לימודי חינוך מיוחד מיועדים לסטודנטים איכותיים אשר רואים במקצוע שליחות. הוראת חינוך מיוחד מתאימה לאנשים ערכיים המאמינים במתן הזדמנות שווה לכולם ומעוניינים ומסוגלים להשקיע באוכלוסייה מורכבת בעלת צרכים ייחודים כדי להצעיד אותם להישגים.
הוראת חינוך מיוחד - זה לא מקצוע אלא שליחותבמערכת החינוך בישראל מוגדרים כעשרה אחוז מהתלמידים כבעלי צרכים מיוחדים. תלמידים אלו דורשים הכשרה מיוחדת ושיטות שונות של הוראה. לימודי חינוך מיוחד באים להכשיר את אלו הרואים בתפקיד שליחות ואפשרות לתת עזרה למימוש הפוטנציאל הגלום בילדים בעלי הצרכים המיוחדים.
תפקיד המורה בחינוך מיוחד שונה מתפקיד המורה בחינוך הרגיל. על המורה בחינוך המיוחד מוטלת החובה לזהות את הכישורים הייחודיים של כל תלמיד ולהתאים לו את דרכי ההוראה המיוחדות לו. לימודי חינוך מיוחד כוללים תחומים רבים המיועדים להעניק למורה את מרב הכלים הדרושים לו בעבודתו בכיתה.
לימודי חינוך מיוחד שואפים להכשיר אנשים בעלי השקפה הומאנית הרואה בכל אוכלוסייה שונה אוכלוסייה שווה, ואשר שמו להם למטרה לחנך ולהכשיר את התלמידים בחינוך המיוחד להתמודדות עם קשיים ועם אתגרים, להתגבר ולהצליח.
תלמידי החינוך המיוחד הם תלמידים בעלי לקויות שונות. חלקם בעלי לקויות קלות יחסית וחלקם בעלי לקויות קשות מאוד. המורה בחינוך המיוחד הוא השליח והגשר שבין הלומדים לבין העולם. הפגישה עם הגננת, למשל, היא כמעט הפגישה הראשונה שיש לילד עם העולם החיצוני. הלימודים בחינוך מיוחד מכשירים את העוסקים בהוראה בחינוך המיוחד לעודד את התלמידים לעצמאות ולהדריך אותם להשתלב בחברה כשווים.
לימודי חינוך מיוחד - לימודים במסלול יוקרתימסלול הלימודים בחינוך מיוחד נחשב למסלול יוקרתי בין המסלולים השונים של לימודי ההוראה. ההכשרה לקראת התפקיד והלימודים לקראת התואר, שונים מההכשרה להוראה במערכת החינוך הרגילה. מורי החינוך המיוחד רואים בתפקידם שליחות והם בעלי ערכים הומאניים הדוגלים בשוויון חברתי, במתן הזדמנות שווה לכולם ומוכנים להשקיע בכך.
הוראת חינוך מיוחד נלמדת במוסדות שונים להשכלה גבוהה במסלולים שונים ומגוונים. תלמידי החינוך המיוחד הם בעלי צרכים שונים וזקוקים לכלים שונים כדי ללמוד להתפתח ולהתקדם. הלומדים לתואר בחינוך מיוחד רוכשים במהלך הלימודים מגוון רחב של כלים המתאימים לתלמידים בעלי צרכים שונים.
לימודי הוראת חינוך מיוחד מקנה ללומדים ידע עשיר בתיאוריה לצד ניסיון רב בעבודה המעשית. הלומדים מכירים במהלך הלימודים וההתנסות סוגים שונים של לקויות ובוחרים את המסלול הייחודי שבו הם מרגישים שהם מעוניינים לתרום ולעזור.
הלימודים לקראת תואר ראשון בחינוך מיוחד נמשכים ארבע שנים. לאחר תום הלימודים מחויבים הלומדים לעשות שנה של התמחות (סטאז').
בוגרי תואר אקדמי ראשון אשר מעוניינים להשתלב בתחום של הוראת חינוך מיוחד מעוניינים לעשות הסבה מקצועית יכולים ללמוד בתוכנית מיוחדת ובמסלול קצר יותר, בן שנתיים בלבד. על הבוגרים להיות בעלי תואר אקדמי ממוסד מוכר בציון ממוצע של שמונים אחוז לפחות ולעבור ריאיון קבלה אישי.
בוגרי המחלקות של לימודי חינוך מיוחד יכולים להשתלב במגוון עבודות. הם יכולים ללמד בגני הילדים בחינוך המיוחד, בבתי הספר. במוסדות המיועדים לתלמידי החינוך המיוחד הסובלים מלקויות קשות או לפנות לשוק הפרטי ולהשתלב במכונים פרטיים אשר נועדו לסייע ולקדם את האוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. חלק מהבוגרים פונה למחקר ומשתלב בצוותי מחקר באוניברסיטאות ובמוסדות נוספים.