ביצועי הידע עשויים להיות מועשרים היטב באמצעות הרחבת אופקים.ככל שאלו יורחבו הרי שתהנו מהגברת ,חידוד והעמקת חריפות המבט הנכון על הדברים.למעשה,על מלוא הדברים אשר מצויים בחיינו.
חידוד ידע והעשרה של נקודות מבט מיטביות על מלוא זירות התרחשות החיים: המדעים,ההבנות,האומנויות וניתוחן,התקדמויות הידע - מתפתחים בהתאם לחשק הצופה להביט באופן מקצועי וחריף ככל הניתן על הדברים בצורה שתמצא את התשובות המתבקשות המתרוצצות בתוך הדברים עצמם,ולא כפי המשוער ,המונחים כנמצאים בתוך נקודות מבטו.
מבט עומק חריף הנשלח בדייקנות אל נקודות זהות המתמקמות בתוככי השוואות תחומים בצורה טופוגרפית עשויות לחלץ מתוך גופי הידע העצמיים של התחומים עצמם דגימות של אלמנטים.
צירוף האלמנטים בצורה ארכיטקטית טקטית בזירות הבנה שונות וייצוגים מתאימים הולוגרמתיים של הדברים המחולצים,כאשר הם "מולבשים" על גבי מיתווי הבנה - עשויים ליצור גוף ידע דגימתי המורכב מתשתית ראשונית של פרקטיקה הבנתית יוצאת דופן.
כל תחומי ההמצאות,הניתוח,פיתוח הידע,התקדמויות משוערות בתחומים מתבקשים ספציפיים - עשויים להיות גלויים לעין המביט החריף והיודע כיצד לבצע זאת,באופן פנטסתי וולא עוררין. השאלה על מה יביט וכיצד ינהל את תנועת ההבנה הפרטית שלו בתוככי מיגבלות מבוכי ידע השיטוט ועצירת תנועת נקודת המבט.
אופקי הדעת והרחבתם-
הרחבת האופקים מתאפשרת על ידי קריאת ספרות מוגברת.אולם אין בעצם ההתוודעות לתחומים רבים של ידע לכשלעצמה שום השפעה על הדעת.אלא רק להוספת פריטי אינפורמציה שלא בהכרח תמיד נחוצים.התוויות קו אורכי מקביל לתחומי דיגום המבט (לפי הנקודות המחולצות מתוכו ויחס טרנזיטיבי) היא זו אשר מאפשרת להניח את היסודות להרחבת הדעת האמיתית.רוב תחומי הידע חייבים בסיס משותף ציורי- מרחבי הבנתי כלשהו כדי להצטרף זה אל זה וכדי להעשיר את שכלול התייחסות האדם. עצם ההעמקה הינה החשובה ולא בהכרח תחומי הידע הנרכשים.
תחילת תהליך התפתחות החשיבה -
ככל הנראה תהליך החשיבה מתגבר על ידי הצטרפות אלמנטים מיתאריים של חוכמה "מחלצת". הכוונה כאן הינה לחוכמה הנוצרת לא מקיום פריטים אשר הם מרכיבי החוכמה אלא מעצם קיום משיכת נקודות ההתיחסות של המתעניין לקצוות מרחבי מימדיות דעתו.
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע (מלומד עצמי 13 שנה)
כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)
התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).