השקעתם את מיטב הכסף שלכם באתר אינטרנט מעוצב ושימושי שיכול למצב אותכם מעל למתחרים שלכם בכל תחום השיווק האינטרנטי שלכם. אבל כעת נשאלת השאלה הבסיסית, כיצד הלקוחות הפוטנציאלים שלכם יגיעו לאתר החדש והמצוחצח שלכם?
קיימים מספר אפיקי שיווק באינטרנט מכרזים, כאן אני רוצה לדבר על פרסום בגוגל Adwords. כולנו מכירים את מנוע החיפוש גוגל ורבים מאיתנו משתמשים בו ככלי עבודה כאשר אנו רוצים למצוא מידע. אך כמה מכם מודעים לעובדה שתוצאות החיפוש בגוגל מציגות בו זמנית תוצאות אורגניות, טבעיות, אותם גוגל בוחר להציג באמצעות אלגוריתמים מורכב, וסט תוצאות ממומנות.
את התוצאות הממומנות גוגל מציג בשני מיקומים בדף התוצאות, בצד שמאל של תוצאות החיפוש (בממשק האנגלי הם מצד ימין) ולעיתים גוגל מציג גם "תוצאות פרימיום" מעל לסט התוצאות האורגניות.
ל Google Adwords יש מספר יתרונות משמעותיים על פני ערוצי שיווק אחרים באינטרנט:
1. אנו בוחרים את מילות המפתח שהגולש חיפוש ולכן אנו פונים לצורך מידי שיש לגולשים. אם נדע לענות עליו נוכל ליצור ROI גבוהה.
2. הפרסום, לא כמו קידום אתרים בגוגל, הוא מידי. ברגע שהחלטנו שאנו מפרסמים המודעות שלנו באוויר. ייתר התהליך מתמקד בשיפור מסע הפרסום.
3. גוגל Adwords היא מערכת PPC, כלומר Pay Per Click. אנו משלמים רק כאשר גולשים הקליקו על המודעה שלנו.
4. אמינות המערכת היא גבוהה מאוד. זהו הלחם והחמאה של גוגל וניתן לסמוך עליהם שהם יעשו הכול לשמור על המפרסמים מרוצים. אני בכל אופן סומך עליהם בכל הקשור לזיהוי קליקים מזויפים או בנושאים קשורים.
5. המערכת מספקת לנו מגוון כלים לביצוע ניתוח סטטיסטי מדויק למדי על הגולשים. תוכלו לראות כמה כסף עלתה המרה מביטוי מפתח ספציפי ולקבל החלטות לטובת הגדלת ה ROI או כמות ההמרות.
יש למערכת Adwords גם חסרונות לעומת אפיקי שיווק אחרים, שיווק בפייסבוק לדוגמה, כאשר החיסרון העיקרי שלה הוא שכאשר אנו מחליטים להפסיק את פעילות השיווק באופן מידי נפסיק לראות תוצאות, זה בזמן שאם בחרנו בתחום הקידום התוצאות לרוב נשארות זמן מה לפני שהם מתחילות להיעלם מהעמוד הראשון.
המאמר נכתב באדיבות yesem, שיווק באינטרנט. לקריאה נוספת על קידום אתרים: בלוג קידום אתרים. לקריאה על בניית אתר תדמית.