מצב האבטלה בארץ אמנם נמוך ביחס לתחזית שצפו לסוף שנת אלפיים ועשר, ואמנם, כמו הרבה בעיות חברתיות מדאיבות קיימת תחושה בציבור כי נגיד בנק ישראל, ובכירים בממשלת ישראל, נוטים לטמון את ראשם באדמה ולהסתפק בנתונים "יבשים" בכל הנוגע לנושא הפיטורין ובעקבות המשבר במשק. לפיכך, יש צורך לאמוד ולחזות מראש כל מצב שיביא לטלטלה גדולה במשק, בכדי לדעת עם מה אנו מתמודדים, עד כמה שניתן.
ובכל זאת, עולה השאלה האם בחברה מתוקנת, כפי שמתיימרת להציג את עצמה החברה הישראלית של ימנו, מהלכים פנימיים כמו הסרת דמי קישוריות מזמן אוויר של חברות הסלולר , גוררים אחריהם גל פיטורין ששטף עובדים רבים בחברות אלו.
חברות הסלולר התריאו על כך ופרסמו נתונים מדאיגים בנושא, כך למשל פרסמה חברת התקשורת "פלאפון" בעיתון "דה מרקר" בתחילת חודש אוקטובר, כי היא צפויה לפטר כמאה וחמישים עובדים מבין שורותיה. כמו כן הוספה וציינה כי תקצץ ממספר התקנים שהציבה לה כיעד לקראת שנת 2011 , העומדת בפתח. יחד עם זאת ועל אף כמות הפיטורין לא הפריעו לחברת פלאפון לפרסם במקביל את רווחיה הנאים לרבעון.
לזכותן של חברות הסלולר כמו "פלאפון" כדאי לציין, כי כמו חברות רבות במשק, אשר נאלצו לנקוט בהליך של פיטורין המוניים, העמידו חברות הסלולר לרשות העובדים שפוטרו כלים רבים לצורך התמודדות עם המצב החדש, וככלות הכל מדובר בעובדים שעבדו בחברות מזה שנים רבות ועתה יוצאים לשוק העבודה שהשתנה בינתיים, וביניהם עורך דין דיני עבודה , אשר מעניק שירות ללא עלות והתייעצויות בנושא קבלת פיצויים ובכלל זה דיני עבודה, והסבר על זכויותיהם של העובדים לשעבר. יתרה מכך, חברות נוספות במשק שנאלצו להתמודד עם המצב החדש פתחו שעריהן באמצעות שתוף פעולה עם חברות כוח אדם ומשאבי אנוש, וכן, חברות לייעוץ ארגוני ופרטני בשינוי קריירה, המסייעות למפוטרים החדשים להיקלט בסביבה החדשה, להשתלב במערך העבודה ובמידת האפשר, אף לגייס לשורותיהן עובדים חדשים.