מי לא היה רוצה לקבל הכנסה על נכסים בלתי מוחשיים משלו? תשאלו על מה אנחנו מדברים והרי זה מאוד פשוט. רבים מאיתנו מחזיקים בנכס שכזה ולא תמיד מודעים לכך. לדוגמא, אם מישהו מחבר שיר ומוסר אותו לאדם אחר, הרי שהוא מקבל תמלוגים בכל פעם ששיר זה מושמע.
כך הופך השיר לדוגמא למורשה לשימוש. תהליך כזה , שפועל כאן, פועל בדיוק באותו אופן בתחום רישוי המותגים ומותג יכול להיות לצורך העניין כל דבר, שאינו מוחשי.
פירוש הדבר, שיש לכך היקף פעילות מסחרית רחבה, שמתאפשר בעקבות כך. ברגע שאתה שומר כבעל המותג על זכויות היוצרים שלך ועל הבעלות ומאידך מתאפשר לך להרחיב את היקף ההכנסות ולהרוויח כסף על ידי מסירת זכות שימוש זו לאנשים או לתאגידים אחרים, הסוחרים ממך את הזכות להשתמש בנכס הזה. אתה מרחיב את היקף הפעילות שלך ויכול להרוויח יותר.לצורך העניין זה יכול להיות שיר, אך הרישוי יכול ללכת לתחומים נוספים בתחום המידייה, כגון עשיית סרטים מהמותג, פרסומות ושימוש בהם ברדיו , בטלביזיה או אפילו במשחקי מחשב. האמת היא שהשמים הם הגבול, וכל עוד אתה יצירתי ומנסה לפתח זאת אין לכך הגבלה.
העולם שלנו הוא מסחרי ומתוקשר ורעיונות צצים כל הזמן, כך שאתה יכול לפתח משחק קופסא או משחק מחשב מרעיון כלשהו, ממותג, ולהפוך על ידי כך למלך. למלך של הכנסה מרובה וכדאית.
כך זה קורה בתחום המוזיקה ובתחום יצירות האומנות, קחו למשל יוצרים כמו ואן-גוך או לאונרדו דה וינצי, שיצירותיהם הפכו, למותג. מותג אופנה, מבוקש ומעניין. זה יכול להיות משהו כמו הרעיון לקחת יוצרים גדולים מזמננו, כגון Marilyn Monroe,או אלביס פרסלי ולהפוך את דמותם למותג.
למותג אופנה, כי מי לא רוצה להתקרב בצורה כלשהו ליוצרים גאוניים כגון אלו. זה יכול להיות מותג אופנה ללבישה, או מותג שדמויות כגון אלו יוצבו על שעונים, תיקים, כלי בית, מצעים, מגבות , הנעלה משקפיים ובעצם מה לא? הכול כיד הדמיון הטובה עליך היוצר- יוצר המותג.
ומעבר לכך, כשאתה חובר לעבודה בתחום רישוי המותגים, אתה מקבל מעבר לכך הרבה יותר. מי שמשכיר את המותג שלך, וזו בעצם מהות רעיון רישוי המותגים, מפתח את היכולת לעבוד בשיתוף פעולה
עם חברות נוספות על המוצר שלך. אתה הוא הגוף הכלכלי, שעוסק בפיתוח ויצור אפיקים חדשים ליצירת הכסף והרווחים כולם שלך.
ויש לכך היבט עוד יותר רחב, כבעל המותג, חברות וגופים מסחריים נוספים, נכנסים לזירה, כדי לעבוד ולפתח את המותג שלך. יותר מכך, הם משלמים לך עבור כך. והדבר נכון פי שתיים אם, המותג שלך כבר ידוע ורכש מוניטין כלשהו בזירה. הם משקיעים בכך כסף, אנרגיה ועניין. ומעבר לכך, כל מותג, שנכנס לקונסטלציה הזו, משדר אמינות, רצינות ומוניטין.וכך חוברים למעשה שני אינטרסים כלכליים, שמביאים לרווח הדדי.קבלת השם של המותג שלך, ממסדת אותם בשוק מחד, ומאידך זה בונה את העסק של מי ששכר ממך את זכויות רישוי המותג. ואתה נהנה מהמוניטין ומההכנסות. ומה רצוי יותר מכך?
לכן יהיה זה צעד נבון להשתמש בשירות רישוי מותגים, במקרה ואתה בעל מותג, זה חוסך לך זמן וכסף ועתה יש לך סוכן שיטרח בשבילך כדי להגיע להצלחה.לפיכך הבחירה בתחום רישוי מותגים היא בחירה מוצלחת לכל הדעות.
אסתי כותבת מאמרים ועוסקת גם בכתיבה יצירתית. בעברה עבדה בעיתונות הכתובה ועסקה גם בכתבות תדמית בעיקר בתחוםBrand licensing
.