התנהגות ארגונית של חברות התקשורת בארץ
חברות התקשורת הגדולות בארץ מבקשות להגדיל את נפח השוק שלהם, לשם כך הן מגייסות עובדים רבים. כתוצאה מכך נוצר מצב של שוק עובדים שמתחלף לו כל הזמן בין החברות השונות.
הסיבות לכך:
השיטה של תמריצים המוכרת ברוב החברות בשוק העבודה כיום, בנויה באופן שצד אחד בלבד מרוויח מהשיטה. שיטה זו משתנה בתכיפות גבוהה בכדי להשיג מקסימום רווח על חשבון העובדים. המצב יוצר לחץ מתמיד על העובדים ונותן תחושה של מירמור ואי רצון לעבוד .
התוצאה:
החברות לא מצליחות לשמור על העובדים לאורך זמן, וכך יוצרות ספין של עזיבות מרובות הגוררות גיוסים רבים ובכך פוגעות ברמות השירות והמכירה שלהם.
החשיבה קצרת הטווח של החברות, למעשה, פוגעת במשאב הכי חשוב להם, והוא העובדים שלהם. השיטה צריכה להשתנות על ידי כך, שלחברה יהיה אינטרס לשמור על העובד, לקדם אותו וליצור סביבה חיובית ונעימה, כדי שיצמח יחד עם החברה, ובכך יעלה את רמת המקצועיות של החברה כלפי הלקוחות שלה.
הפיתרון:
כדי לשנות את המצב, החברות צריכות לשנות את השיטה מצד אחד שמרוויח, לשני צדדים מרוויחים, ובכך להעלות את מורל העובדים ואת הרצון להישאר בחברה.
החברה צריכה לפנות אל העובדים ולראות היכן היא יכולה להשתפר בנוגע לשירות שלה. עליה להציף את הבעיות כלפי מעלה, כך תשפר את הביצועים שלה מול הלקוחות ותגרום לעבדים להיות מעורבים יותר בתהליכים אותם היא יוצרת.
החברה צריכה לדאוג שלמנהלים שלה יהיה אינטרס גדול בעידוד עובדים וותיקים. עליה לאפשר לעובדים הוותיקים להתקדם, כלומר עליה ליצור תמריץ לעובדים החדשים שיגרום להם להתאמץ ולהראות את היכולות שלהם.
על החברה להשקיע בעובד על ידי מתן קורסים מקצועיים והרחבת הידע שלהם ברמת השירות והמכירות.
לחברה צריך להיות אינטרס בשמירה על שעות עבודה סבירות לעובדים כדי לא ליצור שחיקה של העובד וכתוצאה מכך לפגוע ברמת השירות של החברה.
לסיכום:
לפרט בחברה נודעת חשיבות גבוהה ומכרעת בהצלחה ובתוצאות הרווחים אותם החברה תפיק. בכדי להגדיל רווחים חשוב לתת לעובד את הכלים הנכונים כדי לייעל את התפוקה מיכולותיו. עליה להשקיע בהקניית ידע ובנוסף ולא פחות חשוב, להשקיע במודל תגמולים שישתלם לעובד ויעלה את המוטיבציה שלו לתרום לגוף הכולל.
חברות התקשורת הגדולות בארץ מבקשות להגדיל את נפח השוק שלהם, לשם כך הן מגייסות עובדים רבים. כתוצאה מכך נוצר מצב של שוק עובדים שמתחלף לו כל הזמן בין החברות השונות.
הסיבות לכך:
השיטה של תמריצים המוכרת ברוב החברות בשוק העבודה כיום, בנויה באופן שצד אחד בלבד מרוויח מהשיטה. שיטה זו משתנה בתכיפות גבוהה בכדי להשיג מקסימום רווח על חשבון העובדים. המצב יוצר לחץ מתמיד על העובדים ונותן תחושה של מירמור ואי רצון לעבוד .
התוצאה:
החברות לא מצליחות לשמור על העובדים לאורך זמן, וכך יוצרות ספין של עזיבות מרובות הגוררות גיוסים רבים ובכך פוגעות ברמות השירות והמכירה שלהם.
החשיבה קצרת הטווח של החברות, למעשה, פוגעת במשאב הכי חשוב להם, והוא העובדים שלהם. השיטה צריכה להשתנות על ידי כך, שלחברה יהיה אינטרס לשמור על העובד, לקדם אותו וליצור סביבה חיובית ונעימה, כדי שיצמח יחד עם החברה, ובכך יעלה את רמת המקצועיות של החברה כלפי הלקוחות שלה.
הפיתרון:
כדי לשנות את המצב, החברות צריכות לשנות את השיטה מצד אחד שמרוויח, לשני צדדים מרוויחים, ובכך להעלות את מורל העובדים ואת הרצון להישאר בחברה.
החברה צריכה לפנות אל העובדים ולראות היכן היא יכולה להשתפר בנוגע לשירות שלה. עליה להציף את הבעיות כלפי מעלה, כך תשפר את הביצועים שלה מול הלקוחות ותגרום לעבדים להיות מעורבים יותר בתהליכים אותם היא יוצרת.
החברה צריכה לדאוג שלמנהלים שלה יהיה אינטרס גדול בעידוד עובדים וותיקים. עליה לאפשר לעובדים הוותיקים להתקדם, כלומר עליה ליצור תמריץ לעובדים החדשים שיגרום להם להתאמץ ולהראות את היכולות שלהם.
על החברה להשקיע בעובד על ידי מתן קורסים מקצועיים והרחבת הידע שלהם ברמת השירות והמכירות.
לחברה צריך להיות אינטרס בשמירה על שעות עבודה סבירות לעובדים כדי לא ליצור שחיקה של העובד וכתוצאה מכך לפגוע ברמת השירות של החברה.
לסיכום:
לפרט בחברה נודעת חשיבות גבוהה ומכרעת בהצלחה ובתוצאות הרווחים אותם החברה תפיק. בכדי להגדיל רווחים חשוב לתת לעובד את הכלים הנכונים כדי לייעל את התפוקה מיכולותיו. עליה להשקיע בהקניית ידע ובנוסף ולא פחות חשוב, להשקיע במודל תגמולים שישתלם לעובד ויעלה את המוטיבציה שלו לתרום לגוף הכולל.
בריאות הציבור נולד כמענה לצורך שלנו לשפר את איכות חיינו על ידי הבנה של סוגי המזון השונים שאנו צורכים. בעידן של אוכל תעשייתי ומרכולים עמוסים בשפע מן המוכן, עלינו לדעת אילו מוצרים חיוניים לגופינו ואילו מוצרים עלולים לסכן את בריאותנו