מלאכת השיווק היום הינה לכאורה פשוטה בהרבה מכפי שהיתה טרום עידן האינטרנט.
עסק יכול לקיים פעילות שיווקית עניפה בלי לצאת לרגע מהמשרד, באמצעות שימוש בכלים אינטרנטיים מגוונים- באנרים, פרסום, פייסבוק, קידום במנועי חיפוש ועוד כהנה וכהנה.
כולנו, כמי שתופסים את עצמינו "צרכנים חכמים", עורכים סקרים אינטרנטיים לפני רכישה של מוצרים שונים- ומגוון המוצרים הנסקר באינטרנט טרום רכישה הולך ועולה. בהתאם- החברות משקיעות מאמצי שיווק גדלים והולכים ברשת.
אולם, אל לנו לשכוח כי מרבית הרכישות מתקיימות עדיין בנקודות המכירה הפיזיות. יש משקל רב למראה המוצר, לטעם, לריח, לצבעוניות ולמאפיינים ויזואליים נוספים, ולא רק לפרטים טכניים שהם העיקר בזמן רכישה אינטרנטית.
יתרה מכך, החלטות אימפולסיביות הינן חלק מהותי וחשוב בקבלת החלטות הרכישה שלנו, וכל אחד מאיתנו חוטא בקניות שאינן מתוכננות, או ברכישת מותג שונה מזה שהורגל אליו, בשל שיקולים שונים בנקודת המכירה.
לפיכך- אל תספידו את השיווק הקונבנציונאלי.
אין תחליף למגע ישיר עם הצרכן הסופי.
פגשו את הלקוחות שלכם, דברו איתם, תנו להם את המקום המגיע להם והתייחסו אליהם בכבוד. האינטרנט, מהיר ונגיש ככל שיהיה אינו מספק תחליף למפגש פיזי, לחוויה המתרחשת בנקודת המכירה ולשיחה בין שני אנשים- מוכר וקונה, שמחליפים דיעות, התרשמויות ולפעמים "סתם" מנהלים שיחת חולין שהיא תמצית הכל.
למרות שהדבר דורש מאמץ רב יותר, דוקא עסקים שידעו לשמר את השיווק המסורתי- המגע האישי - לצד הפעילות באינטרנט, יזכו ליתרון אמיתי מול הלקוחות. אתר אינטרנט, משלוח מייל ופרסום ברשת הינם כלים נפלאים כשהם מגיעים לצד שיחת טלפון, פגישה ומגע אישי.
כשאתם פונים ללקוחות שלכם, חישבו איך אתם והסובבים אתכם מתנהגים כלקוחות- למה אתם שמים לב, אילו נקודות הן בבחינת GO/NO GO מבחינתכם, מה עשוי לגרום לכם שלא לרכוש מוצר. בעשותכם זאת- הגברתם את סיכויי ההצלחה שלכם בעשרות מונים.