בס"ד 01/07/2007
השיווק החדש.
מאת: בר דניאל. לתגובות ושאלות עצה: db09@walla.com
השיווק ובהתאמה לכך, המכירות החלו בשנה האחרונה ויחלו יותר בשנים הקרובות להיות תלויים במשתנה אחד ועיקרי: האינטרנט.
האינטרנט הוא בעצם, תחום חדש בשיווק, שיווק ברשת! תחום שבשנים האחרונות צובר תאוצה מדהימה ותופס חלק ניכר יותר מתוך תקציב הפרסום.
כל עסק/ עוסק מורשה, כל שירות שניתן, כל מוצר שנמכר חייב להופיע ולהימצא מיקום טוב ברשת האינטרנט. חברה גדולה שכבר היום כמעט ולא רלוונטית אמרה פעם: "מי שלא שם לא קיים". האימרה פשוט הקדימה את זמנה. רשת האינטרנט מכילה היום כמעט, את כל נותני השירותים בענפים ומסוגים שונים ובאמת מי שלא שם כבר לא קיים...
זה התחיל בפרסום קטן (באנר), בבניית אתר/ מיני אתר והמשיך בקידומים במנועי החיפוש המובילים ("גוגל", "גוגל" ושוב פעם "גוגל"). והלהיט החדש היום, הוא תשלום לפי הקלקה מה שמכונה, קידום אורגני. כלומר, התשלום הוא ל"גוגל" פר כניסה לאתר. שירות אחר, הוא תשלום פר כניסה דרך אתרים אחרים שקרובים בנושא לאתר שלך.
הקידום הכדאי הוא דווקא, קידום מקצועי בתשלום כדי להיות בין הראשונים בחיפוש ב"גוגל" כלומר, קידום ללא תשלום (ל"גוגל") אך, עם תשלום (למקדם).
רשת האינטרנט מהווה בעצם, היום מערכת מידע ענקית כמעט, ללא גבולות שמכילה את כל נותני השירותים. עו"ד, רופאים פרטיים, ספרים, גני אירועים, דפוס, ואפילו אינסטלטורים וזגגים חייבים היום להופיע ברשת. פשוט, אין ברירה! כולם בפנים גם את/ה חייב/ת!!!
הנה כמה עצות לנותן השירות המתחיל לגעת ברשת:
1. פרסם באתר אינטרנט ייחודי למקצוע שאתה עוסק בו. היום יש אתר שמרכז את כל המוסכים, אתר לרואי חשבון, אתר לחקלאים, אתרים לגני אירועים ועוד...
פרסום באתר "כל-בו" פשוט מיותר ולא ייתן לעסק שלך שום פידבק.
2. פרסם באתר שייפנה לקהל היעד. דוגמאות: באתר לילדים ניתן לפרסם את ה"סופרלנד". באתר לציבור הדתי, לא כדאי לפרסם קלאבים בחו"ל או מזון לא כשר.
3. פעל לקידום האתר שלך ברשת. אם עפ"י הקלקה ב"גוגל" או ע"י מקדם אתרים מקצועי ו/או ע"י באנרים באתרים אחרים. אתר יפה ומושך ללא מבקרים לא מועיל.
4. פעל לשיתוף פעולה עם אתרים נוספים. למשל: אתר של צלמים יוכל להכניס קישור לאתר של גן אירועים ולהיפך. כדאי לשני הצדדים.
5. תמיד תהיה עם "אצבע על הדופק". בדוק מה המתחרה עשה עם איזה אתר הוא עובד? האם נפתח אתר חדש?
6. בדוק תמיד מה אפקטיבי. האם הלקוחות הגיעו דרך אתר זה או אחר? האם בכלל הגיעו מפרסום חוצות? בדוק כל לקוח שנכנס כך, תגלה את ערוצי הפרסום הרלוונטיים לעסק שלך.
8. נצל את יתרונות האינטרנט: אם אתה משווק מוצר חדש, כתבת תדמית באינטרנט יכולה להועיל. שלח כתבה מוכנה או דאג שיעשו כתבה על העסק. רוב האתרים ישמחו לתוכן נוסף באתר.
מה גם, שניתן להציג את המוצר או השירות בצילומי ווידאו/ קליפים שונים בכמה אתרים מה שאינו אפשרי במדיה הכתובה.
9. הענף תחרותי מאוד! בידקו הצעות לפני סגירה.
אאחל בהצלחה לכולם!
השיווק החדש.
מאת: בר דניאל. לתגובות ושאלות עצה: db09@walla.com
השיווק ובהתאמה לכך, המכירות החלו בשנה האחרונה ויחלו יותר בשנים הקרובות להיות תלויים במשתנה אחד ועיקרי: האינטרנט.
האינטרנט הוא בעצם, תחום חדש בשיווק, שיווק ברשת! תחום שבשנים האחרונות צובר תאוצה מדהימה ותופס חלק ניכר יותר מתוך תקציב הפרסום.
כל עסק/ עוסק מורשה, כל שירות שניתן, כל מוצר שנמכר חייב להופיע ולהימצא מיקום טוב ברשת האינטרנט. חברה גדולה שכבר היום כמעט ולא רלוונטית אמרה פעם: "מי שלא שם לא קיים". האימרה פשוט הקדימה את זמנה. רשת האינטרנט מכילה היום כמעט, את כל נותני השירותים בענפים ומסוגים שונים ובאמת מי שלא שם כבר לא קיים...
זה התחיל בפרסום קטן (באנר), בבניית אתר/ מיני אתר והמשיך בקידומים במנועי החיפוש המובילים ("גוגל", "גוגל" ושוב פעם "גוגל"). והלהיט החדש היום, הוא תשלום לפי הקלקה מה שמכונה, קידום אורגני. כלומר, התשלום הוא ל"גוגל" פר כניסה לאתר. שירות אחר, הוא תשלום פר כניסה דרך אתרים אחרים שקרובים בנושא לאתר שלך.
הקידום הכדאי הוא דווקא, קידום מקצועי בתשלום כדי להיות בין הראשונים בחיפוש ב"גוגל" כלומר, קידום ללא תשלום (ל"גוגל") אך, עם תשלום (למקדם).
רשת האינטרנט מהווה בעצם, היום מערכת מידע ענקית כמעט, ללא גבולות שמכילה את כל נותני השירותים. עו"ד, רופאים פרטיים, ספרים, גני אירועים, דפוס, ואפילו אינסטלטורים וזגגים חייבים היום להופיע ברשת. פשוט, אין ברירה! כולם בפנים גם את/ה חייב/ת!!!
הנה כמה עצות לנותן השירות המתחיל לגעת ברשת:
1. פרסם באתר אינטרנט ייחודי למקצוע שאתה עוסק בו. היום יש אתר שמרכז את כל המוסכים, אתר לרואי חשבון, אתר לחקלאים, אתרים לגני אירועים ועוד...
פרסום באתר "כל-בו" פשוט מיותר ולא ייתן לעסק שלך שום פידבק.
2. פרסם באתר שייפנה לקהל היעד. דוגמאות: באתר לילדים ניתן לפרסם את ה"סופרלנד". באתר לציבור הדתי, לא כדאי לפרסם קלאבים בחו"ל או מזון לא כשר.
3. פעל לקידום האתר שלך ברשת. אם עפ"י הקלקה ב"גוגל" או ע"י מקדם אתרים מקצועי ו/או ע"י באנרים באתרים אחרים. אתר יפה ומושך ללא מבקרים לא מועיל.
4. פעל לשיתוף פעולה עם אתרים נוספים. למשל: אתר של צלמים יוכל להכניס קישור לאתר של גן אירועים ולהיפך. כדאי לשני הצדדים.
5. תמיד תהיה עם "אצבע על הדופק". בדוק מה המתחרה עשה עם איזה אתר הוא עובד? האם נפתח אתר חדש?
6. בדוק תמיד מה אפקטיבי. האם הלקוחות הגיעו דרך אתר זה או אחר? האם בכלל הגיעו מפרסום חוצות? בדוק כל לקוח שנכנס כך, תגלה את ערוצי הפרסום הרלוונטיים לעסק שלך.
8. נצל את יתרונות האינטרנט: אם אתה משווק מוצר חדש, כתבת תדמית באינטרנט יכולה להועיל. שלח כתבה מוכנה או דאג שיעשו כתבה על העסק. רוב האתרים ישמחו לתוכן נוסף באתר.
מה גם, שניתן להציג את המוצר או השירות בצילומי ווידאו/ קליפים שונים בכמה אתרים מה שאינו אפשרי במדיה הכתובה.
9. הענף תחרותי מאוד! בידקו הצעות לפני סגירה.
אאחל בהצלחה לכולם!
דניאל בר, מנהל שיווק ומכירות בגן סיטי אירועים רחובות, בעבר, מנהל תפעול אירועים ואח"כ מנהל שיווק ומכירות ב"ויטראז' מרכז אירועים" בנס ציונה, מנהל מכירות אזורי ב"מירס" ומנהל תפעול אירועים ב"גן הפקאן".
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.
כיום, מתעסק בנוסף בייעוץ, הדרכה ואימון בנושאי השיווק המכירות והשירות לגני אירועים, מסעדות ובתי-מלון כפרילנסר. ומפיק שבתות אירוח לשמחות ועיון והרצאות.
עיתונאי חובב: כותב באופן קבוע ב"הד-העיר" מקומון דתי באזור השפלה, ובנוסף, באתר של "האיחוד הלאומי" ובNFC.
נשוי+1.