היום בצהרים, פירסם אמנון מרנדה באתרYnet את הדברים הבאים: "לצד ההתנגדות למצעד הגאווה, מעלה חבר הכנסת (ניסים זאב ש.ב.) מש"ס הצעה שמטרתה לצמצם את קהילת ההומואים והלסביות ככל שניתן: "צריך לפקוח את עיניהם. כמו שיש היום מוסדות לגמילה מסמים, צריך להקים צוותים מיוחדים עם פסיכולוגים שיעזרו להם לחזור לשגרת החיים". עוד הוא מציע לחדש את החוק לפיו משכב זכר ייחשב כעבירה.".
אם אכן, הביא אמנון מרנדה דברים בשם אמרם, מדובר, שוב, בהתבטאות וחמור מכך, בגישה חמורה של חבר כנסת מכהן כלפי ציבור לגיטימי בישראל. גישה חמורה עד כדי סיכון אושיות הדמוקרטיה.
בהיסטוריה הי, משטרים אפלים, שבראשית דרכם נבחרו בדרך דמוקרטית. חובה עלינו להוקיע את ח"כ זאב על דבריו ולצאת חוצץ נגדם, בכל דרך ובמה אפשרית. מדובר באדם שנראה כי לכאורה דבריו הם בבחינת הבעת דעה אסורה, על פי, חוק איסור לשון הרע, כלפי עשרות אלפי אנשים. נראה כי ח"כ זאב, מרשה לעצמו לעשות כן, כי חסינותו מגינה עליו מפני תביעות מצד אותם אנשים.
אפשר להזדהות עם חברי הקהילה ההומו - לסבית ואפשר שלא. מותר לאהוב את דרכם ולבחור לחיות בה ומותר שלא. גם לח"כ זאב, מותר שתהיה דעה משלו בעניין והוא רשאי להביע אותה בפומבי. זוהי תכלית הדמוקרטיה, זהו תכליתו של חופש הביטוי. אך בין זאת לבין השוואה של פעולות הקהילה ההומו - לסבית ל"שחיתות מכוונת ויזומה" או השוואה של גמילה מהומוסקסואליות לגמילה מסמים, כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה, הינה בבחינת השתלחות בוטה בציבור מסוים, שאינה ראויה חוקית ומוסרית כאחד.
הצעתו של ח"כ זאב, כאמור בכתבה, לחוקק חוק האוסר על משכב זכר (לדבריו, עפ"י הכתבה, הוא נמנע לעשות כן מתוך הנחה כי ההצעה לא תזכה לרוב בכנסת) אף היא בבחינת רגרסיה חוקתית ותרבותית כאחד.
ח"כ זאב, לידיעתך גם אם היה רוב בכנסת להצעה רעה מעין זו, והיה נחקק חוק מעין זה, היה בג"צ, מבטל חוק זה. מה דעתך, ח"כ ניסים זאב, שכדי לדאוג לציבור ולדמוקרטיה שנראה כי אתה עושה בה שימוש ציני, תחוקק הכנסת חוק ולפיו: לאור העובדה כי מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית, לא יוכלו להיבחר לכנסת מועמדים ברשימה שלא נבחרו בבחירות מקדימות דמוקרטיות ??? להצעה מעין זו, יכול להיווצר רוב בכנסת, ח"כ זאב. האם תתמוך בהצעה כזו - כחבר מפלגת העבודה, היה וארצה לשרת את הציבור בכנסת, אוכל להעמיד עצמי לבחירה של כלל חברי מפלגת העבודה ואם אזכה באמונם, אהיה מועמד ברשימת העבודה לכנסת. האם, אוכל לעשות כן גם כחבר בתנועת ש"ס ???
לו היה חבר כנסת כלשהו, מבקש לחוקק חוק האוסר על קיום אורח חיים דתי במדינת ישראל, אני כאדם חילוני, הייתי יוצא כנגד גישה פסולה זו.
אינני נמנה על חבריה של הקהילה ההומו-לסבית. לא באופן נסתר ולא באופן גלוי. אני נשוי באושר לרעייתי ואב לשני ילדים. יתירה מכך, אני סבור כי מצעד הגאווה שאמור להתקיים הערב בירושלים, אינו תורם דבר לחברי הקהילה ההומו-לסבית ולו הייתי נמנה על חבריה ופעיל בקהילה, הייתי משתדל למנעו. ח"כ זאב, איני סבור כך, מן הטעם שהדבר גורם לחילול השם או כי מדובר בסטייה אסורה ופסולה, כהשקפתך. אלא, כי בעיני חברי הקהילה ההומו-לסבית הינם חלק מן החברה בישראל, בתוך המחנה ולא מחוצה לו. אין להם צורך להתבדל.
די היה להם, לדעתי במצעד בתל אביב שהיה מצעד ססגוני והפנינג כלל חברתי שראוי שיתקיים גם בהמשך.
יחד עם זאת, זוהי זכותם הדמוקרטית, החוקית והמוסרית של חברי הקהילה ההומו-לסבית, לצעוד במצעד גאווה גם בחוצותיה של ירושלים. אל לך לנסות ולמנוע זכות זו, גם אם אתה מתנגד לה, בדרך שאינה מתיישבת עם החוק והמוסר.
זאת ועוד. כפי שאמרתי וכתבתי בעבר, אני מקווה ובכוונתי לפעול לכך, כי בעת הקרובה תחוקק הכנסת, חוקים שישוו את זכויותיהם של משפחות חד מיניות, לאלה של משפחות בהם בני זוג משני המינים.
אם אכן, הביא אמנון מרנדה דברים בשם אמרם, מדובר, שוב, בהתבטאות וחמור מכך, בגישה חמורה של חבר כנסת מכהן כלפי ציבור לגיטימי בישראל. גישה חמורה עד כדי סיכון אושיות הדמוקרטיה.
בהיסטוריה הי, משטרים אפלים, שבראשית דרכם נבחרו בדרך דמוקרטית. חובה עלינו להוקיע את ח"כ זאב על דבריו ולצאת חוצץ נגדם, בכל דרך ובמה אפשרית. מדובר באדם שנראה כי לכאורה דבריו הם בבחינת הבעת דעה אסורה, על פי, חוק איסור לשון הרע, כלפי עשרות אלפי אנשים. נראה כי ח"כ זאב, מרשה לעצמו לעשות כן, כי חסינותו מגינה עליו מפני תביעות מצד אותם אנשים.
אפשר להזדהות עם חברי הקהילה ההומו - לסבית ואפשר שלא. מותר לאהוב את דרכם ולבחור לחיות בה ומותר שלא. גם לח"כ זאב, מותר שתהיה דעה משלו בעניין והוא רשאי להביע אותה בפומבי. זוהי תכלית הדמוקרטיה, זהו תכליתו של חופש הביטוי. אך בין זאת לבין השוואה של פעולות הקהילה ההומו - לסבית ל"שחיתות מכוונת ויזומה" או השוואה של גמילה מהומוסקסואליות לגמילה מסמים, כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה, הינה בבחינת השתלחות בוטה בציבור מסוים, שאינה ראויה חוקית ומוסרית כאחד.
הצעתו של ח"כ זאב, כאמור בכתבה, לחוקק חוק האוסר על משכב זכר (לדבריו, עפ"י הכתבה, הוא נמנע לעשות כן מתוך הנחה כי ההצעה לא תזכה לרוב בכנסת) אף היא בבחינת רגרסיה חוקתית ותרבותית כאחד.
ח"כ זאב, לידיעתך גם אם היה רוב בכנסת להצעה רעה מעין זו, והיה נחקק חוק מעין זה, היה בג"צ, מבטל חוק זה. מה דעתך, ח"כ ניסים זאב, שכדי לדאוג לציבור ולדמוקרטיה שנראה כי אתה עושה בה שימוש ציני, תחוקק הכנסת חוק ולפיו: לאור העובדה כי מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית, לא יוכלו להיבחר לכנסת מועמדים ברשימה שלא נבחרו בבחירות מקדימות דמוקרטיות ??? להצעה מעין זו, יכול להיווצר רוב בכנסת, ח"כ זאב. האם תתמוך בהצעה כזו - כחבר מפלגת העבודה, היה וארצה לשרת את הציבור בכנסת, אוכל להעמיד עצמי לבחירה של כלל חברי מפלגת העבודה ואם אזכה באמונם, אהיה מועמד ברשימת העבודה לכנסת. האם, אוכל לעשות כן גם כחבר בתנועת ש"ס ???
לו היה חבר כנסת כלשהו, מבקש לחוקק חוק האוסר על קיום אורח חיים דתי במדינת ישראל, אני כאדם חילוני, הייתי יוצא כנגד גישה פסולה זו.
אינני נמנה על חבריה של הקהילה ההומו-לסבית. לא באופן נסתר ולא באופן גלוי. אני נשוי באושר לרעייתי ואב לשני ילדים. יתירה מכך, אני סבור כי מצעד הגאווה שאמור להתקיים הערב בירושלים, אינו תורם דבר לחברי הקהילה ההומו-לסבית ולו הייתי נמנה על חבריה ופעיל בקהילה, הייתי משתדל למנעו. ח"כ זאב, איני סבור כך, מן הטעם שהדבר גורם לחילול השם או כי מדובר בסטייה אסורה ופסולה, כהשקפתך. אלא, כי בעיני חברי הקהילה ההומו-לסבית הינם חלק מן החברה בישראל, בתוך המחנה ולא מחוצה לו. אין להם צורך להתבדל.
די היה להם, לדעתי במצעד בתל אביב שהיה מצעד ססגוני והפנינג כלל חברתי שראוי שיתקיים גם בהמשך.
יחד עם זאת, זוהי זכותם הדמוקרטית, החוקית והמוסרית של חברי הקהילה ההומו-לסבית, לצעוד במצעד גאווה גם בחוצותיה של ירושלים. אל לך לנסות ולמנוע זכות זו, גם אם אתה מתנגד לה, בדרך שאינה מתיישבת עם החוק והמוסר.
זאת ועוד. כפי שאמרתי וכתבתי בעבר, אני מקווה ובכוונתי לפעול לכך, כי בעת הקרובה תחוקק הכנסת, חוקים שישוו את זכויותיהם של משפחות חד מיניות, לאלה של משפחות בהם בני זוג משני המינים.
הכותב הוא משפטן ושליח ציבור.