עולם העסקים בעידן הנוכחי מתאפיין בגידול מואץ במגוון ובכמות העסקים. אל מול כך נשאר הצרכן פעור פה משום שאיננו יודע להבדיל בין עסק אחד לאחר. גופים עסקיים, חברות וארגונים משקיעים הון רב ביצירת הבידול ובשכנוע הלקוח כי הם הם הדבר האמיתי. ואולם בעולם של רעשים גדלים והולכים, בעידן האינטרנט ועל כל עסק שטוען כי הינו מקורי וייחודי בגלל אפיון זה או אחר מיד יקומו המתחרים ויטענו את אותה טענה בקול רם יותר.
וכך מוצא עצמו הצרכן מוצף במידע (לא תמיד רלבנטי) בהצעות מפתות ובקושי הולך וגדל, בהתלבטויות בהחלטת הקנייה.
זאת ועוד, הזמן העומד לצרכן בהחלטת הקנייה הולך ומצטמצם בגלל הדינאמיות העולם המודרני.
ולכן אל מול כל הרעש הזה מחליט הצרכן החלטה על בסיס ספונטאני כשאחר כך ידאג למצוא לה את ההצדקה.
זאת ועוד על מנת למנוע את התסכול שנובע מהרעש והבלבול יחליט הצרכן הרבה פעמים לחזור ולקנות אצל אותו ספק, יצרן או נותן שרות.
ומה עושים העסקים? ממשיכים להשקיע מאמצים והון ביצירת רעש על מנת לגבור על המתחרים. ולכן המובחנות היחידה המושגת הינה מובחנות תקשורתית פרסומית.
וכמובן שפרסום ושיווק הם חשובים וחיוניים להשגת נראות העסק, המודעות, לחיזוק החלטות הקנייה, למיתוג, למיצוב וגם לבידול.
אבל ניסיון להשיג בולטות ומובחנות רק באמצעות בידול בפרסום איננו נכון גם כי הוא ניתן לחיקוי ובקלות רבה וגם כי הוא עלול הוביל לאכזבה במידה והספק יצר ציפיות גדולות מדי.
אז מה ניתן לעשות כדי להשיג בולטות? ובמיוחד מה יכולים עסקים קטנים שתקציבם מוגבל לעשות התשובה הינה: איכות ואמינות השרות.
מדוע? עסק שנבדל באמינות ובאיכות שרות נבדל גם בחוויית הקנייה, וזה רבותי פקטור אותו קשה לחקות. צרכנים יעדיפו תמיד לקנות במקום בו השרות מהימן ואמין, והם יחזרו למקום זה שוב ושוב.
פורטל העסקים אמנת השרות בישראל הוקם מתוקף הצורך הזה באיכות שירות והוא מציע מענה גם לעסקים ונותני השרות וגם לצרכנים.
עסק שמצטרף לאמנת השרות בישראל מתחייב לשרות הוגן ואיכותי בפני כל העולם ובפני כל לקוחותיו. זהו הבסיס להצטרפות לפורטל. דבר זה תורם במידה רבה לאמינותו של העסק ולבידול שלו.
מעבר לכך, עסקים רבים חשים בצורך להצטרף לאמנת השרות בישראל מתוך מחויבותם העמוקה כלפי לקוחותיהם הנוכחיים והעתידיים. ובמאמר אותו כתבתי בשם "הרמוניה שבין לקוחות לעסקים" הבאתי דוגמאות לעסקים כאלה, שמחויבות השירות הנה פרמטר עקרוני ומוביל בעבורם.
כלומר: אין זה מניע ציני על בסיס צר אלא רצון אמיתי לבוא ולומר ללקוח הנני כאן!!!.
ובשורה התחתונה, הצרכן מקבל אמינות, שירות, שקט נפשי - מה שתורם גם לחוויית השירות שלו ולקניה החוזרת. והספק או בית העסק נהנים מתרומה לתדמית החיובית, למיצוב וכמובן לגידול בלקוחות החוזרים.
ובסופו של יום זוהי תוצאה חיובית בעבור כולנו. כי אחרי הכול כולנו גם צרכנים וגם ספקים.
כתובת הפורטל: www.asakim.co.il
טלפון: 077-2345822
פקס: 077-2345821
דוא"ל:: amana@asakim.co.il
הכותבת היא מנהלת שיווק ויועצת לעסקים בעלת תואר שני (בהצטינות) במנהל עסקים, וקריירה מפוארת בתפקידי ניהול בכירים. בשנת 2000 יסדה הכותבת את איריס ניהול שיווק ויעוץ לעסקים, . איריס כותבת מאמרים מקצועיים, מפתחת כלים ומודלים כחלק מתהליך העבודה באופן שוטף בעבור לקוחותיה. לאיריס הצלחות מרשימות, והיא מביאה לשולחן העבודה, ניסיון ,כישורים, עשרות לקוחות מרוצים ותוצאות בולטות. ואנו מזמינים אתכם לבקר באתר הבית שלנו. www.irisrt.biz אתר הבית: http://www.irisrt.biz
>