כשם שאין פרצופיהם שווים כך אין דעותיהן שווין כתבנו רבות על הנושא הלוגי ועל ההבנה הפשוטה התבונה הטהורה כלשון קאנט אבל צריך ביאור מה הבסיס של הדברים האלה מאיפה הוא מגיע ובאמת איך יכול להיות ששתי אנשים יהיה להם שתי דעות והרי הם אותו יצור והאמת שבחיות אין דבר כזה שבשתי סוגים זה יכול להיות שכל האריות אוכלים בשר משא"כ ג'ירפות לא אוכלות ומבינות שא"א לאכול את זה אם שייך לקרוא לזה הבנה אבל אצל אנשים זה לא כך שיש אנשים שהדעה שלהם כך ויש אנשים שהדעה שלהם כך וכמו שהבאנו בהתחלה שזה מדברי חז"ל ומה כוונת הדברים ופשוט שאי אפשר להבין את הדברים בצורה לוגית שאין כזה דבר להבין מה אנשים מבינים ובאמת גם במדע לא מבינים עד הסוף את הנושא של מח האדם גם אם נאמר שדעות קשור למח שבאמת שזה לא נראה שזה תלוי בגוף אבל גם בנשמה לכאורה זה לא תלוי ומוכח שלא דהרי הנשמה יודעת את האמת ואיך יש אדם שסובר כך ויש אדם שסובר כך והרי אמת יכול להיות רק אחת לכן א"א לומר שזה תלוי בנשמה אז במה זה כן תלוי ולכוארה כמו שעצם התבונה הטהורה אין לה הסבר עד הסוף שזה בעצם כל המושג של תבונה שלא צריך להסביר שיש כזה דבר הבנה פשוטה וזה עוד ראיה למושג הזה של תבונה זה שלשתי אנשים יש שתי דעות ויש שיגידו שזה תלוי ברמת ההיקיו וזה ג"כ ודאי לא נכון שיש שתי אנשים עם אותו רמת אי קיו ולכל אחד יהיה דעה אחרת ויש שיטענו שזה תלוי בהורים איפה גדלו איפה התחנכו וכו' וזה לא נכון משתי סיבות א' שגם להורים ולמחנכים שלהם זה צריך להגיע מאיזה שהוא מקום וגם הם מההורים וכו' אבל בסוף כולם זה מאותו אחד ועוד שאפשר למצוא תאומים שגדלו באותו מקום עם אותה רמת אי קיו ועדיין יהיה להם שתי דעות שונות וא"כ תמוה למה לשתי אנשים יש שתי דעות ולכן צ"ל שיש דבר חדש שהנה אנחנו יודעים שיש גוף ויש נשמה וגם השכל תלוי בגוף ולכאורה לפ"ז יש דבר חדש והוא דעה שזה דברים שאדם נולד איתם שאמנם זה משתנה מהשכל אבל הבסיס והנטיה של האדם זה ממקום חדש שנקרא תבונה ובזה נראה לבאר דברי חז"ל כשם שפרצופהים שונים כך דעותיהם שונות שבמה תלוי פרצופיהם זה פשוט תלוי באיך הוא נברא שכל אחד נברא אחרת כך גם בדעות אותו דבר שכ"א נברא אחרת.
על כל דבר פשוט צריך לחשוב הרבה