עשרה כללים ועוד אחד לפעילות שלכם במדיה בחברתית ב 2011
אנשי השיווק עדיין מזגזגים בין כל מיני אסטרטגיות ב 2010 בנסיונם להפוך את הארגון שלהם לידידותי למדיה החדשה הזו, זהו עולם חדש עבור רובם. הגישה שונה מבעבר, יש ליצר דיאלוג, להשקיע משאבי זמן והמדידה ללעיתים מבלבלת, "להיות שם" זה לא ממש לפעול נכון, פרופילים ריקים מתוכן, עמודים עסקיים שוממים ופעילות חסרת כיוון בקבוצות לא תביא את הישועה, נא לקרוא וליישם חברים!להלן רשימת כמה כללים חשובים שכדאי לאמץ, בייחוד בשור הישראלי הצפוף והביצתי שלא סולח ולא שוכח, חשוב לא לעשות טעויות ולפעול נכון, כללים אלו רלוונטיים לכל גודל של ארגון או גוף מסחרי:
אל תעתיקו את עמוד האינטרנט שלכם למדיה החברתית כמות שהוא, אל תשתפו מידע שאפשר לאסוף במקורות גלויים אחרים, אחרת מה הטעם? מיחזור של חומרים מיותר ולא מייצר דיאלוג אמיתי.
להקשיב, תכונה שאנחנו הישראלים לוקים בחך גדול שלה, כה חשובה כאן, הקשיבו להם, אחר כך תדברו, חשוב להיות בדיאלוג שקוף , ישיר וישר לבניית האמון ביכם ללקוחותיכם.
תנו פנים לדיאלוג, אנשים לא יתקשרו עם פרופיל שמאחוריו אין אדם, תמונה, זהות, לא נוצר אמון כשמשוחחים בצאט או ע"ג קיר עם לוגו.
תנו קודם, אחר כך גם תקבלו, תנו משהו עם ערך, אל תצפו לקבל חזרה, לקוחות אוהבים לקבל, הם יודעים להחזיר בהרבה אופנים, חשוב להתחיל מנתינה אמיתית.
אל תפלשו ללקוחות הפוטנציאלים לפרטיות, תנו להם מרחב פעולה, תנו מידע רלוונטי, אמיתי.
דברו כמו חברים של הלקוח לא כמו גוף מסחרי, דברו ברור, פתוח ובנעימות.
תנו ללקוחות קצת שליטה על הדיון, הם יתמידו אם ירגישו שלא מכתיבים להם ושהדו-שיח אמיתי ופתוח
תנו ללקוחות לבוא אליכם, עזרו להם למצוא אתכם, אל תפלשו לדומיין שלהם.
אל תמכרו! דברו, התמנגלו, שתפו, תנו ותקבלו בחזרה
הפכו את הלקוחות לשגרירים שלכם, במדיה חברתית זה עובד הכי טוב כשממליצים עליכם, משתפים מידע עליכם כפירמה
יש לאפיין אסטרטגייה ולשלב בה את הברנדים של הפירמה, קבעו יעדים מדידים להשגה מבחינת חשיפה ושתפו את ההנהלה ביעדים , ישרו קו עם הציפיות מההנהלה – חשוב מאוד, קבעו יעדים כמו מחיר ללקוח חדש, ליד חדש, עסקה חדשה, אינטראקציה עם לקוח חדש, כמות עוקבים, לייקים וכדומה.
אמנו את העובדים שיעסקו במלאכה בשידור מסר אישי ולא מסחרי, הם הפנים של הארגון בספרה הזו, חשוב שיבינו שצריך לענות על שאלות של לקוחות במדיה הזו בזמן אינטרנט - קרי – מהר ככל האפשר, צפו לכישלונות מסויימים – בכלים החברתיים זה בעיקר משחק של ניסוי וטעייה, היו מוכנים לכישלונות מעת לעת עד שמתכווננים על "מה עובד" מתי ואיך... היו מוכנים ללקוחות "בעייתיים" כי הלא אין אפשרות תמיד לרצות את כולם, יהיו כאלה שיקטו, שלא יסופקו.
נסו כמיטב יכולתכם להשביע את רצונם, אל תמכרו להם, התאימו תכנים רלוונטיים אליהם ולשאר כדי לספר תשובות ורעיונות חדשים, חלוקת משאבים חשובה מאוד וברורה היא מי עושה מה : מחלקת השיווק צריכה להיות אחראית לפעילות אם היעד הוא לקוחות, איש יחסי הציבור יפעל במדיה החדשה מול משקיעים או עיתונאים.
בהצלחה
שרון ושלר - מדריך לשימושים עסקיים בג'ונגל החברתי