הערכה אבחונית המשלבת בין מבדק דידקטי לבין פסיכולוגי מאפשרת את ההתייחסות המעמיקה בעת אבחון פסיכו דידקטי מקצועי. באמצעות האבחון ניתן לאתר בעיות או קשיים בתפקוד רגשי, מוטורי או אינטלקטואלי של תלמיד המגיע לאבחון. באמצעותו של המבדק הדידקטי והפסיכולוגי, ניתן לאמוד טוב יותר את מצבו של המאובחן. אבחון ליקוי למידה איננו רק תוצאה של דו"ח הממצאים, אלא גם מעלה בחכתו את המקורות לקשיים הלימודיים.
סיבות לעבור אבחון פסיכו דידקטי
כאשר ילד מביע קשיים בלימודים, ואינכם משוכנעים מהי מקור הבעיה. הילד מתקשה בהכנת שיעורי הבית או נמנע מהם, ורמת האינטליגנציה שלו מוגדרת בטווח הנורמה, כנראה שעליכם לבדוק באמצעותו של אבחון פסיכו דידקטי את הגורמים לבעיה.
כמו כן, בעת הענקת תשומת הלב לילדיכם בצורה דואגת ומפרגנת, תוכלו לחזק את הקשר עם ילדיכם ואולי זוהי תהיה דרך לעורר בו מוטיבציה להשתדל להשקיע יותר מאמץ בלימודים. אם אתם חושדים בכך שקיימת בעיה רגשית המקשה על ילדכם לתפקד כמו כל ילד ממוצע, האבחון הפסיכולוגי הינו נחוץ.
אבחון פסיכו דידקטי מתבצע על ידי מאבחנים דידקטיים בעלי הכשרה והסמכה מקצועית לשם כך, מדובר באנשי חינוך בעלי ותק וניסיון בתחומם, וכן האבחון הפסיכולוגי מיושם בידי פסיכולוג חינוכי.
חוות הדעת תינתן להורים בתום המבדק המעמיק, דו"ח הממצאים המפורט יענה על השאלות לגבי מקור הבעיות, ומהם הקשיים. כמו כן, המאבחנים יעניקו המלצות מקצועיות לטיפול בבעיות העולות מתוצאות אבחון ליקויי למידה כמו גם תוצאות אבחון בעיות רגשיות.
אבחון ליקויי למידה
אבחון ליקויי למידה מאוחר עלול לגרור בעיות חברתיות של הילד בבית הספר. לעיתים רבות קשיים תפקודיים שאינם מאובחנים בזמן, עלולות לבלבל ילדים ונערים, ולגרום להם לחיות בתחושת תסכול וחוסר ביטחון מול חברי הכיתה הנמנים עם בעלי ההישגים הממוצעים. אבחון ליקויי למידה משקף את יכולותיו האמיתיות של הילד ונועד להעריך מהן ההשפעות של הליקויים על היכולות שלו בפועל.