אחד השלבים החשובים ביותר כאשר מפתחים ומשווקים מוצר מסוים, זה השלב שבו בונים אבטיפוס למוצר. בניית אב טיפוס משרתת כמה וכמה מטרות. האבטיפוס למוצר מאפשר לנו לראות כיצד המוצר מתפקד בתנאי אמת ומנגד, להמשיך ולבצע עליו ניסויים בתנאים מבוקרים יותר. לפעמים האבטיפוס נחוץ כדי להחליט על שינויים ותיקונים בתכנון המוצר או בעיצובו. את האבטיפוס ניתן להציג בפני מגוון גורמים, בכדי לקבל תקנים ואישורים חיוניים, לרשום עליו פטנט, להציג אותו בפני משקיעים, שותפים ולקוחות פוטנציאליים, אפילו להדליף את קיומו של האבטיפוס לקהל הרחב כדי ליצור ציפייה להשקת המוצר המוגמר.
כדי לבנות אבטיפוס, לא מספיק שיש לנו רעיון למוצר. קודם כל צריך לקבוע בבהירות מהי הבעיה שהמוצר אמור לפתור, איזה צורך הוא אמור לספק. בהתאם לכך, יש לאפיין את דרישות המוצר מבחינת מימדים, משקל, נוחות לשימוש ומחיר. מדרישות אלה נקבל הבנה ברורה יותר על חומרי הגלם שמהם יורכב המוצר, הטכנולוגיה שתיכלל בו ו/או תירתם למען פס הייצור של המוצר. כאן טמונה חלק מחשיבותו הקריטית של אבטיפוס - לפעמים נוכל להסיק מסקנות מהאבטיפוס, שלפיהן יש לחזור אחורה עד לשלב התחלתי זה, ולשנות חלק מהדרישות הבסיסיות.
השלב הבא הוא שלב התוכן הראשוני או במקור, PDR - Preliminary Design Review. בשלב זה נזרקים לאוויר מגוון רעיונות, פתרונות ודרכי עיצוב למוצר. זהו השלב שבו נדרשת מחשבה יצירתית, אך יש להתייחס גם לנתונים כמו צורת המוצר, סוגי הרכיבים שיהיו בו - מכאניים ואלקטרוניים - ומקורות האנרגיה להפעלתם. אופן פעולתו של המוצר גם היא נקבעת בשלב זה.
לאחר מכן מגיע תור שלב התוכן הפרטני, CDR - Critical Design Review. בשלב זה כבר מחליטים על פתרון הנדסי אופטימלי ומתחילים בהוצאתו לפועל: בחירת חומרי גלם ותהליכי ייצור, בדיקת תקנים, ביצוע אנליזות מאמצים והפקת כלל הרכיבים עבור ייצור אבטיפוס ובהמשך, ייצור המוני של המוצר.
בניית אב טיפוס בסיום כל השלבים הנ"ל, יכולה להיעשות באמצעות מגוון שיטות: עיבוד שבבי, הדפסה תלת מימדית או חיתוך לייזר. מבין הטכניקות הללו, לחיתוך בלייזר יש יתרון משמעותי בכך שהוא משלב יתרונות של שיטות אחרות עם יכולות ביצוע משופרות. בניית אבטיפוס על ידי חיתוך בלייזר, מאפשרת יצירה של גופים תלת מימדיים שאותם ניתן לפרוס, לקפל, לצרוב, לחתוך ולחבר מחדש. זו שיטה זולה מהדפסה תלת מימדית ומדויקת יותר מעיבוד שבבי. קרן הלייזר מבצעת חיתוכים ממוקדים ללא עיוות פני השטח של חומר הגלם, כך שנוצרת רמה גבוהה של דיוק וגימור. בנוסף לכך, טכנולוגיית החיתוך בלייזר מאפשרת פס ייצור מהיר ועקבי, כך שניתן לבנות באמצעותה יותר מאבטיפוס אחד.
Fresh הינה חברה צעירה ודינאמית המתמחה בייעוץ, קידום באינטרנט ושיווק אלקטרוני על ידי מתן פתרונות חכמים לעסקים קטנים.