ענף האירוח ובמיוחד ענף הצימרים מנצל את פלטפורמת האינטרנט באופן יעיל ומקיף, ניתן לראות כי אתרי הצימרים הראשונים שקמו עשו זאת לפני למעלה מעשור מייד עם עליית מספרם של גולשי האינטרנט, בשל העובדה הזאת ובשל העובדה כי האינטרנט מהווה פלטפורמה שיווקית יעילה נוצרה תחרות עזה על תשומת לב הגולש.
אתר צימרים הרוצה להגיע למירב הלקוחות הפוטנציאלים צריך שישקיע בפרסום ובשיווק במגוון ערוצים באינטרנט, אשר העיקרים שהניהם מפורטחם כאן:
מנועי חיפוש
באופן טבעי זה הוא הערוץ היעיל ביותר מאחר והלקוח מחפש על מנת למצוא ולקנות חופשה או אירוח בצימר, בישראל קיימים מספר מנועי חיפוש שכמובן המוביל בהם הוא גוגל, אולם מומלץ שלא להתעלם גם ממנוע החיפוש של וואלה אשר מכיל מספר לא מבוטל של חיפושים בתחום.
אפשרויות הפרסום במנועי חיפוש הינן על פי מילות מפתח ובתשלום לפי הקלקה, לדוגמא בעל צימרים או חדרי אירוח הרוצה לחשוף עצמו ללקוחות אשר מחפשים חדרי אירוח במרכז מומלץ שישקיע בפרסום על מילים אלו ו/ או דומות להן כמו כן מומלץ שישקיע בקידום בתוצאות החיפוש על מנת להגיע למקומות הראשונים הרלוונטים.
אינדקסים
את אתרי האינדקסים ניתן לחלק חלוקה גסה לשניים: אינדקס כללי - זה הוא אינדקס המכיל אתרים מכל תחום שהוא ומהווה שער כניסה לאינטרנט.
אינדקס נישה זה הוא אתר המכיל לינקים לאתרים בתחום מסויים כמו צימרים ומהווה מעין מקום נוח וידידותי לחיפוש בתחום.
פורומים ורשתות חברתיות
מידע רב ניתן לקבל על ידי השתתפות פעילה בפורומים ובקבוצות בפייסבוק, בעל צימרים יוכל למצוא כאן כר נרחב של פעילות אשר באמצעות אותה פעילות נכונה יוכל להגיע לקונים פוטנציאלים.
השקעה נכונה בפרסום ובהקצעת תקציבים בערוצים אלו תוך מדידה של אפקטיביות הפרסום תאפשר לבעלי צימרים וחדרי אירוח להגיע ללקוחות ולהגדיל באמצעות האינטרנט את העסק.
הכותב הינו שותף בחברת מקסי סייט המתמחה בשירותי אינטנרט שונים כגון הקמה, תפעול, שיווק.
www.maxi-site.com