מאז ומעולם העולם העסקי הוא תחום דינמי ואנשים מחפשים אפשרויות עיסקיות חדשות וכדאיות, כדי להיכנס אליהן ולהרחיב על ידי כך את רווחיהם. כניסה לעולם העיסקי דורשת תמיד הון בסיסי התחלתי כלשהו. רבים שוקלים, מה תהיה נקודת ההתחלה שלהם. ונראה שנמצאה התשובה. מי שיש לו תקציב בסיסי נמוך, לעולם לא יהיה מסוגל להתמודד עם כל השלבים של בניית מותג מהיסוד, דבר שמצריך הון רב, כמו גם יכולת שיווק גלובלית, שהיא דבר מורכב ביותר. את כל הבעיות הללו ניתן לפתור על ידי קבלת רישוי/זיכיון למותג.ברגע שאתה מקבל מותג אתה מקבל כבר משהו מוגמר. ויכול תוך זמן קצר לקצור את היבול וליהנות מיתרונות שונים, כגון חיסכון כלכלי, פחות זמן בשלב ההשקה של המותג לשוק, ורווח כמעט וודאי על ההשקעה, כבר למן שלב ההתחלה.אין צורך בהון התחלתי אסטרונומי, וזה מאפשר כניסתם של אנשי עסקים בינוניים וקטנים לשוק השיווק הכלכלי. אלו ואחרים הם חלק מהיתרונות של רכישת זיכיון למותג.
תוך זמן קצר יחסית יכול איש עסקים, להרים מיזם מוצלח ולהיכנס בלי מאמצים חריגים, לשוק הגלובלי. הדבר דורש פלטפורמת בסיס הרבה יותר מצומצמת מאשר במקרה של הקמת מותג מהיסוד. כל מה שצריך זהו הון בסיסי התחלתי,עשיית מחקר שוק , והגעה לשווקים היעודיים הנכונים, ותוך זמן קצר ניתן לקצור את פירות ההצלחה.
כשאתה נכנס לתחום זה עליך לעשות למעשה חוזה ולברר מהם החוקים והכללים הנהוגים במקום בו אתה רוצה לשווק, כמו גם מה הם ההסכמים העיסקיים הקיימים בתחום זה ומה מגבלותיהם ויתרונותיהם. בסך הכול מאוד פשוט להתמודד עם כך, שכן חוזה זה מכסה כל תחום אפשרי כך שאין ממה לחשוש.
לאחר שהחלטת להיכנס לתחום מסויים ויש כבר בידך חוזה לרישיוי מותגים עליך לפתח את התוכנית העיסקית שלך. התוכנית צריכה להיות מבוססת על אסטרטגיית שיווק כלשהי, וחשוב שכל העבודה תעשה מתוך הסתכלות ריאלית על המציאות כמו גם אפשרות של מעקב אחר כל שלב ושלב בהתפתחות שיווק המוצר. אם לא ישים לעצמו היזם רף גבוה מדי, הרי אין סיבה, שלא ניתן יהיה ליהנות מרווחים כבר בשלב הראשוני.
מותג הוא מוצר כלל עולמי (בדרך כלל) ולגן חשוב לפתח דרכי שיווק גלובליות כדי לשפר את העסק. אנשים שרכשו רישיון למותג, ופועלים בדרך הנכונה, מסוגלים גם ליצור מיזם כזה, שיאפשר להם לצמוח ולגדול באופן הדרגתי,תוך הרחבת ריווחיהם. הכניסה לכל העניין הזה, אינה דורשת סכומי עתק ולכן הפכה לכה פופולארית בקרב אנשי העסקים, שאינם נדרשים לסכן הון גדול מדי, בנקודת ההתחלה.
אם נצא מנקודת הנחה, שאותו איש עסקים הנכנס לתחום, הוא בעצם די חדש בנושא, הרי שאין תחום עסקי טוב מזה. שכן עם קבלת הרישוי למותג, אתה מקבל גם בנוסף ייעוץ והדרכה, שיעזרו לך שלב, שלב בשיווק המותג. כמובן, שכמו בכל עיסוק כלשהו, יש גם טרחה. צריך ללמוד את התהליך, ולדעת כיצד הוא עובד. אבל, ברגע, שהבנת זאת, אתה רואה את הרווחים, כמעט מיד.
אסתי כותבת מאמרים ועוסקת גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחום brand licensing .