הדרך אל הקנייה הנכונה מורכבת משלושה שלבים. הצרכן הנבון והזהיר ניגש אל כל קנייה בגישה מפוכחת והגיונית כדי למצוא את העסקה הטובה ביוצר עבור הכסף שלו. אנחנו נדגים כיצד פועלת שיטת שלושת השלבים של הקנייה הנכונה בתחום של פתרונות הצללה. זהו מעין מדריך תמציתי למי שמעוניין לבחור בצורה מושכלת ונכונה מבין מגוון הסוגים של הצללות שניתן למצוא כיום בשוק.
למידה
השלב הראשון של כל קנייה הוא שלב הלמידה של הנושא על כל פרטיו ומונחיו. לכל תחום יש את המונחים שלו, את הכללים שלו, את השפה שלו ואת המאפיינים שלו. תחום כמו נדל"ן, לדוגמא, דורש ממי שניגש אליו להכיר מושגים כמו משכנתא וטאבו וכן הלאה. תחום כמו הצללות כולל גם הוא מונחים משלו. הלקוח צריך לדעת מהם סוככים ולמה הם משמשים; מהם הסוגים השונים של הצללות שניתן למצוא כיום; אילו חומרים משמשים בתחום המתפתח הזה ומהם היתרונות והחסרונות שלהם. הלקוח צריך להכיר את ההבדל בין הצללות מכאניות וקבועות; להבדיל בין הצללה באמצעות בדים שונים או כזו שנעשית מחומרים קבועים. יש מושגים שונים שהינם ייחודיים לתחום הזה: פרגולות, מרקיזות, סגירת חורף וכן הלאה.
החשיבות של שלב הלימוד נובעת מהרצון של הצרכן להגיע למצב שבו הוא מתמצא מספיק בתחום כדי שהוא יוכל להתמודד בצורה מושכלת עם ההיצע המגוון. ידע הוא כוח והכרת התחום מאפשרת לצרכן להגיע מוכן לשלב הקנייה. לקוח מודע הוא לקוח חסין (לפחות חלקית) לאחיזת עיניים ואשליות. שלב הלמידה גם מאפשר לצרכן לגשת לשלב הבא: שלב התכנון והצמצום.
תכנון
לאחר שהצרכן למד להכיר את העולם הזה של הצללות על מושגיו ומונחיו הוא יכול לתכנן את הקנייה שלו. שלב התכנון הוא השלב שבו הצרכן מגדיר לעצמו צרכים ומטרות והוא יוצר לעצמו רשימה מצומצמת של אפשרויות שמהן הוא יבחר בסופו של דבר את המוצר. כיוון שהצרכן מכיר כבר את התחום הוא יודע איזה סוגים של הצללה ניתן למצוא בשוק. אל מול המצוי הוא מגדיר לעצמו את הרצוי. הצרכן בוחן את הצרכים הספציפיים שלו כדי להגדיר לעצמו מהי המטרה של התקנת הצללה שאליה הוא ניגש. הצרכן גם מגדיר לעצמו את האפשרויות הטכניות שיכולות להגביל את הבחירה. אינה דומה דירה שדורשת הצללה לבית עסק ואינו דומה מגרש מכוניות לחצר פנימית. חלק מהגדרת המטרה הוא גם לקבוע סדר עדיפויות: האם האסתטיקה עומדת בראש הרשימה או שמא הפרקטיקה? בשלב זה גם מוגדרת מסגרת התקציב של הקנייה.
בדיקה
כעת, כשהצרכן מוכן, הוא יכול לגשת ולבחון בצורה אישית את ההצעות השונות מהרשימה המצומצמת שהוא הכין. פעמים רבות אין תחליף להתרשמות אישית ולשיחה עם המשווק או היצרן של פתרונות הצללה. הצרכן, כמו סוחר נדל"ן שמבקש להתרשם בעין מהמגרש שהוא שוקל לרכוש, בודק את ההיצע הקיים של סוגי הצללות שונות כדי שהוא יוכל להתרשם מהם ולבחור את הסוג שעונה בצורה הטובה ביותר על הצרכים שלו. כשהצרכן בא מוכן אל מלאכת הבדיקה, הבחירה עצמה קלה הרבה יותר ונכונה הרבה יותר. המגוון הגדול של סוגי הצללות שקיים בשוק הוא הזדמנות מצוינת עבור הצרכן הזהיר לבצע קנייה טובה ונכונה.
אביב יועצים ייעוץ שיווקי קידום בגוגל