תחילת שנה היא הזדמנות נפלאה להציב יעדים עסקיים לשנה הקרובה – אבל איך עושים את זה בהצלחה? באקדמיה לשיווק וניהול של הלגה ניתחנו את המצב.
קודם כל, השלב הראשון צריך להתרחש בראשה של בעלת העסק. היא חייבת שתהיה לה תמונה של "איך הולכת להיראות השנה הקרובה". על מנת ליצור תמונה ברורה כדאי לבצע את הצעדים הבאים:
1. לקחת את הנתונים הסטטיסטיים משנים קודמות, לפחות שנתיים אחורה, כאשר הנתון החשוב ביותר הינו מחזור המכירות.
2. ליצור מהנתונים גרפים חודשיים לכל שנה, ולציין על הגרפים מה קרה, שהוביל לעליות ולירידות בהכנסות (חגים, תקופת מחלות "המוניות", מבצע מדהים, וכו').
3. לסדר את הגרפים של השנים הנבדקות על גרף אחד – ולחפש מאפיינים משותפים. המטרה היא למצוא איזשהו דפוס שחוזר על עצמו. ניתן למצוא לפחות מספר אירועים משמעותיים בשנה, שיוצרים רצף של הזדמנויות. לדוגמה: בדיקת הגרפים של מכון יופי גילתה שבתחילת כל קיץ (בערך באמצע מאי) יש עליה גדולה בביקוש לטיפולי אפילציה, לפני חגים מרכזיים (ראש השנה ופסח) יש עליה בביקוש לטיפולי פנים קוסמטיים וכן הלאה.
4. לתכנן פעולה יזומה כלשהי. מכיוון שראינו כיצד כל "אירוע" (בכל נקודת זמן) משפיע על גרף המכירות - עכשיו ניתן לתכנן את פריסת המבצעים ביחס לאותם אירועים בצורה יעילה ולא אקראית.
שנה טובה! ובהצלחה!!
הלגה רקנטי, קוסמטיקאית פארא-רפואית מומחית, בעלת נסיון, וותק ומוניטין של למעלה מ 20 שנה. המייסדת והבעלים של מכון הלגה. מרכזים קוסמטיים ורפואיים אפשר למצוא אותנו גם בפייסבוק