כבר הרבה מאוד שנים מדברים על עידן השיווק והפרסום הסלולרי, אבל עד היום הוא בושש להגיע. למעשה, מלבד פרסום שמבוסס על שליחת סמסים ללא הבחנה, קשה לציין שיטת פרסום סלולרי שהפכה לאפקטיבית ונכנסה לרוטינה של חברות הפרסום והשיווק וזכתה לתקציבים גדולים וקבועים.
ב-2010 כבר נראה שינוי באופק, בעיקר לאחר ששתי הענקיות, גוגל ואפל, נכנסו לתחום. העליה בשימוש בסמארטפונים, לצד פוטנציאל הענק של שיווק במכשיר מדיה שנמצא בידיים של כל אדם בעולם כמעט, הביאו את שתי החברות הללו להשקיע סכומי עתק בקידום השיווק והפרסום בסלולר. גוגל רכשה את אדמוב והשקיעה סכומי עתק באנדרואיד. אפל השיקה את ה-iad, מערכת פרסום עצמאית.
המפרסמים מטבע הדברים איטיים יותר, וגם יצרניות המכשירים כמו נוקיה או סוני אריקסון לא ממש שם, אבל יותר ויותר מותגים ומנהלי מותגים מתחילים להפנים את העוצמה שטמונה בעולם הזה. על פי כל ההערכות, ב-2011 יגדל באופן משמעותי הפרסום בסלולר. סביר להניח בהתחלה שהוא יתבסס בעיקר על פרסום של אפליקציות לאייפון, או של מוצרים שיש בהם ערך גבוה מאוד לכל ליד כמו פורקס או משכנתא, אבל בהמשך יצטרפו גם מוצרים אחרים.
המהפיכה הגדולה באמת צפויה להיות בסין הודו ואפריקה, שם אין שוק פרסום דיגיטלי מפותח. המדיה הסלולרית עשויה להיות פלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר במדינות האלה תוך זמן לא רב. ביחד עם השיווק בפייסבוק - אלה יהיו הטרנדים הבולטים של 2011.
גבע קרא עוז