שלום לכולם,
הפניות שאני מקבלת מאתר מאמרים שונות ומגוונות, אולם יש לעיתין נושאים החוזרים על עצמם, וכאן המקום לשתף.
היום אני רוצה לטפל בנושא החוזר ועולה מדי זמן מה - פילטר התוכן המשוכפל של גוגל.
פעמים רבות פונים אליי כותבי מאמרים ובעלי אתרים המעוניינים להשתמש בתוכן מאתר מאמרים בשאלה הבאה:
האם כאשר אני מגיש מאמר לאתר מאמרים, או מעתיק ממנו מאמר - אני מסתכן בכניסה לפילטר התוכן הכפול של גוגל, והחרמת האתר שלי מתוצאות חיפוש בגוגל בכלל
בעניין הענשה על ידי גוגל והסרה כללית של אתר מתוצאות חיפוש
התשובה שלי בנושא היא כי באופן כללי, כחוק אצבע - יש להקפיד על כך ששיעור התוכן המקורי באתר שלכם לא ירד מ-30%.
כלומר - 30% מהמסכים באתר שלכם קיימים רק אצלכם באתר, בעוד יתר המסכים יכולים לכלול מאמרים שהגשתם לאתר מאמרים או שלקחתם ממנו.
במידה ותקפידו על כלל זה - אינכם מסתכנים בהסרה מתוצאות החיפוש של גוגל בשל תוכן משוכפל.
זאת ועוד - גוגל מעניש אתרים, רק אם הוא מגיע למסקנה כי הם מנסים לבצע פעולת הונאה מול גוגל על ידי שכפול של תוכן.
במידה ופעילות התוכן שלכם באתר נכונה, ונעשית באופן ישר - אין סיבה לחשש.
ובעניין מיקום בתוצאות חיפוש
לפי גוגל (לינק למקור בהמשך) - כאשר גוגל רואה שאילתה מסויימת, הוא מגיש למחפש את העותק הכי רלוונטי שהוא חושב שקיים במענה לשאילתה.
יש כמה פרמטרים שגוגל לוקח בחשבון כאשר הוא קובע מהו העותק הרלוונטי ביותר, ובהם: נושא האתר, איפה המאמר פורסם לראשונה, ומה משתמשים שנכנסו לאתר שלכם מתוצאת חיפוש של גוגל עושים בו - האם הם חוזרים לגוגל לחפש שוב, או שהם נשארים באתר וקוראים את התוכן.
(חלק זה הוא פרשנות שלי מתוך ידע על אופן העבודה של גוגל, הוא לא מוצהר באופן רשמי על ידי גוגל)
ומה אתם יכולים לעשות על מנת לגרום לגוגל לבחור בתוכן המוצג אצלכם?
כמה דברים:
• כאמור - הקפידו כי אצלכם באתר לפחות 30% תוכן מקורי הקיים רק אצלכם
• יום או יומיים לפני שאתם מגישים מאמר לאתר מאמרים - פרסמו אותו אצלכם באתר.
• פרסמו את התוכן באתר מאמרים בשינויים כלשהם לעומת המקור אצלכם באתר. שינוי כותרת הוא החשוב ביותר.
• ואצלכם באתר - הוסיפו כ-15% עד 30% תוכן מקורי בנוסף על המאמר.
אשמח לקבל שאלות נוספות,
מיכל
מסמך העמדות הכללי של גוגל בנושאי תוכן משוכפל:
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66359
ועוד פוסט מצויין בנושא:
http://www.searchenginejournal.com/how-to-avoid-the-google-duplicate-content-filter/2034/?
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט