באופן פרדוקסלי או מעלה חיוך אולי , גם בעידן המודרני העשיר במדיות משוכללות ומגוונות המילה הכתובה עדיין שולטת בכיפה. מנועי החיפוש עדיין מנתבים ומשמשים כשערים בנינו לבין המידע שמעניין אותנו ברשת האינטרנט והגישה לאינפורמציה תלויה באופן שבה מסודרת הרשימה במנועי החיפוש .
באופן טבעי , גולשי אינטרנט לא מוכנים להשקיע מעבר לעמוד הראשון בגוגל ומחפשים לרוב את מה שהם צריכים בראש העמוד הראשון של התוצאות . גוגל ומנועי חיפוש אחרים מנסים לשמור על כוחם כשערי כניסה לרשת אצל רוב הגולשים על ידי המשך חיפוש אותנטי המבוסס על קריטריונים קבועים .
עסק שרוצה לפרסם את עצמו יכול לשלם לגוגל עבור קישור ממומן שמופיע במקומות מוגדרים בעמוד החיפוש , לצד תוצאות החיפושים הרגילות אך הרבה מהגולשים מתעלמים מקישורים ממומנים שנתפסים כפרסומות ולא בהכרח כלינקים איכותיים . כדי להגיע למיקום גבוה ברשימה הרגילה של גוגל אי אפשר לשלם כסף ישירות לגוגל – יש צורך בטקסטים איכותיים באתר שלכם שיקדמו אותו ברשימה .
כתיבת תוכן באתר אינטרנט יכול לקדם אותו בגוגל על ידי אזכור חוזר של מספר מילות חיפוש נבחרות שיקשרו בין לקוחות פוטנציאליים לאתר העסקי . חשוב לזכור שהעמסה של חזרות רבות של מילות החיפוש נתפסת אצל גוגל כמילה אחת ולכן לא תקדם אתכם . מומלץ לא לחרוג מצפיפות של כחמש אחוז .