דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להשיג זרם קבוע של לקוחות לאתר שלך באמצעות יחסי ציבור ברשת 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 2510 פעמים ]

לא צריך עיתונאים בשביל להגיע ללקוחות. את זה כותב מי שמתפרנס מעבודה הזו מעל 10 שנים. למה כוונתי. היום באמצעות האינטרנט ניתן לתקשר עם לקוחות שלכם באופן בלתי אמצעי, להביא את התכנים שלכם אליהם באופן ישיר. יחסי ציבור באינטרנט נשענים על עקרון יסוד שכמות היא איכות. אם פעם שלחתם הודעות לעיתונות לקומץ עיתונאים הרי שהיום כבר לא צריך להתלות בחסדיו של אותו קומץ. לפני עלייתו לאוויר של ערוץ 2 היו לערוץ הראשון 80% רייטינג. אחרי עלייתו הרייטינג של שני הערוצים ירד ל-30%. למה? מפני שצופים הבינו שיש להם אפשרות לבחור, אז העיניים התפזרו ואף נמוגו. כיום העיניים מפוזרות בהרבה יותר מקומות. האינטרנט מציע אין ספור אתרים לתחום שונים ומגוונים: אתרי נישה, בלוגים, אתרים חברתיים כמו פייסבוק.

איך רותמים את הכוח של האינטרנט לקידום העסק? אתחיל בהצגת מקרה שהיה לי לפני מספר שנים בהן טיפלתי ביחסי ציבור למופע הצדעה לבמאי צדי צרפתי שהפיקה עמותה לקידום אומנות הבמה בחדרה. במקום לפנות ישירות לכתבי התרבות באמצעי התקשורת המרכזיים הלכנו על אסטרטגיה רוחבית. שלחנו את הידיעה לכל אתרי הנישה והבלוגרים שכותבים על תרבות (ישנם לא מעט). העלנו את הידיעה באתרי מאמרים חינם. כך בתוך שבוע הגענו למצב שהידיעה כבר הופיעה ב-40 אתרים לתחום הבידור. אבל לא הסתפקנו בידיעה אחת. המשכנו להוציא מדי שבוע בחודש עד למופע סיפורים על הנעשה מאחורי הקלעים, פרטים על העמותה ועוד סיפורים עסיסיים. מהר מאוד נוצר מצב שנציגים מהתקשורת המרכזית פנו אלינו. 7 לילות החליטו לעשות כתבה על המופע. החדשות של ערוץ 10 הגיעו לסקר. תוכניות הבוקר, דיברו. ולמעשה לא עשינו להם טלפון אחד. לא היינו צריכים. מפני שכל מי שמתעניין בעולם הבידור כבר ידע על המופע מאתר , בלוג כזה או אחר.

את ההצלחה הזו שחזרתי לאחר מכן עם לקוחות נוספים וכעט אציג לכם כאן בדיוק איך עושים את זה. ראוי לשים לב שכיום מספר רב של סיפורים המסוקרים בעיתון או בטלוויזיה הופיעו לראשונה דרך האינטרנט. לשיטתי, ההפרדה בין יחסי ציבור 'מסורתיים' ליחסי ציבור באינטרנט היא מלאכותית, אך יחד עם זאת פרק זה נועד לתת לכם הקוראים כלים בסיסיים להפצת הרעיונות שלכם דרך הרשת.

 היתרון של יחסי ציבור באינטרנט הוא שלא צריך סיפור פנטסטי כמו בתקשורת המרכזית אלא פשוט לייצר תוכן שיעניין את הקהל שלכם באופן ישיר. כדי להגיע לתוצאות עם יחסי ציבור באינטרנט צריך לבנות לשווק לפחות 2 הודעות לעיתונות/ מאמרי דעה / מדריכים מדי חודש. זה נשמע מורכב? ממש לא. הנה נושאים עליהם אפשר לכתוב הודעות לעיתונות:  

  • דיברתם בכנס חשוב - כתבו הודעה
  • יש לכם מידע שישרת את הלקוחות - כתבו מדריך
  • יש לכם לקוח חדש - כתבו הודעה
  • מוצר או שירות חדש - כתבו הודעה

 בגדול העילה לכתיבת הודעה לעיתונות לא שונה מזו המיועדת לתקשורת המרכזית. התוספת היא בערוצי השיווק האינטרנטיים להם אנו מפיצים את החומרים שלנו:

  • חדר חדשות או בלוג - הקימו חדר חדשות או בלוג באתר שלכם ופרסמו שם את ההודעות. בקשו מקוראים להירשם לעדכונים במייל
  • אתרי נישה, בלוגים  - הכינו רשימה של אתרים הרלוונטים לתחום הפעילות שלכם והשיגו את פרטי הקשר שלהם. לבטח ישנם עשרות אתרים ובלוגרים הכותבים על התחום שלכם.
  • אתרי מאמרים - באינטרנט יש עשרות אתרים המציעים לכם לפרסם את התכנים שלכם בחינם. כמו אתר זה.
  • מדיה חברתית: פורומים, פייסבוק - מצעו את הפורומים והקבוצות הרלוונטיות לכם במדיות חברתיות. בפורומים קישור למאמרים שלכם.
  • יו טיוב - באמצעות תוכנה פשוט כמו Camstudio המאפשרת צילום מסך והקלטת קול אנחנו יכולים להפוך את התכנים שלנו לסרטונים קצרים אותם נוכל להעלות בערוץ אישי שלנו ביו טיוב
  • טוויטר - מקום נוסף בו נוכל לשתול לינק למאמרים באתר שלנו הוא בחשבון טוויטר יעודי שהקמנו
  • פודקאסטים - אלה הקלטות שמע אותן ניתן להעלות לאתר שלכם וגם לאתרים אחרים כמו icast וגם ל-itunes

 יחסי ציבור מייצרים לנו זרם קבוע של לקוחות הנחשפים לתכנים שלנו. למעשה באמצעות עבודה נכונה אנו משיגים: 

  • קידום במנועי חיפוש - קישורים מאתרים חיצוניים המפנים לתנועה לאתר שלנו תעלה את דירוג האתר שלכם במנועי חיפוש כמו גוגל
  • בניית שם ומותג - אנשים הקוראים את התכנים שלנו יתפסו אותנו כברי סמכה.
  • יצירת זרם קבוע של לקוחות לאתר שלנו - יחסי ציבור באינטרנט מזינים את המשפך השיווקי של העסק שימו לב לתרשים הבא.

 לסיכום הנה הצעדים ליחסי ציבור באינטרנט: 

  1. החליטו מראש על אילו נושאים אתם כותבים ל-3 חודשים הקרובים
  2. כתבו הודעה לעיתונות והפיצו אותה לפחות 2 פעמים בחודש
  3. צרו ערוצי שיווק באינטרנט: אתרי מאמרים, מדיה חברתית וכיו"ב. ככל שמספר הערוצים גדול יותר כך תשיגו יותר תנועה.
  4. התמידו בשיווק הידיעות שלכם

 כבר לא צריך לרדוף אחרי קומץ עיתונאים בעיתונות או בטלוויזיה. האינטרנט היא הבמה הטבעית של יזמים ואנשים יוצרים. פשוט תאמצו אסטרטגיה רציפה כתיבה והפצת הודעות לעיתונות לערוצים המופיעים בתרשים. הבטחה שלי היא שאם תעשו עבודה טובה גם התקשורת המיינסטרים תגיע אליכם.

הכותב שותף במשרד ביט תקשורת יחסי ציבור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב