרכזות את עסקיהן בארצות זרות, ולכן חברות קידום אתרים או חברות פרסום מציעות תרגום טקסט על מנת להביא את המסרים למצב בו הם יעברו גם במדינה אחרת. תרגום טקסט הוא נדרש כאשר מפרסם רוצה להגיע למגוון גדול ככל האפשר של קהלי יעד, והחומר הנמצא ברשותו נמצא בשפה אחת. תרגום טקסט הוא תחום מתפתח בחברות העוסקות בכתיבה שיווקית, קופירייטינג וכו', והוא צעד חשוב אם ברצונכם להגדיל את קהל היעד שלכם ולמקסם רווחים ככל הניתן.