הופעות חיות הן מזון לנשמה. כל כנס חברתי גדול שמכבד את עצמו דואג להביא אמן מתחום בידורי כלשהו (מוזיקה, סטנדאפ, הנחייה) על מנת להוסיף פלפל לאירוע. ככל שהאמן מוכר יותר, כך עובדי החברה נהנים יותר והאירוע/כנס זוכה להצלחה רבה יותר. כיום קיימות סוכנויות שונות העובדות באופן שוטף מול מנהלי חברות גדולות, שתפקידן לתווך בין האמנים השונים (מוכרים יותר ומוכרים פחות) לבין מנהלי החברה המעוניינים לקיים כנס גדול ולשלב בתוכו מופע מוזיקלי, סטנדאפ או הנחייה מעניינת.
מה צריך לקחת בחשבון כשמזמינים הופעות לאירוע?
ראשית, חשוב להתייחס לעלויות. אם עומד לרשותכם תקציב מוגבל, כדאי שקודם כל תכינו רשימה מסודרת של כל הדברים האחרים החשובים לאירוע (כמו קייטרינג, תפאורה ומזכרות) ותראו איזה תקציב אתם יכולים להשקיע בחלק של ההופעות. האמנים מציעים בדרך כלל מגוון תוכניות הנחייה שמתוכן אפשר לבחור, כך שגם אם מדובר בתקציב שיכול לאפשר לכם מופע של 20 דקות, הכנס יכול להשתדרג בגדול אם בוחרים באמן הנכון.
שנית, אל תתפשרו על הסוכנות האמנים הראשונה שתיתקלו בה. חקרו את הרשת לעומק ובדקו אילו אמנים מייצגת כל סוכנות כזה ומה העלויות המוצעות בה. אל תהססו לנצל קשרים ומכרים בשביל לחסוך בעלויות.
שלישית, חשבו איזו תוכנית אומנותית הכי מתאימה לאירוע שאותו אתם מפיקים. לא בטוח שסטנדאפ זו האופציה הכי טובה מבין מגוון ההופעות שאפשר להביא לכנס שלכם, למרות שכולנו אוהבים ונהנים לצחוק. לפעמים ל הופעות מוזיקליות יכולה להיות השפעה חיובית יותר על אופי האירוע. אם למשל מדובר בערב גיבוש שיש בו הרבה עובדים חדשים, צוות מתופפים מקצועיים המשלב במופעים שלו אנשים מהקהל זו דרך מעולה לשבור את הקרח ולקרב בין העובדים, הרבה יותר ממופע סטנדאפ.
לבסוף, הקפידו על לוח זמנים מסודר מראש ועל שעות מסודרות עבור ההופעות שברצונכם להזמין. כמו כל אדם אחר, גם לאמנים יש התחייבויות אחרות ולכן חשוב מאוד לעמוד בלוחות הזמנים שקבעתם מראש כדי להימנע מאי נעימויות ביום האירוע.